کیک های عصرانه با طعم تمشک و شکلات تلخ

0

کیک های عصرانه با طعم تمشک و شکلات تلخ – در این نوشتار از وردنگار می خواهیم به آموزش کیک های عصرانه با طعم تمشک و شکلات تلخ بپردازیم. این کیک های عصرانه برای کودکان بسیار لذیذ و دوست داشتنی بوده و می تواند یک میان وعده پای تلویزیون و برنامه کودکشان باشد.

مواد لازم برای تهیه کیک های عصرانه با طعم تمشک و شکلات تلخ :

۲۰۰ گرم شکلات تلخ خرد شده

تکه های تمشک برای تزئین( اختیاری)

مواد لازم جهت تهیه بیسکویت شکلاتی

۱۰۰ گرم کره نرم شده

۷۵ گرم پودر قند

۱ عدد زرده تخم مرغ

۱ قاشق چایخوری اسانس وانیل

۲ قاشق غذاخوری شیر

۱۷۵ گرم آرد

۴ قاشق غذاخوری پودر کاکائو

مواد لازم جهت تهیه مارشمالو

۳ ورق ژلاتین

۳ عدد سفیده تخم مرغ

۱۷۵ گرم پودر شکر کاسترد سفید

مربای تمشک

طرز تهیه کیک های عصرانه با طعم تمشک و شکلات تلخ :

ابتدا، خمیر بیسکویت شکلاتی را درست میکنیم.کره و پودر قند را در یک کاسه بزرگ بریزید و  با یک قاشق چوبی به مدت ۱ تا ۲ دقیقه هم بزنید تا صاف و یکدست شوند.سپس زرده تخم مرغ، وانیل، شیر، آرد،  پودر کاکائو و کمی نمک را اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. خمیر را بر روی سطح کار خود بگذارید و خوب ورز دهید. سپس روی خمیر را بپوشانید و بگذارید تا ۲۰ دقیقه کاملا خنک شود.

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و دو لایه کاغذ مومی را درون سینی فر پهن کنید.سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را باز کنید و به ضخامت یک سکه ی ۱ پوندی، آن را رول کنید. از یک قالب کوکی ۵ سانتیمتری استفاده کنید و خمیر را قالب بزنید.شما حدود ۳۵ عدد بیسکوئیت لازم دارید. خمیرها را روی سینی فر بگذارید و به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه درون فر قرار دهید. پس از پخت، بیسکوئیت ها را بر روی یک توری سیمی بگذارید تا خنک شوند.

مطالب مرتبط
چگونه سوپ سبزیجات خامه ای درست کنیم؟

بعد از این مرحله، نوبت به تهیه مارشالو میرسد.ورقه های ژلاتین را در یک کاسه آب سرد قرار دهید و کناری بگذارید تا نرم شوند. سفیده های تخم مرغ، شکر، ۱ قاشق غذاخوری آب و کمی نمک را در یک کاسه مقاوم در برابر حرارت بریزید و درون قابلمه ای که آب جوش دارد بگذارید تا با حرارت آب جوش، غلیظ شوند که این روش حدود ۵ دقیقه طول می کشد. سپس کاسه را از درون آب جوش بیرون بیاورید و ورقه های ژلاتین را به آن اضافه کنید، ۳ تا ۵ دقیقه دیگر هم بزنید تا کمی خنک و سفت شوند سپس درون یک کیسه یکبار مصرف با ماسوره ای به قطر ۱،۵ سانتی متری بریزید.

۱/۲ قاشق چایخوری مربا تمشک را وسط هر بیسکوئیت بریزید و با ماسوره یک گلوله از مارشمالو را روی مربا بگذارید و سریع ماسوره را به سمت بالا بکشید و به مدت ۳۰ دقیقه، کناری بگذارید.

شکلات را در مایکروویو ذوب کنید، و هر ۲۰ ثانیه یک بار هم بزنید تا نسوزد بیسکوئیت ها را درون شکلات فرو ببرید تا روی آنها را کاملا بپوشاند. روی یک توری سیمی قرار دهید و روی آنها را بت تمشک خشک شده تزئین کنید. این بیسکوئیت ها را به مدت ۳ روز در یک ظرف در بسته، می توانید نگهداری کنید.

ارزش غذایی کیک های عصرانه با طعم تمشک و شکلات تلخ

کیلو کالری: ۱۱۸
چربی: ۵ گرم
اشباع شده: ۳ گرم
کربوهیدرات ها: ۱۶ گرم
قندها: ۱۲ گرم
فیبر: ۱ گرم
پروتئین: ۲ گرم
نمک: ۰.۱ گرم

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.