IBM و ساخت کوچک ترین کامپیوتر دنیا

0

IBM و ساخت کوچکترین کامپیوتر دنیا

کوچک ترین کامپیوتر : همانطور که می دانید شرکت IBM یک شرکت چند ملیتی فناوری است که در نیویورک قرار گرفته است.

این شرکت در زمینه ی طراحی و ساخت نرم افزار ها و سخت افزار ها فعالیت دارد علاوه بر این ارائه دهنده ی خدماتی مانند زیر ساخت، میزبانی وب، فناوری نانو و رایانه ی بزرگ می باشد.

این شرکت به تازگی توانسته است مشکلات کامپیوتر ها را در زمینه ی بزرگ و حجیم بودن آنها رفع کند به گونه ای که این شرکت توانسته است کوچکترین کامپیوتر دنیا را طراحی و تولید کند.

شرکت آی بی ام قصد دارد در طی مراسم اولین روز از کنفرانسش در سال میلادی جاری از کوچک ترین کامپیوتر دنیا رونمایی کند که به گفته ی خود این شرکت، این محصول کوچکتر از یک دانه نمک می باشد.

شاید فکر کنید که این کامپیوتر با داشتن چنین اندازه ای مطمئناً دارای توان ضعیفی می باشد اما در اشتباه هستید چرا که این کامپیوتر قدرتمند دارای قدرت پردازش چیپست های سال ۱۹۹۰ می باشد.

قدرت این کامپیوتر در برابر قدرت چیپست های امروزه زیاد نیست اما باید به این نکته نیز توجه داشت که این پردازنده چندین برابر کوچکتر از پردازنده ی بی نظیر اسنپدراگون ۸۴۵ است که امروزه تمامی شرکت های طراح و تولید کننده ی رایانه ها از آن استفاده می کنند می باشد.

جالب است بدانید که به گفته خود شرکت آی بی ام ساخت کوچکترین کامپیوتر جهان برایش تنها ۱۰ سنت هزینه برده است اما توانسته است صد ها هزار ترانزیستور را در خود جای دهد.

ترانزیستور های تعبیه شده در این کامپیوتر به این شرکت کمک می کنند تا بتواند به راحت دیتاهای اطلاعاتی را دریافت و بررسی کند.

مطالب مرتبط
قیمت و تاریخ عرضه نوکیا 4

این کامپیوتر می تواند میان داده ها ارتباط برقرار کند و یک فعل به خصوص را بر روی آنها اعمال کند.

بلاکچین و کوچک ترین کامپیوتر دنیا

در حوزه ی بلاکچین نیز می توان از کوچک ترین کامپیوتر دنیا استفاده کرد به گونه ای که قادر می باشد تا منبع اطلاعات مطلوبی را به برنامه های بلاکچینی اختصاص دهد چرا که قادر است تا روند جابجایی را ردیابی کرده و علاوه بر این دزدی، کلاه برداری و عدم انطباق را تشخیص دهد و از وقوع آنها جلوگیری کند.

سرپرست تیم تحقیقاتی شرکت سازنده ی کوچک ترین کامپیوتر های جهان یعنی شرکت آی بی ام اعلام کرده است که این تنها شروعی برای چنین محصولاتی می باشد چرا که حتی تا ۵ سال آینده کامپیوتر های کوچکی کوچک تر از دانه های نمک نیز طراحی و تولید می شوند.

البته هنوز زمان عرضه ی این کوچک ترین کامپیوتر های جهان مشخص نشده است.

جالب است بدانید که برای بررسی این کامپیوتر باید از میکروسکوپ استفاده شود.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.