نحوه اصلاح پوست بدن با صابون

0

گاهی اوقات شما متوجه نمی شوید که کرم اصلاح یا لوسیونی که استفاده می کنید تمام شده است یا زمانی متوجه می شوید که خیلی دیر شده است. اگر چه اصلاح صورت و بدن با صابون معمولی ایده آل نیست- می تواند پوست شما را خشک کند و پوست شما را مسدود کند – اما قطعا اگر با آماده سازی و روش مناسب انجام شود خوب است. اگر موی صورتتان را تراشیدید، می توانید بر روی صابون های مخصوص صاف کردن و خمیرهای قدیمی نیز سرمایه گذاری کنید. هر گزینه ای که شما انتخاب می کنید، هنوز هم می توانید با استفاده از صابون و تراش خود، یک اصلاح صاف را انجام دهید.

اصلاح با صابون معمولی

۱- پوست خود را گرم و پاک کنید. موهایتان را زیر یک دوش گرم شستشو دهید تا از هر خاک انباشته شده ای پاک شود و پوستتان را نرم تر کند. اگر نمی توانید بلافاصله قبل از اصلاح حمام بروید یا دوش بگیرید، یک حوله را در آب گرم بشویید و آن را در ناحیه ای که می خواهید اصلاح کنید به مدت ۱-۲ دقیقه قرار دهید.

۲- صابون خود را به پوست بمالید. خمیر مخصوص ایجاد کف را بر روی یک پارچه بریزید و یا صابون را در دستان خود قرار دهید. کف را به صورت یک لایه ضخیم در ناحیه ای که اصلاح می کنید بمالید. برای محافظت از پوست خود لایه ای به اندازه فوم ایجاد کنید.

۳- از یک ریش تراش  دارای نوار رطوبت استفاده کنید. اصلاح با صابون اغلب پوست خشک و تحریک شده را ایجاد می کند، بنابراین یک تیغه ساخته شده با یک نوار مرطوبت به شما کمک می کند پوست خود را در حال اصلاح نرم کرده و به طور کلی برش نرم و صاف داشته باشید. بر روی بسته بندی ریش تراش ها ذکر می شود که آیا آنها مرطوبت هستند. شما همچنین می توانید بر روی تیغه خود نگاه کنید. نوار رطوبت یک نوار نازک درست بالای تیغه خواهد بود.

۴- اگر موهای مناطق حساس را اصلاح کرده اید در جهت رویش موها اصلاح کنید: هنگامی که شما مناطق حساس را بدون حفاظت اضافی کرم اصلاح می کنید، بهترین کار اصلاح در همان جهتی است که موهای شما در حال رشد هستند. این از خراش ها و سوزش ریش تراش محافظت می کند.

مطالب مرتبط
پاک کردن تاتو با لیزر چگونه انجام می شود و چه عوارضی دارد؟

همیشه در جهت رویش موها ناحیه صورت و مناطق عمومی بدن خود را اصلاح کنید. اگر تحریک یا سوزش در مناطق دیگر در گذشته داشته اید، آن مناطق را هم در جهت رشد موها اصلاح کنید.

۵- اگر پاها یا بدن خود را اصلاح می کنید، بر خلاف جهت رویش موها اصلاح کنید. مو و پوست بر روی پاها، سینه، زیر بغل و جاهای دیگر بدن شما حساسیت کمتری دارند، بنابراین شما می توانید در خلاف جهت رشد مو برای اصلاح نرم و صاف استفاده کنید. با دقت و به آرامی تیغ خود را به پا، سینه و یا بخش های دیگر بدن خود به منظور جلوگیری از خراش ها بکشید.

۶- پوست خود را در زمان اصلاح خیس نگه دارید . اگر صابون شستشو داده شود یا از بین برود، قبل از اینکه آن منطقه را اصلاح کنید، مجددا آنرا بکار ببرید. پودر روانکاری را به کار ببرید زیرا اجازه می دهد تا تیغ بر روی پوست شما به آرامی حرکت کند و باعث بروز کمتر درد شود.

۷- تیغ را به صورت مکرر بشورید. تیغ شما موها را به سرعت جمع می کند زمانی که با صابون اصلاح می کنید، پس بعد از هر اصلاح، آن را در آب گرم بگذارید تا مطمئن شوید که یک اصلاح نرم خواهید داشت. شستشو باعث تحریک کمتر پوست می شود و باعث می شود تیغ شما به مدت طولانی تر برای شما  کار  کند.

۸- خشک کردن و مرطوب کردن منطقه با لوسیون و یا پس از اصلاح کردن: پوست خود را با آب سرد بشویید تا منافذ خود را بشوید و با حوله خشک کنید. هنگامی که شما خشک می شوید، با لوسیون، روغن یا محصول بعد از اصلاح، مرطوب شوید تا از بروز هر گونه صدمه ای که صابون ایجاد می کند، جلوگیری شود.

اگر چهره خود را تراشیده اید، از یک محصول پس از اصلاح استفاده کنید. یک مقدار کوچک را با بر کف دست خود بمالید، سپس آنرا بر روی گونه ها و گردن خود و با حرکت های ملایم بکشید. اگر بدن خود را تراشیدید، با یک لوسیون مرطوب کننده ساده یا روغن مالش را انجام دهید.

با استفاده از صابون مخصوص اصلاح صورت

خرید صابون اصلاح و برس مخصوص به صورت آنلاین یا از طریق فروشگاه ها امکان پذیر است . شما می توانید به طور جداگانه صابون و برس خود را خریداری کنید یا یک کیت اصلاح را انتخاب کنید که هر دو را شامل می شود و اغلب محصولات پاک کننده را نیز دارد. صابون به طور معمول به عنوان یک خمیر در یک ظرف کوچک قرار دارد ، در حالی که قلم مو کوتاه و نرم است.

مطالب مرتبط
7 نکته ریز در مورد اصلاح پوست در فصل زمستان

اگر بخواهید از یک فروشگاه خریداری کنید، نگاهی به مراکز بهداشتی و مراقبتی مردان داشته باشید. شما همچنین می توانید به فروشگاه های تخصصی تراشیدن برای انتخاب های وسیع تر بروید.
۲- برس و صابون خود را در آب گرم بشویید. صابون یا خمیر خود را در یک کاسه آب گرم قرار دهید. قلم موی خود را در یک کاسه جداگانه آب گرم قرار دهید، آن را داخل آب قرار دهید به صورتی که موی در زیر آب فرو رفته باشد اما دسته خارج آب باشد. اجازه دهید  ۷-۱۰ دقیقه خیس شود.

خیساندن صابون باعث می شود که آن را آسان تر به محل بکشید، در حالی که خیساندن برس باعث می شود موهای آن نرم و منعطف تر شوند.

۳- شیر آب گرم را باز کنید و چهره خود را برای آماده سازی پوستتان شستشو دهید. موها و پوست خود را قبل از اصلاح با دوش گرم خیس کنید. حتما صورت خود را با آب و صابون ملایم شستشو دهید.
اگر شما نمیتوانید حمام بکنید، چهره خود را با آب گرم بشویید و آن را با یک پاک کننده شستشو دهید، یا یک حوله گرم و مرطوب را برای ۱-۲ دقیقه روی آن قرار دهید.

۴- قلم مو را بر روی صابون خود بچرخانید تا کف ایجاد شود. قلم موی خود را از کاسه خود بردارید و کمی آنرا بشویید . آب اضافی را از ظرف حاوی صابون خود خارج کنید و قلم موی خود را در اطراف صابون خود بچرخانید تا به خمیر آغشته شود، آن را به آرامی داخل خمیر فشار دهید. وقتی موهای قلم مو پر از صابون شود، آماده استفاده است.

۵- صورت خود را کمی خیس کنید دستان خود را زیر آب گرم قرار دهید و موهای چهره خود را مالش دهید. چهره شما ممکن است از زمان شستشو خشک شده باشد، بنابراین قبل از شروع اصلاح، مطمئن شوید که کمی خیس است.

مطالب مرتبط
مراقبت از پوست صورت در فصل گرما

۶- یک پودر نازک روی صورت خود ایجاد کنید تا رطوبت را حفظ کنید. ابتدا یک لایه نازک روی صورت، چانه، لب بالا و بالای گردن را با چرخاندن قلم مو به سرعت و به آرامی بر روی پوست خود ابجاد کنید. این لایه اولیه تضمین می کند که پوست شما در هر قسمت، پوست ضخیم تری ایجاد نمی کند.

۷- در هر بخشی از چهره تان کف بیشتری ایجاد کنید. در حال حاضر، به بخش هایی بروید که با آن شروع کرده اید و قلم مو را بر روی پوست خود محکم تر بکشید، ۲۰ تا ۳۰ ثانیه را در هر بخش صرف کنید. یک لایه ضخیم از صابون را برای محافظت از پوست خود ایجاد کنید و مطمئن شوید اصلاح صاف و راحتی خواهید داشت.

اگر قلم مو شما شروع به خشک شدن کند، خمیرهای درشت را در یک کاسه آب پاک کنید. صبر کن تا خمیر نرم شود. شما می خواهید صابون بین هر مو برای شستن با بالاترین کیفیت عمل کند.

۸- از یک تیغ تیز یا ایمن برای تراشیدن صورت استفاده کنید. برای بهترین اصلاح با صابون مخصوص، از یک تیغه تیز یا یک تیغه ایمن استفاده کنید تا موها را به راحتی حذف کنید و به آرامی و با دقت به جلو بروید.

یک تیغه راست یک تیغه قدیمی است که V  شکل می باشد. از پایه تیغه استفاده می شود، که مانند چاقو به نظر می رسد، با دقت صورت، گردن و چانه خود را اصلاح کنید. یک تیغه ایمنی بیشتر شبیه به تیغه های مدرن است، اما از تیغه منحنی استفاده می کند.

۹- هنگام انجام کار، چهره و ابزار خود را بشویید. چهره خود را با آب سرد شستشو دهید و از یک حوله استفاده کنید تا به آرامی خشک شود. برای تمیز کردن تیغ ​​ ، آن را چندین ثانیه زیر سینک بشویید، از تمیز کردن پوست و مو اطمینان حصول کنید، سپس بر روی یک حوله خشک کنید. برای تمیز کردن قلم مو، آن را در یک کاسه آب پاک کنید، سپس موی سر خود را زیر آب گرم بشویید. برس را بشویید، آن را برروی یک حوله قرار داده و سپس آن را  خشک کنید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز می باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.