چگونه از کفش چرم نگهداری کنیم؟

0

کفش های چرمی خود را دوست دارید و می خواهید آنها را سال ها زیبا و براق نگه دارید. برای حفظ کفش خود، آنها را به طور مرتب به خصوص در آب و هوای خشن مانند برف و یخ تمیز نگه دارید. شما ممکن است بخواهید کفش های خود را ضد آب کنید، گرچه بسیاری از کفش های مدرن در حال حاضر دارای یک لایه محافظتی هستند. هنگامی که آنها را از پا خارج می کنید، آنها را به طور صحیح نگه دارید، تا سالم باقی بمانند.

خاک را با یک پارچه نرم بردارید. یک پارچه ای تمیز و خشک را خیس کنید تا خاک را از بین ببرید. برای مثال، سعی کنید گلهای شکننده خشک باقی مانده و هر ذره اضافی بر روی کفش را پاک کنید.
یک پاک کننده را به یک قلم مو نرم اضافه کنید. اگر تمیزکننده همراه با یک اپلیکاتور است، آن را استفاده کنید تا پاک کننده به درون کفش نفوذ کند. اگر آن را ندارد، از برس نرم یا پارچه استفاده کنید تا آن را مالش دهید. مناطق ملایم را با قلم مو یا پارچه بکشید.

از کمی آب در هنگام استفاده از صابون زینتی یا دیگر صابون های مشابه استفاده کنید.

صابون زینتی یا هر تمیز کننده چرم صاف برای چرم ناتمام یا کفش های تمام چرم قابل استفاده است. چرم صاف به هر چرمی که بافت ندارد گفته می شود. به عنوان مثال، جیر چرم بافتی است، بنابراین “صاف” در نظر گرفته نمی شود.

برای چرم کامل، تقریبا هر صابونی مانند صابون لباس شویی عمل خواهد کرد.

از اسفنج ها استفاده نکنید زیرا ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند که ممکن است به چرم آسیب برسانند.

با استفاده از آب و سرکه لکه های نمکی را از بین ببرید. یک سوم لیوان سرکه را با دو سوم لیوان آب مخلوط کنید. مخلوط را به آرامی با استفاده از یک پارچه یا قلم مو نرم به محل اضافه کنید. مخلوط اضافه شده را بر روی کفش خود برای حذف لکه ها حفظ کنید. دانه های نمک بر روی کفش های شما موجب باقی ماندن لکه های سفید می شوند.

این روش همچنین برای از بین بردن آثار پولیش بر روی کفش ها استفاده می شود. ابتدا کفش های خود را در دمای اتاق خشک کنید. قبل از اینکه پولیش را اضافه کنید، تهویه مطبوع یا آب و هوای معتدل را اعمال کنید و کفش خود را کاملا خشک کنید. با این حال از گرما استفاده نکنید زیرا ممکن است به چرم آسیب برساند. حداقل ۱۵ دقیقه بگذارید پولیش بر روی کفش شما باقی بماند، هرچند اگر یک شب باقی بماند بهتر است.

مطالب مرتبط
هزینه پیوند مو چقدر است؟

بند ها را از کفش ها خارج کنید. بندها می توانند مانع از پخش شدن پولیش یا تهویه کفش به طور مساوی جلوگیری کنند. اگر کفشهای شما دارای بند است، به آرامی آنها را از یک سمت بیرون بکشید تا آنها را از کفش جدا کنید.

حداقل بعد از ۲۵ بار پوشیدن، کفش های خود را با مرطوب کننده تمیز کنید. مرطوب کننده به رطوبت پوست کفش کمک می کند. پوست کفش همانطور که خشک می شود، می تواند باعث شکستن کفش شود. از یک پارچه تمیز برای افزودن مرطوب کننده به کفش با حرکات دایره ای کوچک استفاده کنید. پس از اینکه کل کفش را خاتمه دادید، هرگونه مرطوب کننده اضافی را پاک کنید.

اگر در جایی که دارای آب و هوای شدید، مانند یک مکان با زمستان های یخ زده و یا آب و هوای بسیار خشک باشد زندگی می کنید، پس از ۵ تا ۱۰ بار استفاده باید کفش خود را با مرطوب کننده بشویید. در آب و هوایی دارای سختی کمتر، هر ۱۵ تا ۲۵ بار مصرف برای استفاده از مرطوب کننده کافی است.

برای محافظت یکبار در ماه پولیش را به کفش خود بمالید. برای اضافه کردن پولیش به کفش از کمی فشار استفاده کنید. یک پارچه نرم یا قلم موی صورتی برای این کار مفید است. تا زمانی که کل کفش را پوشش ندهید، پولیش کشیدن را ادامه دهید و در انتها مقادیر اضافی را پاک کنید.

افزودن پولیش به وسیله موم اثر حفاظتی بیشتری برای کفش های شما فراهم خواهد کرد.

اطمینان حاصل کنید که رنگ پولیش با رنگ کفش شما یکسان باشد. هنگامی که شما فکر می کنید که یک رنگ خوب دارید، کمی پولیش را به محل اضافه کنید تا ببینید مطابقت  دارد یا نه.

برای کفش های براق سعی کنید یک درخشش خفیف را ایجاد کنید. برای ایجاد یک درخشش کم، پارچه را روی انگشتانتان بچسبانید. کمی آب اضافه کنید. آن را بر روی یک منطقه در کفش خود قرار دهید و شروع به مالش کنید تا موم شروع به سخت شدن کند. مالش را تا زمانی که منطقه دچار درخشش شود ، ادامه دارید و همین کار را با بقیه کفش انجام دهید. به طور معمول، درخشندگی یک هفته طول می کشد.

مطالب مرتبط
ده قانون طلایی برای مراقبت از مو

استفاده از محصولات واکسی برای مقاوم سازی کفش های خود در برابر آب و هوا: محصولات واکسی مقاومت در برابر آب و هوا را برای کفش ها فراهم می کنند. محصول را به کفش با پارچه یا قلم مو اضافه کنید و آن را با استفاده از حرکت های دایره ای کوچک مالش کنید. هر گونه محصول اضافی را پاک کرده و کفش های خود را خشک کنید. این محصولات را یکبار در فصل استفاده کنید.

بعضی از محصولات با یک اپلیکاتور همراه است که می توانید از آن برای استفاده از محصول موم بر روی کفش استفاده کنید.

استفاده از موم پولیش یک روش ساده است. موم پولیش را گرم کنید و آن را با یک قلم مو بر روی کفش بکشید. این یک لایه ضخیم و زشت باقی می گذارد زیرا به سرعت خشک می شود، اما شما می توانید از یک سشوار یا خشک کن برای خنک کردن لایه استفاده کنید. با استفاده از یک سشوار گرم یا خشک کن، موم را در بسته خنک کرده و آن را با قلم مو مالش دهید. تقریبا در هر فصل یک بار موم را استفاده کنید.

یک محصول واکسی مقاوم به آب و هوا را بر روی کفش اسپری کنید. محصولاتی که به صورت اسپری بر روی کفش اضافه می شوند مانند محصولات مومی به عنوان یک لایه ضخیم روی کفش باقی نمی مانند، بنابراین آنها را برای پایان کار انتخاب کنید.  اسپری پولیش را ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر دور از کفش نگه دارید. محصول را در یک لایه ثابت و حتی حجیم اسپری کنید. قبل از اینکه کفش را بپوشید، اجازه دهید ماده اسپری شده خشک شود.

برای محافظت از کفش چرم خود در آب و هوای مرطوب آن ها را درون گالش قرار دهید. اگر شما در مورد یک جفت کفش گرانقیمت دارید و نگران کفش هستید، بهترین کاری که باید بکنید این است که گالش را روی کفش خود قرار دهید، به ویژه اگر در آب و هوای بارانی زندگی کنید که در آن شما نیاز به راه رفتن زیادی دارید. با این کار شما قادر خواهید بود از اکثریت رطوبت و نمک جلوگیری کنید.

گالش ها در بسیاری از اشکال و سبک ها وجود دارد، بنابراین شما می توانید یک جفت گالش متناسب با مد و ظاهر خود پیدا کنید.

مطالب مرتبط
آیا کمبود ویتامین D می تواند باعث ریزش مو شود؟ از علایم تا درمان

مراقبت و نگهداری کفش های با جنس چرم

 کفشهایتان را هنگام دویدن در یباورید. چرم تمایل به جذب رطوبت از منابع مانند باران و عرق  است. در هنگام تعطیلات کفش های خود را از پایتان خارج کرده و تا زمان خشک شدن آن ها استفاده نکنید.
اگر ترجیح می دهید هر روز کفش بپوشید، جفت های متفاوتی از کفش چرم را امتحان کنید.
هنگامی که کفش های خود را نمی پوشید، قالب های کفش را درون آن ها قرار دهید. چرم می تواند شکل خود را از دست بدهد، در صورتی که حمایت نشود، مخصوصا اگر مرطوب باشد. یک قالب کفش، مقداری از رطوبت را از بین می برد و به کفش شما کمک می کند تا در همان زمان شکل خود را حفظ کند.
قالب های کفش که داخل کفش قرار می گیرند  مانند پای انسان ساخته می شوند. درصورتیکه پودر رطوبت را جذب نمی کند، کمی سدر را به آن اضافه کنید تا آب را از بین ببرد.


روزنامه استفاده شده را به  جای یک قالب کفش را برای جذب رطوبت داخل کفش وارد کنید، اما این کار به اندازه کافی برای حفظ شکل کفش مناسب  نخواهد بود.
کفش های خود را تمیز کنید یا قبل از اینکه آنها را در کمد نگهداری کنید، آن ها کاملا تمیز کنید. اگر شما در تابستان کفش خود را در کمد نگهداری می کنید، ابتدا آنها را تمیز کنید. در غیر اینصورت، لکه ها روی آنها قرار می گیرند و بعد از مدتی تمیز کردن آنها از محل تقریبا غیرممکن می شود.
آنها را حرفه ای پاک کنید تا اطمینان حاصل شود که آنها واقعا تمیز هستند. کفش های خود را در پارچه های توری که هوا در آن ها وارد می شود نگه دارید.  چرم برای رهایی از رطوبت نیاز به هوا دارد. اگر شما آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید، کیسه ها موجب ایجاد رطوبت می شوند. در عوض، چیزی مانند کیسه های پارچه ای را انتخاب کنید که هوا از طریق آن رد و بدل شود.
اکثر جعبه های کفش به اندازه کافی هوای تازه را برای خشک کردن چرم فراهم نمی کنند، بنابراین از ذخیره سازی کفش های چرمی در آنها اجتناب کنید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.