چاپ تتو به صورت الکتریکی بر روی پوست توسط چاپگر سه بعدی، تکنولوژی کاربردی آینده

0

چاپ تتو به صورت الکتریکی بر روی پوست توسط چاپگر سه بعدی، تکنولوژی کاربردی آینده

چاپ سه بعدی تتو : محققان با استفاده از یک چاپگر سه بعدی، راهی را برای قرار دادن مستقیم تراشه های الکترونیکی بر روی پوست فرد کشف کرده اند، که راه را برای استفاده از  سنسورهای پوشیدنی و حتی سلول های خورشیدی که می توانند این تراشه های الکترونیک را شارژ کنند، هموار می سازد.

محققان دانشگاه مینه سوتا تکنیک چاپ سه بعدی را با استفاده از ورق های حاوی جوهر نقره ای رسانا توسعه دادند، که زمانی که دیگر به این تاتو به اصطلاح الکترونیکی نیازی نباشد از درون پوست برداشته خواهد شد.

احتمالا دانشمندان از این فن آوری جدید برای چاپ سلول های بیولوژیک در زخم ها استفاده خواهند کرد که می تواند روند درمان را تسریع کرده و بیماری ها را بهبود بخشد، و حتی محققان معتقدند می تواند منجر به کشف درمان های جدید پزشکی برای جراحت و پیوند پوست شود.

پروفسور مایکل مک آلپین،  متخصص در زمینه استفاده از تاتو های سه بعدی الکترونیکی در بخش های نظامی، می گوید:

“ما از پتانسیل تکنولوژی چاپ سه بعدی جدید پرینترهای قابل حمل و ارزان قیمت که دارای قیمتی کمتر از ۴۰۰ دلار هستند، هیجان زده هستیم.” چرا که از هم اکنون می توانیم با قرار دادن سنسورهایی در بدن سربازان موجود در میدان های جنگ، عوامل شیمیایی یا بیولوژیکی موجود در بدنشان را شناسایی کنیم.

پروفسور مک آلپین در ادامه سخنانش بیان داشت که:

“ما تصور می کنیم در آینده یک سرباز می تواند این چاپگر را از کوله پشتی خود بیرون بکشد و یک سنسور شیمیایی یا الکترونیک را بسته به نیازی که دارد به طور مستقیم بر روی پوست خود چاپ کند. “این فناوری درست مانند ” چاقوی همه کاره ارتش سوئیس ” است چرا که همه چیزهایی که یک سرباز به آن ها نیاز دارد در یک ابزار چاپگر قابل حمل سه بعدی وجود خواهد داشت.

مطالب مرتبط
بی ام و و معرفی محصولی جدید از خانواده X

توسعه سیستم “الکترونیکی نوری”

تکنیک چاپ سه بعدی جدید، بخشی از روند رو به رشدی است که در طی آن، دانشمندان در حال ایجاد تتو های الکترونیکی بر روی بدن انسان به منظور افزایش توانایی های طبیعی ما هستند.  محققان دانشگاه ایلینوی درحال حاضر در حال توسعه سیستم “الکترونیکی نوری” هستند که از طریق برچسب الکترونیکی بر سلامت افراد مصرف کننده از  آن نظارت خواهد کرد. تیم دیگری از دانشگاه ملی سئول در کره پیش از این یک پچ انعطاف پذیر پوستی ساخته شده از گرافین را تهیه نموده اند که می تواند سطح گلوکز خون افراد دیابتی را ردیابی کند.

یکی از بزرگترین نوآوری های تحقیق پروفسور مک آلپین، استفاده از یک نسخه رایانه ای برای چاپ خال کوبی بر روی پوست است که می تواند در نوع خود بسیار جالب باشد. پروفسور مک آلپین در پایان سخنانش اذعان داشت که:  البته کار با این چاپگر و ثابت ماندن برای این که دستگاه کار خود را به درستی انجام دهد و همچنین کار کردن با هر دو دست دشوار خواهد بود. این پژوهش در هفته جاری در مجله علمی مواد پیشرفته منتشر گردید.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با ذکر نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.