پر قدرت ترین خودرو های دنیا از سری سدان

0

پر قدرت ترین خودرو های دنیا از سری سدان

برخلاف خودرو های کوپه دار که دارای محور عقب و مجهز به گیربکس دستی می باشند، خودرو های زیادی در مدل سدان چهار در نیز وجود دارند که خودرو های منحصر به فرد و بی نظیری می باشند که قیمت آنها زیر ۴۰ هزار دلار است.

شاید فکر کنید با چنین قیمت پایینی که این خودرو ها دارند حتما از نظر کیفیت، میزان اسب بخار و تست سرعت جزء خودرو های معمولی محسوب می شوند اما باید بگوییم که اینطور نیست چرا که بعضی از خودرو های سری سدان چهار در قدرتی برابر با ۴۸۵ اسب بخار دارند و بعضی از آنها زمانی زیر ۴.۵ ثانیه را در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر کسب کرده اند.

شاید باورش سخت باشد ولی تمامی این ویژگی ها در خودرو های سری سدان با قیمت زیر ۴۰ هزار دلار جمع شده است.

در ادامه ی این مقاله قصد داریم به چند خودروی سری سدان چهار در با قیمتی زیر ۴۰ هزار دلار اشاره کنیم.

خودروی دوج چارجر R/T

خودروی دوج چارجر R/T دارای ۸ سیلندر V شکل می باشد که این پیشرانه ی ۸ سیلندری دارای ۶.۴ لیتری همی می باشند.

قدرت این خودرو از سری سدان برابر است با ۴۸۵ اسب بخار که باعث شده است این خودرو در میان سری خودرو های سدان جزء پر قدرت ترین خودرو باشد.

جالب است بدانید که نهایت سرعت خودروی دوج چارجر R/T ، ۲۸۲ کیلومتر بر ساعت می باشد و زمان سرعت گیری آن بین صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در تست سرعت از ۴.۵ ثانیه کمتر بوده است به گونه ای که زمان سرعت گیری آن بین صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برابر است با ۴.۲ ثانیه.

بنابراین نتیجه می گیریم خودروی دوج چارجر R/T پر سرعت ترین و قوی ترین خودرو در سری خودرو های سدان چهار در می باشد، این خودرو با قیمتی برابر با ۳۹ هزار و ۹۹۵ دلار عرضه می گردد.

خودروی لینکلن MKZ

مدل ۲۰۱۸ خودروی لینکلن MKZ در ۶ تیپ و با انتخاب پیشرانه ی ۲ یا ۳ لیتری طراحی و عرضه شده است که خریداران این خودرو با انتخاب پیشرانه ی ۶ سیلندری V شکل ۳ لیتری می توانند از ۴۰۰ اسب بخار و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور که در این مدل از خودرو های سدان چهار در تعبیه شده است برسند.

مطالب مرتبط
فرمول 1 مرسدس بنز 2017

لازم است بدانید که پیشرانه ی ۶ سیلندری V شکل ۳ لیتری به همراه دوتوربوشارژ که طرح توئین توربو می باشد عرضه شده اند.

خودروی لینکلن MKZ با داشتن چنین پیشرانه ای سرعت ۱۰۰ کیلومتر را در مدت زمان ۵.۲ ثانیه طی می کند.

قیمت این خودرو ۳۹ هزار و ۶۷۰ دلار می باشد.

خودروی دوج چارجر

خودرو های چارجر در سه نسل شامل :

هاچ ‌بک کامپکت کوچک، سدان بزرگ و کوپه‌ی لوکس دوج می باشند در حال حاضر نسل فعلی از خودرو های چارجر، خودروی دوج چارجر می باشد که در تیپ های متنوعی عرضه شده است که این تیپ ها شامل :

تیپ استاندارد چارجر SXT که دارای پیشرانه ی ۶ سیلندری V شکل به همراه ۳.۶ لیتر پنتااستار کرایسلر و با قدرت ۲۹۲ اسب بخار، تیپ چاجر R/T که به عنوان قدرتمند ترین و پر سرعت ترین خودروی مدل سدان در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم و SRT هکلت با قیمتی برابر با ۶۷ هزار و ۹۹۵ دلار می باشد.

خودروی دوج چارجر  برای پیمودن سرعتی برابر با  ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به مدت زمانی برابر با ۵ ثانیه نیاز دارد.

این خودرو در قیمت ۳۴ هزار و ۹۹۵ دلار در بازار عرضه می شود.

خودروی کیا استینگر

تیپ استاندارد خودروی کیا استینگر دارای پیشرانه ای برابر با ۴ سیلندر ۲ لیتری به همراه توربوشارژ Theta هیوندای می باشد که قدرت آن ۲۵۵ اسب بخار است.

تیپ میانه ی این خودرو، خودروی استینگر GT است که این خودرو نیز دارای پیشرانه ی ۶ سیلندری ۳.۳ لیتری توربوشارژر است که قدرت آن ۳۶۵ اسب بخار می باشد.

اما گران ترین مدل این خودرو، خودروی استینگر GT2 است که گران تر بودن آن به دلیل وجود تجهیزات ایمنی و کمک راننده ی بیشتر است علاوه بر این دیفرانسیل لغزش در این نوع خودرو محدود است.

قیمت آن برابر است با ۴۹ هزار و ۲۰۰ دلار، البته خودروی کیا استینگر نیز در قسمتی برابر با ۶۳۸ هزار و ۳۵۰ دلار در بازار خودرو عرضه می شود.

مطالب مرتبط
بیش از 50 میلیون نفر کاربر اسپیکر هوشمند در ایالات متحده

خودروی فورد فیوژن

مدل ۲۰۱۷ خودروی فورد فیوژن در هفت تیپ مختلف طراحی و تولید شده است.

یکی از تیپ های این خودرو ، تیپ اسپرت فیوژن می باشد که دارای پیشرانه ی ۶ سیلندری V شکل ۲.۷ لیتری اکوبوست است و قدرت آن ۳۲۵ اسب بخار می باشد.

علاوه بر این تیپ اسپرت فیوژن دارای سیستم تمام چرخ محرک است.

خودروی فورد فیوژن توانسته است در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت مدت زمانی برابر با ۵ ثانیه را برای خود ثبت کند و از چاله های آسفالت به خوبی عبور کند.

به گونه ای که این خودرو به طرز ویژه و بی نظیری قبل از اینکه به چاله ی موجود در آسفالت برسد تشخیص می دهد که در آسفالت چاله ای وجود دارد و سپس سیستم تعلیق خود را فعال می کند تا خودروی فورد فیوژن بدون اینکه در چاله فرو رود از آن به خوبی عبور کند.

قیمتی که برای فروش این خودرو در نظر گرفته شده است برابر است با ۳۳ هزار و ۸۴۵ دلار .

خودروی سوبارو WRT STI

خودروی سوبارو WRT STI براساس ایمپرتزا افسانه ای طراحی و تولید شده است که دارای سیستم تمام چرخ متحرک می باشد علاوه بر این ، این خودرو دارای سیستم تعلیق سخت تر و پیشرانه ی ۴ سیلندری می باشد.

خودرو های سوبارو جزء خودرو های سرسرخت با قیمت مناسب هستند به خصوص خودروی سوبارو WRT STI که دارای پیشرانه ی ۴ سیلندری ۲.۵ لیتری توربوشارژ می باشد و سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۴.۵ ثانیه طی می کند.

خودروی بیوک ریگال

یکی از محصولات برند آمریکایی بیوک، خودروی بیوک ریگال می باشد که در آمریکا طرفداران بسیار زیادی دارد.

مدل ۲۰۱۸ خودروی بیوک ریگال در تیپ استاندارد، دارای قدرتی برابر با ۲۷۵ اسب بخار با قیمتی برابر با ۲۵ هزار و ۹۱۵ دلار عرضه می شود و البته مدل خودروی بیوک ریگال GS به عنوان یکی دیگر از قدرتمندترین خودرو های این سری دارای پیشرانه ی ۶ سیلندری V شکل ۳.۶ لیتری با ۳۱۰ اسب بخار می باشد.

مطالب مرتبط
اس یو وی تمام الکتریکی کونا به ایالات متحده و کانادا می رود

علاوه بر این دارای یک سیستم تمام چرخ محرک می باشد.

خودروی بیوک ریگال دارای ۲۲۵ اسب بخار می باشد که سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در مدت زمان ۶ ثانیه طی می کند و در قیمتی برابر با ۳۹ هزار و ۷۰ دلار در بازار عرضه می شود.

خودروی شورولت ایمپالا

نمی توان گفت که خودروی شورولت ایمپالا، خودروی فنی می باشد.

اما دارای پیشرانه ی ۶ سیلندری V شکل ۳.۶ لیتری با حداکثر قدرت ۳۰۵ اسب بخار می باشد.

خودروی شورولت ایمپالا به مدت زمانی برابر با ۶.۳ ثانیه نیاز دارد تا سرعتی برابر با صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را طی کند.

درست است که این خودرو از لحاظ فنی زیاد عملکرد خوبی ندارد اما قابلیت ها و امکانات آن متناسب با قیمت ۲۸ هزار و ۵۹۵ دلاری آن می باشد.

خودروی تویوتا کمری

خودروی تویوتا کمری یکی از پر طرفدار ترین خودرو های کلاس سودان در سال ۲۰۱۸ می باشد که دارای پیشرانه ۶ سیلندری ۳.۵ لیتری تویوتا ۲GR-FKS با قدرتی برابر با ۳۰۱ اسب بخار می باشد.

خودروی تویوتا کمری به مدت زمانی برابر با ۵.۸ ثانیه نیاز دارد تا سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را طی کند.

خودروی تویوتا کمری قیمتی برابر با ۳۴ هزار و ۴۰۰ دلار دارد .

خودروی اینفینیتیQ50

و اما آخرین خودروی این لیست، خودروی اینفینیتی Q50 می باشد، این خودرو برندی لوکس و زیر مجموعه ای از نیسان می باشد.

اینفینیتی Q50 محور عقب دارای پیشرانه ی ۶ سیلندری V شکل ۳ لیتری به همراه دو توربوشارژ می باشد که با قیمتی برابر با ۳۸ هزار و ۹۵۰ دلار در بازار خودرو عرضه می شود.

محصولی قدرتمند از برند ژاپنی که بدنه تهاجمی و طراحی دل انگیزی برای آن در نظر گرفته شده است.

بسیاری اینفینیتی Q50 سدانی جذاب می دانند که می تواند نظر هر فردی را به خود جلب کند و ساختاری اسپرت برای آن در نظر گرفته شده است. با تمام این تفاسیر حضور آن در لیست قدرتمندترین ها عجیب نیست.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.