کشف یک داروی موثر برای میگرن در حالی که سایر داروها دیگر کاربردی ندارند

0

کشف یک داروی موثر برای میگرن در حالی که سایر داروها دیگر کاربردی ندارند

میگرن : یک درمان جدید برای میگرن، برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته، می تواند تعدادی از حملات ناتوان کننده ای را که بیماران را وادار به در پیش گرفتن درمان های طاقت فرسا می کند به نصف کاهش دهد.

سال گذشته یک کارآزمایی بالینی بزرگ که تزریق هفتگی دارو ارنوماب را مورد تحلیل قرار داده بود موجب شد که مبتلایان در ماه، سه تا چهار روز کمتر دچار سردردهای میگرنی شوند.

در آخرین تحقیق، بیمارانی که دچار مشکلات بیشتری بودند و حداقل چهار نوع درمان پیشگیرانه مختلف را  برای کنترل حملاتشان استعمال نموده بودند مورد تحلیل قرار گرفتند.

شرکت کنندگان در طی یک ماه به طور متوسط ​​۹ میگرن داشتند اما بعد از دریافت دارو، میگرن بیشتر از یک سوم این افراد به نصف کاهش یافت.

این دارو مولکول های سیگنالینگ درد در مغز را که پپتید نام دارند و با ژن کلسی تونین (CGRP) مرتبط می باشند هدف قرار داده و آنها را مسدود می سازد.

موفقیت ارنوماب، به عنوان یکی از اولین درمان های طراحی شده برای مقابله با میگرن به جای استفاده از درمان های موجود، می تواند موجب نجات زندگی ۸.۵ میلیون نفر از افراد مبتلا به میگرنی که در انگلستان زندگی می کنند شود.

حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر به صورت روزانه در معرض حملات عصبی ای قرار دارند که می تواند موجب سردرد، حالت تهوع و حتی توهم های بصری آن ها  شود و هزینه های درمان این افراد در انگلستان به مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد پوند در سال رسیده است.

دکتر اوو راتر، از دانشگاه پزشکی برلین در این خصوص اذعان داشته است که:

“درمان افرادی که به عنوان داوطلب در مطالعه ما مد نظر قرار گرفتند، دشوارتر بود، چرا که چهار درمان پیشگیرانه قبلی برای آن ها مثمر ثمر واقع نشده بود.”

کاهش ۵۰ درصدی سردردهای میگرنی با ارنوماب

مطالعه ما نشان داد که در یک سوم از این بیماران، ارنوماب ​​تعداد سردردهای میگرنی ماهانه را به بیش از ۵۰ درصد کاهش می دهد.

مطالب مرتبط
5 راه برای کاهش درد های شدید به خصوص دردهای میگرنی

کاهش میزان سردرد میگرنی می تواند کیفیت زندگی یک فرد را بهبود بخشد.

“بیماران مبتلا به میگرن اپیزودیک می توانند ۱۴ حمله در ماه داشته باشند که از  ۴ ساعت تا ۳ روز طول خواهد کشید.”

برای فاز سوم این آزمایش، ۲۴۶ بیمار مبتلا به میگرن به دو گروه تقسیم شدند که گروه آزمایش به مدت سه ماه ارنوماب را دریافت کرده و گروه شاهد در طی این مدت، دارونما دریافت نمودند.

از میان شرکت کنندگان، ۳۹ درصد از بیماران، قبلا از دو داروی دیگر استفاده نموده و هیچ موفقیتی را حاصل نکرده بودند و ۳۸ درصد، سه دارو و ۲۳ درصد دیگر چهار داروی دیگر را تست نموده بودند.

دکتر مارک تامز، رئیس ارشد موسسه علمی نواریتز انگلستان، در این خصوص بیان داشت که:

“در طی ۲۰ سال گذشته، هیچ گونه پیشرفت واقعی در درمان میگرن حاصل نشده و ما افتخار می کنیم که زمینه های جدیدی را برای درمان این بیماری مغز اعصاب دردناک و مزمن که میلیون ها نفر را گرفتار نموده پیدا نموده ایم.”

اختصاصی سایت وردنگارهر گونه کپی برداری با ذکر نام منبع و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.