کمک به معتادان از طریق واقعیت مجازی

0

کمک به معتادان از طریق واقعیت مجازی

یکی از دانشگاه های ایالات متحده آمریکا به نام تولین که در ایالت لویزیانا واقع شده است قصد دارد به معتادان از طریق virtual reality کمک کند. مطمعنا شما هم شنیده اید که از واقعیت مجازی می توان عوامل برانگیختگی در محیطی امن را بازسازی کرد و از طریق به اشخاصی که به بیماری های روانی مبتلا هستند کمک فراوانی کرد.

اما این بار رئیس دانشگاه تولین قصد دارد از واقعیت مجازی فراتر از کمک به افرادی که دارای بیماری های روانی هستند استفاده کند به گونه ای که این بار تصمیم دارد از واقعیت مجازی برای درمان و کمک به معتادان استفاده کند. از نظر رئیس دانشکده علوم اجتماعی که پاتریک بوردنیک نام دارد، واقعیت مجازی به سطحی از پیشرفت رسیده است که بتوان از آن برای تحقق این طرح یعنی درمان و کمک به معتادان استفاده کرد.

استارتاپی به نام Limbix

استارتاپی به نام Limbix قصد دارد با استفاده از واقعیت مجازی و تمامی تحقیقات و مطالعاتی که در این زمینه دارد به تیم دانشگاه تولین در اجرای چنین طرحی با استفاده از واقعیت مجازی کمک کند. استارتاپ Limbix می تواند وضعیتی را ایجاد کند که میل شدید معتادان را به خود برانگیزد. دانشگاه تولین نیز امیدوار است با کمک استارتاپ Limbix بتواند از واقعیت مجازی برای کمک به معتادان استفاده کند به گونه ای که در محیطی امن و با وجود متخصصین حرفه ای در این زمینه به طور کامل شخص مبتلا به اعتیاد را زیر نظر داشته باشد.

Daydream گوگل و Gear VR سامسونگ دارای اکو سیستم های واقعیت مجازی هستند که در این اکوسیستم ها از پروژه ای با نام پروژه دلتا استفاده شده است عملکرد پروژه دلتا به این شکل است که موضع و واکنش هر بیمار نسبت به عوامل برانگیختگی متعدد را شناسایی می کند به گونه ای که شناسایی این مسئله می تواند در درک چگونگی کارکرد اعتیاد به مواد گوناگون بسیار تاثیر گذار باشد. این اکوسیستم های واقعیت مجازی در ۶ الی ۱۲ ماه آینده توسعه پیدا می کنند.

مطالب مرتبط
تویوتا سوپرا جدید به نمایشگاه دیترویت می رود

معتادان در پروژه ی دلتا در وضعیتی قرار داده می شوند که آنها را به جهانی دیگر می برد، این جهان کاملا مشابه با جهان واقعی می باشد که باعث می شود اشخاص مبتلا به اعتیاد نیاز شدیدی به یک ماده ی خاص را احساس کنند. در جهان واقعی بر اثر فشارات اجتماعی باعث می شود فرد به مصرف مشروبات الکی روی آورد. در این آزمایش روانشناسان حرفه ای در کنار فرد حضور دارند.

منبع: androidheadlines

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.