چرا افراد موفق شادتر هستند؟ بررسی دلایل از نظر برایان تریسی

0

چرا افراد موفق شادتر هستند؟ بررسی دلایل از نظر برایان تریسی

چرا افراد موفق شادتر هستند؟ شادی و موفقیت به هم مرتبط هستند. بیشتر افراد تصور می‌کنند کارشان منبع استرس است. در اینجا ۶ دلیل شادتر بودن افراد موفق را برایتان تفسیر می کنیم.

۱. ایجاد فهرست کاری

دلایل زیادی در رابطه با تاثیر کارآمد بودن بر خلق و خو وجود دارد. هر چه بیشتر موفق باشید، احساس بهتری در مورد خود دارید. انجام کارها با استفاده از یک فهرست راحت‌ تر است. از نظر بیولوژیکی، خط زدن روی برخی موارد موجود در فهرست علامتی به مغز ارسال می‌کند که منجر به ترشح دوپامین می‌گردد.

۲. هدف هایتان را تنظیم کنید

تنظیم اهداف بلند مدت و حرکت به سمت آنها عزت نفس تان را افزایش می‌دهد. زمانی که هدفی داشته باشید؛ دلیلی برای برخاستن از تخت خواب دارید، احساس سازمان‌ یافتگی و انرژی بیشتری دارید و آماده مواجهه با آنچه در طول روز اتفاق می‌افتد می‌شوید. این امر احساس تمرکز بیشتری ایجاد کرده و شما را آماده برخورد با چالش‌ های زندگی می‌کند.

۳. از شلختگی اجتناب کنید

شلختگی باعث سردرگمی می‌شود. یک خانه معمولی آمریکایی حدود ۳۰۰۰۰۰ آیتم در خود دارد. خیلی از آنها مورد نیاز نبوده و فقط باعث آشفتگی است.

تمیز کردن، مرتب کردن و سازمان دادن به اشیایی که در خانه و محل کار هستند، می‌تواند احساس خوبی ایجاد کند یا اینکه سبب استرس، فشار و ناراحتی شود.

چرا یک خانه یا دفتر به هم ریخته باعث ایجاد ناراحتی است؟

شلختگی تاثیرات زیر را بر زندگی شما می گذارد:

  • سیستم عصبی را بیش از اندازه تحریک می‌ کند.
  • حواس پرتی ایجاد می‌ کند.
  • احساس گناه و شرمندگی به وجود می‌ آورد.
  • طاقت فرساست و آرامش را مختل می‌کند.

سازمان‌ دهی محیط اطراف، باعث وضوح روانی شده و موفقیت و کارآیی را در زندگی افزایش می‌دهد. دور انداختن اشیا اضافی باعث دور شدن احساسات منفی می‌گردد.

مطالب مرتبط
بزرگترین موانع استقلال مالی و چگونگی غلبه بر آنها

۴. ورزش کنید

با ورزش کردن کارآمد تر می شوید. ورزش انرژی بیشتری به شما می‌ دهد و زمانی که از آن انرژی، برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید، در مورد زندگی احساس بهتری خواهید داشت.

تنها ۲۰ دقیقه ورزش در روز بدن را نیرومند، مغز را سالم تر و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. ورزش هورمون‌ های بالابرنده خلق و خو را در بدن افزایش می‌دهد.

اما ورزش تنها راه بهبود خلق و خو نیست. ذهن خود را نیز تمرین دهید. وقتی زیاد کار می‌کنید، زمان کمی برای پرداختن به افکار و احساسات منفی دارید.

کار زیاد باعث می‌شود روی چیزهای خوب تمرکز کنید.

۵. زمان خود را مدیریت کنید

همیشه کاری برای انجام دادن داشته باشید. بیکار بودن نا امید کننده است.

هر چه در طول روز کار بیشتری برای انجام دادن داشته باشید، احساس کارآیی بیشتری داشته و زمان را بهتر مدیریت می‌کند.

۶. هدف داشته باشید

همیشه هدفمند باشید. کارآمدی باعث ایجاد شادی است، اما مشغله زیاد را با کارآمد بودن اشتباه نگیرید.

افزودن کارهای بیشتر به فهرست کاری خود، باعث ایجاد استرس و ناراحتی و ناامیدی است.

پرمشغله بودن به معنی داشتن کارهای زیاد است اما کارآمد بودن به معنی هدفمند کردن کار است. شادی حقیقی زمانی بدست می‌ آید که اهداف خود را شناسایی کرده و برای رسیدن به آنها تلاش کنید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.