وقتی فلفل تند می خورید در مغز و بدن چه اتفاقی می افتد

وقتی فلفل تند می خورید در مغز و بدن چه اتفاقی می افتد

در این مقاله که توسط کارشناسان سلامت health وبسایت ورد نگار تهیه شده است در مورد اینکه وقتی یک فلفل تند می خورید در مغز و بدن چه اتفاقی می افتد توضیح داده شده است:

فلفل تند، مغز شما را برای فکر کردن در مورد اینکه دهان شما در حال سوختن است، فریب می دهد، اما گرمای واقعی در فلفل وجود ندارد. پس چه اتفاقی می افتد؟

همه چیز در مورد یک ترکیب شیمیایی در فلفل به نام کپسایسین است. کپسایسین به گیرنده های درد در اعصاب ما به نام TRPV1 متصل می شوند.

به طور معمول، با ارسال سیگنال های هشدار دهنده، مغز به گرما پاسخ می دهد. کپسایسین باعث می شود که TRPV1 سیگنال های مشابهی را ارسال نماید. بنابراین، اگر چنین چیزهای داغی در دهان شما باشد واکنش شما اینگونه خواهد بود:

بدن شما تلاش می کند خود را خنک کند بنابراین شروع به تعرق می کنید و صورتتان قرمز می شود. در عین حال، چشم ها و بینی شما شروع به آبریزش می کنند. این روش بدن شما برای از بین بردن “تهدید و خطر” است.

پس از بلع، کپسایسین به گیرنده های بیشتری در مسیر خود متصل می گردد.

در موارد شدید، شما ممکن است دچار تاول در گلو، استفراغ و حتی در معرض شوک آنافیلاکسیک قرار بگیرید.

بنابراین، چرا بسیاری از مردم غذای تند را دوست دارند؟

در پاسخ به درد، مغز شما اندورفین و دوپامین را آزاد می کند. ترکیب این مواد شیمیایی موجب ایجاد حالتی شبیه به “دونده دو با سرعت بالا” می شود.

 در نهایت، پاسخ شما به غذای تند بستگی به تحمل شما دارد. بنابراین، اگر شما فردی هستید که پس از خوردن فلفل خیلی گریه می کنید، بنابراین بیش از حد عرق نخواهید کرد.

شما می توانید با تمرین در طول زمان، تحمل خود را بیشتر کنید.

 

مطالب مرتبط
نوشیدنی های گرم برای گلو درد بهتر است یا سرد؟

نویسنده:

Uma Sharma

۱۳ OCT 2017

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

 

نظرات بسته شده است.