نوکیا به توسعه لباسی برای امدادرسانان پرداخت

0

نوکیا به توسعه لباسی برای امدادرسانان پرداخت

کت هوشمند : شرکت نوکیا یکی از کمپانی های مطرح فعال در صنعت فناوری بوده که هر سال نسل جدیدی از محصولات خود را به مشتریان و مخاطبان ارائه می دهد. این کمپانی از سال ۲۰۱۷ به صنعت تولید گوشی هوشمند بازگشته و توانسته با معرفی محصولاتی قابل توجه نظر همگان را به خود جلب کند.

همانطور که می دانید شرکت نوکیا در زمینه ی طراحی و عرضه ی تلفن های همراه هوشمند فعالیت چشم گیری داشته است اما مدتی در این عرصه حضور نداشت که به تازگی با همکاری با شرکت HMD که این شرکت نیز در زمینه ی طراحی و تولید تلفن های همراه هوشمند فعالیت دارد و به مدت ۱۰ سال حق انصاری استفاده از برند نوکیا را از مایکروسافت موبایل خریداری کرده بود توانست مجددا به عرصه ی طراحی و تولید موبایل های هوشمند باز گردد.

تولید لباس هوشمند امدادی توسط نوکیا

شاید برایتان عجیب باشد اما شرکت نوکیا این بار در یک همکاری جدید اقدام به طراحی و تولید یک لباس هوشمند کرده است.

به گونه ای که این شرکت با همکاری با دو شرکت دیگر با نام های Kolon و GINA  یک کت هوشمندی مخصوص امداد رسانان با نام CHASE Life Tech طراحی کرده است.

شرکت Kolon یک برند لباس در کره می باشد و شرکت GINA شرکتی در جمهوری چک است که در زمینه ی برنامه نویسی فعالیت دارد و موفق شد از آن در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی کند.

شرکت نوکیا نام این محصول هوشمند خود را براساس مخفف حرف اول تجهیزات ایمنی و سلامتی هوشمند مطابق با زبان انگلیسی انتخاب کرده است.

لازم است یادآوری کنیم که شرکت نوکیا به همراه شرکت های Kolon و GINA این لباس هوشمند را مخصوص استفاده ی امداد رسانان از قبیل آتش نشانان، پلیس ها و گروه های امدادی طراحی و تولید کرده است.

مطالب مرتبط
نمایشگاه مجموعه آثار هنری خانواده بوگاتی

وجود حسگر های مختلف در کت هوشمند

از حسگرهای ماژولار در طراحی و عرضه ی این کت هوشمند استفاده شده است و همین ویژگی باعث منحصر به فرد شدن آن شده است، چرا که استفاده از این حسگرهای ماژولار در این کت هوشمند باعث شده است که این کت بتواند داده هایی از محل و بدن شخص امداد رسان، پلیس، آتش نشان و … را ثبت کند که این داده ها شامل موقعیت مکانی شخص امداد رسان، ضربان قلب او، درجه ی حرارت و … می باشد.

البته این ویژگی ها تنها ویژگی ها و امکانات استفاده شده در این لباس نیست چرا که این لباس هوشمند مجهز به دوربین هم می باشد و با این هدف طراحی شده است که افراد آتش نشان بتوانند از سنسور حرارت آن استفاده کنند.

همچنین ماموران پلیس بتوانند از دوربین آن استفاده کنند.

جالب است بدانید که سنسور های استفاده شده در این کت هوشمند از راه دور و توسط سامانه ی مدیریتی GINA به صورت لحظه ای مدیریت و بررسی می شوند.

دلیل استفاده از چنین سامانه ای برای کنترل و بررسی از راه دور به صورت لحظه ای این است که در صورتی که امداد رسانان در شرایط و موقعیت های مخاطره آمیز گرفتار شدند نیروهای کمکی به کمک آنها بروند.

بنابراین این کت هوشمند می تواند برای امداد رسانان بسیار مفید و کارآمد باشد.

ویژگی های منحصر بفرد کت هوشمند نوکیا

این کت هوشمند که توسط شرکت نوکیا به همراه شرکت های Kolon و GINA  طراحی و تولید شده است ضد آب می باشد چرا که در طراحی آن از مواد GORE-TEX استفاده شده است.

رنگ این کت هوشمند سبز فسفری می باشد حتی در طراحی این کت از جیب های بزرگ که هر کدام دارای زیپ می باشند استفاده شده است.

مطالب مرتبط
چه شد که ایرانی‌ها لباس نو پوشیدن در نوروز را آغاز کردند؟

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این کت هوشمند نسبت به سایر کت های هوشمندی که توسط شرکت ها و کمپانی های دیگری طراحی و عرضه شده اند وزن بسیار کم آن می باشد به گونه ای که امداد رسانان با پوشیدن این کت به هیچ وجه دچار خستگی و مجبور به تحمل وزن زیاد در ساعت های کاری طولانی نخواهند شد و به راحتی می توانند کار خود را انجام دهند.

چرا که این کت هوشمند هیچ گونه مزاحمتی را برای آنان ایجاد نخواهد کرد.

ویژگی سبک بودن این کت هوشمند را مدیون طراحی خارق العاده آن توسط شرکت Kolon که یک برند مطرح لباس در کره می باشیم.

همانطور که اشاره کردیم این کت هوشمند به گونه ای طراحی شده است که ضد آب می باشد بنابراین قابلیت شست و شو نیز دارد، شاید فکر کنید که به حسگرهای این لباس هوشمند در هنگام شست و شو آسیب جدی وارد می شود.

قابلیت جداسازی حسگرها

اما جالب است بدانید که یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این کت این است که حسگرهای آن قابلیت جداسازی از کت را دارند و می توانید قبل از اینکه بخواهید کت هوشمند را بشوئید حسگرهای آن را از لباس جدا کنید و سپس اقدام به شستشوی آن بکنید.

البته حسگرهای تعبیه شده در این کت هوشمند دارای قابلیت شارژ با کابل یو اس بی را نیز دارند.

بنابراین امداد رسانان به راحتی می توانند حسگرهای استفاده شده در این کت هوشمند را از این کت جدا کنند و با اتصال آنها توسط کابل یو اس بی به پی سی و یا لپ تاپ و یا یک شارژر آن ها را شارژ کنند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این اولین همکاری شرکت نوکیا با شرکت های دیگر در زمینه ی طراحی و تولید لباس هوشمند نیست چرا که شرکت نوکیا قبلا نیز با A. Sauvage که یک طراح لباس انگلیسی می باشد با هدف طراحی و عرضه ی شلوارهایی که نقش شارژر همراه بی سیم را دارند همکاری کرده بود و موفق شده بود تا لباسی با استفاده از فبلت لومیا ۱۵۲۰ بسازد.

مطالب مرتبط
ترکیب برنامه های مک، iOS و آیپد

براساس گزارشات و اطلاعات بدست آمده باید بگوییم که کت هوشمند امداد رسانی CHASE Life Tech در حال حاضر به عنوان یک مدل مفهومی قرار دارد چرا که هزینه ی تولید آن بالا می باشد، اما اگر شرکت نوکیا به همراه دو شرکت دیگر Kolon و GINA که طراح و تولید کننده ی این کت هوشمند هستند تلاش کنند تا راهکاری را برای کاهش هزینه ی تولید این کت هوشمند ارائه دهند مطمعنا موفق خواهند شد تا این کت هوشمند را با هزینه ای مناسب به مرحله ی تولید و سپس عرضه آن برسانند.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.