پایان جهان در فیلم های ترسناک سینمای هالیوود

0

پایان جهان در فیلم های ترسناک سینمای هالیوود

آزاد کردن نابودگر The Terminator Franchise (1984، ۱۹۹۱، ۲۰۰۳، ۲۰۰۹، ۲۰۱۵)

چگونه جهان به پایان می رسد:

ایالات متحده آمریکا یک سیستم دفاعی هوشمند مصنوعی بنام اس کای نت (Skynet) که بسیار پیشرفته است را ایجاد می کند. این سیستم خود آگاه است و تصمیم می گیرد که تمام بشریت را از بین ببرد.

نکته فیلم: این فیلم نشان می دهد که چگونه یک نفر و پسرش می توانند بر آینده جهان تاثیر بگذارند. همچنین، ما را از روبات ها می ترسانند.

فرزندان انسان Children of Men (2006)

چگونه جهان به پایان می رسد:

ناباروری در زنان، هر چند علت آن هرگز توضیح داده نمی شود. بدون وجود هیچ بچه ای در دنیا هیچ آینده ای وجود نخواهد داشت، و جامعه رو به وخامت می گذارد.

نکته فیلم: یک زن باردار فقیر(کلار هوپ اشیتی) پیدا شده و نماد امید برای تمام بشریت می شود. این یک پیام بزرگ است “من اعتقاد دارم کودکان آینده ما هستند” پیامی که در بستر یک فیلم اکشن عالی و پیچیده است.

شکافنده برف Snowpiercer (2013)

چگونه جهان به پایان می رسد:

یک ماده شیمیایی در اتمسفر آزاد شده و موجب بروز خیزش های گرمایش جهانی و یخ زدن سیارات می شود. همه چیزهایی که از بشریت باقی مانده، در قطاریست که به طور مداوم دور جهان می گردد.

نکته فیلم: این جنگ تمثیلی سخت از جنگ های طبقاتی است و دانشمندان فکر می کنند که فقرا مشکل آنها نیستند.

در میان ستارگان Interstellar (2014)

چگونه جهان به پایان می رسد:

موجوداتی که از نیتروژن برای تنفس استفاده می کنند به تدریج سبب از بین بردن محصولات دامی می شوند و به آرامی باعث گرسنگی و خفگی هر چیز دیگر زنده روی زمین می شوند.

نکته فیلم: سفر زمان و کاوش فضا از طریق کرم چاله ها و وجود اهمیت عشق، حتی در دانشمندان ناسا.

این پایان است This Is the End (2013)

چگونه جهان به پایان می رسد:

زلزله های عظیم، آتش سوزی ها و جانوران غول پیکر از جهنم، از کتاب مقدس بیرون می آیند. در ضمن، همه کودکان خوب به آسمان می روند.

مطالب مرتبط
سینمای ژاپن و یوجی یامادا

نکته فیلم: همه این اتفاقات در خانه جیمز فرانکو می افتد و در یک نگاه اجمالی به چگونگی برخورد این کمدی ها با جالب است.

بدن های گرم Warm Bodies (2013)

چگونه جهان به پایان می رسد:

علت شیوع ویروس زامبی هرگز کشف نشده است، هر چند مهم است که بدانیم این زامبی ها انسان های کاملا بدون احساسی نیستند. افراد باقی مانده مجبور می شوند که خود را در یک استادیوم مخفی کنند.

نکته فیلم: عشق واقعی – و خوردن مغز یک عشق واقعی – می تواند تقریبا هر چیزی را فتح کند، حتی یک ویروس زامبی.

به دنبال یک دوست برای پایان جهان Seeking a Friend for the End of the World (2012)

چگونه جهان به پایان می رسد:

یک سیارک به طور مستقیم به سمت ما هدایت می شود و تمام تلاشی که برای متوقف کردن آن انجام شده است، شکست خورده است.

نکته فیلم: در حقیقت اگر شما با اطمینان کامل بدانید که جهان در سه هفته به پایان می رسد کاملا سرگرم کننده است که تصور کنید چه کاری می خواهید انجام دهید و یا آنچه که می توانید انجام دهید.

روز بعد The Day After (1983)

چگونه جهان به پایان می رسد:

آتش جنگ سرد زمانیکه شوروی ها، آلمان غربی را تهدید به حمله کرده و مذاکرات صلح شکست می خورد، گرم می شود. پس از آن، بسیاری از بازماندگان انفجارها از مسمومیت با پرتوها رنج می برند.

نکته فیلم: این فیلم به طور گسترده ای در ایجاد رعب در سراسر کشور درباره چگونگی جنگ سریع محبوب است.

مالیخولیا Melancholia (2011)

چگونه جهان به پایان می رسد:

سیاره سرکش وارد سیستم خورشیدی ما می شود و با زمین برخورد می کند.

نکته فیلم: همانطور که کارگردان لارس فون تریور می بیند، مردم افسرده مانند جاستین (کیرستن دونست) در پایان دنیا واقعا شادی می کنند، این تأیید تمام افکار مالیخولیایی آنان است.

مطالب مرتبط
میشل پفیفر می گوید با هر زنی که صحبت کرده ام، مورد آزار جنسی قرار گرفته است

آزاد کردن مکس دیوانه The Mad Max Franchise (1979، ۱۹۸۱، ۱۹۸۵، ۲۰۱۵)

چگونه جهان به پایان می رسد:

منابع کمیاب منجر به جنگ های نفتی و سقوط جامعه متمدن می شوند. بعضی از جنگ های هسته ای نیز در این ترکیب وجود دارند.

نکته فیلم: تعداد زیادی ماشین شکارچی و دسته لباس های خنک در بیابان دیده می شود. این فیلم این درک را ایجاد می کند که اگر طبیعت اولیه ما از بین برود چه اتفاقی ممکن است برای بشریت بیفتد.

سرزمین زامبی Zombieland (2009)

چگونه جهان به پایان می رسد:

بیماری گاو دیوانه، جهش های ویروس زامبی را به یک انسان منتقل می کند و بیشتر جمعیت را در طی دو ماه می کشد.

نکته فیلم: چگونه یک مرد منظم مانند کلمبس جسی ایزنبرگ می تواند زنده بماند. زمانیکه تصمیم می گیرد برای مراقبت از دیگران در یک فرصت مناسب بالا برود، زندگی کردن و حیات در واقع جذابتر می شود.

جاده The Road (2009)

چگونه جهان به پایان می رسد:

ما هیچ نظری نداریم که چه چیزی باعث این اتفاق می شود، اما همه چیز سرد است، خورشید بیرون نمی آید و تمام گیاهان و موجودات زنده، مرده اند. در این نقطه، همه فقط به دنبال زمین برای یافتن غذای کنسرو شده یا دیگران برای خوردن هستند.

نکته فیلم: مردی بی نام (ویگو مورتنسن) تنها زندگی می کند تا پسرش (کدی اسمیت مکپه) را زنده نگه دارد. او تلاش می کند به پسرش یاد دهد که چگونه انسان بدون نزول به غریزه های وحشی که با آنها روبه رو می شود، زندگی خود را بگذراند.

سه گانه ماتریکس The Matrix Trilogy  (۱۹۹۹، ۲۰۰۳)

چگونه جهان به پایان می رسد:

ظاهرا مناقشه اجتناب ناپذیر بین ماشین های ذهنی و انسان تا کنون افزایش یافته است که انسان ابتدا تصمیم می گیرد که خورشید را از بین ببرد (حذف ماشین ها برای دستیابی به انرژی خورشیدی) و سپس موشک های هسته ای اعزام نماید. ماشین ها این کار را با آفت های گوشتخوار و بمب های بیشتر تلافی می کنند. سرانجام، انسان های باقی مانده را به عنوان منبع قدرت جدید خود به بردگی می گیرند.

مطالب مرتبط
بازی در نقش جنس مخالف ، بهترین ها تا امروز

نکته فیلم: به ما ترس و وحشت در مورد واقعیت مجازی و وابستگی ما به فناوری می دهد و ذهن ما را در مورد سطوح مختلف درک، باز می کند.

۱۲ میمون Monkeys (1995)

چگونه جهان به پایان می رسد:

یک ویروس مرگبار ممکن است توسط گروهی از حیوانات آزاد شده پخش شوند، و بیشتر مردم را از بین ببرند. بازماندگان در زیر زمین زندگی می کنند.

نکته فیلم: برای جلوگیری از این حادثه سفر به زمان گذشته اتفاق می افتد که در واقع بسیار سخت تر از آنچه شما فکر می کنید، است به خصوص اگر شما قدرت رویارویی با تمام حقایق را نداشته باشید.

۲۸ روز بعد  Days Later(2003)

چگونه جهان به پایان می رسد:

فعالان حقوق حیوانات به یک آزمایشگاه برای آزاد سازی شامپانزه ها یورش می برند، اتفاقی که می افتد اینست که یک ویروس به نام “خشم” از این فعالین به اکثر بریتانیا پخش می شود. افراد آلوده به زامبی های خطرناک تبدیل می شوند.

نکته فیلم: برای نشان دادن اینکه زامبی ها تنها هیولا نیستند، همانطور که توسط «راه حل نظامی» نشان داده شده از زنان به عنوان برده های جنسی استفاده می شود.

وال ای  WALL-E(2008)

چگونه جهان به پایان می رسد:

انسان ها در نهایت چیزهای بسیار بی فایده ای را می خرند که تمام جهان را تبدیل به یک توده زباله غیرقابل سکونت تبدیل می کند. انسان ها به ایستگاه های فضایی می روند و ربات ها را باقی می گذراند تا این توده زباله ها را تمیز کنند، اما موجودات مکانیکی تصمیم می گیرند که این کار ارزش آن را ندارد.

نکته فیلم: این فیلم توجه ما را به مصرف گرایی بیش از حد جلب کرده و نشان می دهد که عشق می تواند حتی در بدترین شرایط نیز رشد کند.

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.