هیچ کسی حقیقت این اشیای مرموز را نفهمید

هیچ کسی حقیقت این اشیای مرموز را نفهمید

0

هیچ کسی حقیقت این اشیای مرموز را نفهمید

 

تاریخ بشریت با قدمت چندین هزار ساله خود، گنجینه اسرار و معماهای پایان ناپذیر و بی شماری است. دانشمندان برخی از آنها را حل کرده اند و بسیاری دیگر همچنان بی جواب باقی مانده اند و تاکنون کسی تحلیلی منطقی و قابل پذیرش از آنها ارائه نداده است.

 

در این گزارش با اشیای مرموزی آشنا خواهید شد که حقیقت آنها در هاله ای از ابهام و همچنان مستور باقی مانده است.

کره های سنگی کاستاریکا

 

 
 

 

این سازه های سنگی غول پیکر و کروی همیشه مرکز توجه بوده اند، اما نه به دلیل شکل و اندازه های عجیبشان بلکه به خاطر نامعلوم بودن سازندگان آنها. در سال ۱۹۳۰ میلادی وقتی کارگران در حال تمیز کردن جنگل های موز بودند، آنها را پیدا کردند. افسانه های محلی بومیان می گفتند که درون این صخره های گرد و کروی، پر از طلا و جواهر است؛ بنابراین، یکی از آن کره های سنگی را شکستند، ولی درون آن خالی بود.

پس راز این کره های سنگی چیست و چرا ساخته شده اند؟!
 
 

 

 

 

باتری بغداد

 

 
 

 
باتری بغداد که به آن پیل بغداد و پیل اشکانی هم گفته می شود یک اثر باستانی مرموز است که در منطقه ای نزدیک به شهر بغداد کشف شد. نام کوزه کشف شده را باتری بغداد گذاشتند. باتری بغداد ۱۳ سانتیمتر طول دارد و از دهانه آن یک میله آهنی خارج شده است. به علاوه درون این باتری استوانه مسی وجود دارد و درون آن استوانه هم یک میله دیگر به چشم می خورد.
 
بعد از بررسی های انجام شده، دریافتند کوزه یک باتری قدیمی بوده است که می تواند جریان الکتریکی به اندازه یک ولت تولید کند.

بنا بر تئوری های مطرح، این باتری جهت فرآوری جریان الکتریکی ( فرضیه منبع نیرو ) و آبکاری الکتریکی زربر کاربرد داشته است. این اکتشاف باستانی دانشمندان را متعجب کرد و این سؤال را شکل داد که چگونه انسان ها در زمان های دور قدرت اختراع چنین وسیله ای را داشته اند.

دست نوشته های ووینیچ  Voynich manuscript

 

 
 

 
این دست نوشته ها شامل نقاشی و رسومات غیرقابل فهم و عجیب هستند. نویسنده آن مجهول است. نکته قابل توجه در دست نوشته های ووینیچ این است که حروف الفبای ناشناسی دارد که با هیچ زبانی مطابقت نمی کند، تاکنون راز این نوشته ها را هیچ کسی نفهمیده است.

چرا این کتاب نوشته شده و مخاطب آن چه کسی است؟ چرا آنها نمی خواستند تا هیچ کسی از مفاهیم کتاب مطلع شود؟! هم اکنون این کتاب جز دارایی های کتابخانه دانشگاه « ییل » در ایالت متحده آمریکاست.مجسمه های طلایی امپراتوری اینکا
 
 

 

 
 

اشیای کوچک باستانی در آمریکای لاتین توجه بسیاری از دانشمندان را به خود جلب کرده اند. آنها دریافتند که این مجسمه های طلایی شبیه هواپیما هستند و دم، بال و کابین خلبان دارند. در سال ۱۹۹۶ دانشمندان آلمانی نمونه های بزرگ این مجسمه ها را طراحی و به موتور و کنترل از راه دور مجهز کردند. نتیجه شگفت آور بود؛ هواپیماهای طراحی شده از روی مجسمه های طلایی قابلیت پرواز و اوج گرفتن را داشتند. معمای این مجسمه های طلایی همچنان در هاله ای از ابهام است، آیا مردم باستان هم چیزی شبیه هواپیماهای امروزی داشته اند؟!
 
 

 
 

صفحه فلزی عجیب

صفحه فلزی عجیب موسوم به ژنتیک یکی از اکتشافات جالب تاریخی بوده است.  این طور که به نظر می رسد مراحل رشد جنین انسان را تا مرحله تکامل با یک سر عجیب نشان می دهد. این صفحه ۲۷ سانتیمتر قطر و دو کیلوگرم وزن دارد و فلز آن بسیار محکم است. همین امر شک و تردیدهایی را درباره صفحه ژنتیک ایجاد کرده است. تاکنون کسی حقیقت صفحه های ژنتیک را دقیق کشف نکرده است.
 
 

 
 

مکانیزم «آنتی کیترا»

مکانیزم آنتی کیترا (چرخ دنده) یکی از ابزارهای محاسبه در دنیای باستان و نمونه ابتدایی کامپیوتر های امروزی بوده است. کاربرد این چرخ دنده که در سال ۱۹۰۰ میلادی از اقیانوس خارج شد مشخص نیست؛ اما برخی مورخان می گویند، کارکرد این دستگاه در یونان باستان برای محاسبه موقعیت اجرام آسمانی و تعیین حدود خورشید، ماه، حرکت ستارگان، خسوف، کسوف و زمان بندی بازی های المپیک بوده و از چرخ دنده های برنزی ساخته شده است.

 

مطالب مرتبط
شبیه سازی و کپی کامپیوتری دنیا، از رویا تا واقعیت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.