یک پسر ۱۳ ساله موفق شد گنج بزرگی را کشف کند

0

یک پسر ۱۳ ساله موفق شد گنج بزرگی را کشف کند

یک گنج فوق العاده از دوران اسکاندیناوی ها در جزیره آلمانی روگان واقع در دریای بالتیک کشف گردید.

این گنج که توسط یک پسر بچه ۱۳ ساله و معلم او کشف شده، شامل یک گردنبند، مروارید، سنجاق سینه، دستبند، حلقه ها و ۶۰۰ سکه نقره است و برخی از محققان این گنج را به یک پادشاه معروف که پیش از ۱۰۰۰ سال پیش زندگی می کرده نسبت داده اند.

این بزرگترین گنجینه ای از چنین سکه هایی است که تا به حال در منطقه جنوب شرقی بالتیک یافت شده است.

معلم باستان شناسانی، رنه شوئن و دانش آموز لوکا مالاسچینیچنکو، داوطلب دفتر باستان شناسی دولتی، در ماه ژانویه با استفاده از دستگاه  فلزیاب به دنبال گنجینه ای از گذشتگان بودند که به ناگاه چیزی شبیه یک قطعه آلومینیومی را یافتند.

با این حال، هنگامی که این اشیا را به اداره باستان شناسی بردند، دریافتند که آن ها چیزی بیشتر از یک قطعه آلومینیومی یعنی  دو سکه نقره هستند، که در گذشته به عنوان وسیله داد و ستد در بین وایکینگ ها مورد استفاده قرار می گرفته اند.

اداره باستان شناسی منطقه مذکور این دو سکه نقره را از معلم و شاگردش گرفت تا تمهیدات لازم جهت حفاری منطقه مذکور را فراهم کند.

البته این موضوع به سه ماه پیش باز می گردد و اکنون باستان شناسان مساحتی بالغ بر ۴۰۰ متر مربع (۴،۳۰۰ فوت مربع) را حفاری نموده و گنجینه های بسیار زیادی را در این منطقه کشف نموده اند.

گنجینه نقره مذکور به سلطنت پادشاه وایکینگ “هارالد بلوتوث” باز می گردد.

پادشاه دانمارک هارالد گورسسون (c910-c987) که به علت داشتن یک دندان ابی رنگ به عنوان بلوتوث شناخته شده بود، یکی از اولین پادشاهان دانمارک بود که برای آوردن دین مسیحیت به کشور خود در تمام جهان مشهور گردیده است.

مطالب مرتبط
تصاویری از مدلینگ و فعال اینستاگرامی: نسیم نهالی

فناوری بلوتوث نیز به این دلیل که او اولین مهارت های ارتباطی را به سرزمین خود آورد به نام او نامگذاری شد.

در حقیقت، آرم بلوتوث نیز از حروف “H” و “B” حروف الفبا گرفته شده است.

در پایان زندگی وی، پسر بلوتوث Sweyn Forkbeard علیه پدرش شورش کرد و تاج و تخت را از او گرفت، و لذا  بلوتوث به پومرانیا، بخشی در شمال شرقی آلمان که در نزدیکی دریای بالتیک قرار دارد گریخت و چند سال بعد در همین منطقه در گذشت.

این سکه ها به باستان شناسان نشان دادند که  روزی بلوتوث در این منطقه می زیسته است. قدیمی ترین سکه، Damascus dirham، به سال ۷۱۴ میلادی باز می گردد و جدیدترین سکه، پنی سال ۹۸۳ میلادی است.

جانتزن، باستان شناس انگلیسی به گاردین گفت: “ما در اینجا علاوه بر یک گنج، تاریخ یک کشور را کشف نمودیم.”

گنجینه های دیگری هم که به این پادشاه تعلق داشتند در این منطقه یافت شده است، به ویژه  گنجینه های Hiddensee دیدنی و جذاب، که شامل صلیب مسیحی و نمادهای چکش طلایی ثور بودند.

اختصاصی سایت وردنگارهر گونه کپی برداری با ذکر نام منبع و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.