واکسن سرطان مغز می تواند سبب شود که بیمارانی مانند تسا جوئل سال های بسیار بیشتری عمر کنند

واکسن سرطان مغز

0

مطالعه ای که به تازگی انجام شده نشان داده است که واکسن سرطان مغز می تواند سبب شود که بیمارانی مانند تسا جوئل  سال های بسیار بیشتری عمر کنند

محققان بیان داشته اند که واکسن سرطان مغز می تواند سبب شود این بیماری در بیماران، گسترش نیابد و بیماران مدت زمان بیشتری زندگی کنند. چرا که این واکسن می تواند با شکل تهاجمی تومور که تسا جوئل  را از پای در آورد مقابله کند.

درمان جدید برای گلیوبلاستوما یا شایعترین تومور بدخیم اولیه سیستم عصبی مرکزی

درمان جدید برای گلیوبلاستوما چند شکلی یا شایعترین تومور بدخیم اولیه هنوز در مراحل پایانی آزمایشات انسانی قرار دارد، اما نتایج حاصل از ۱۱ سال تحقیق و تلاش بین المللی در حال حاضر به طور قابل توجهی امیدوار کننده بوده و برخی از بیماران توانسته اند حتی با وجود بیماری، هفت یا هشت سال بیشتر عمر کنند.
این کار با استخراج سلول های دندریتیک، که بازیکنان کلیدی سیستم ایمنی بدن هستند، از خون بیمار و مخلوط کردن آن ها با نشانگرهای تومور،  قبل از تزریق شان به بدن به منظور جلوگیری از ابتلا به سرطان، انجام می شود. گلیوبلاستوما یکی از انواع بسیار خطرناک و نوع رایج تومور مغزی در بزرگسالان است و در حال حاضر با جراحی همراه با رادیوتراپی و شیمی درمانی درمان می شود.

بیمارانی که این مراقبت ها را دریافت می کنند، به طور متوسط ​​بین ۱۵ و ۱۷ ماه زنده می مانند و پس از آن به کام مرگ فرو می روند. اما تقریبا یک سوم یعنی حدود ۱۰۰ نفر از ۳۳۱ بیماری که از انگلستان، آمریکا، آلمان و کانادا در این آزمایش جدید ثبت نام کرده بودند، به عنوان “بازماندگانی با طول عمر بیشتر” طبقه بندی شده و به طور متوسط ​​۳.۴ سال پس از جراحی زنده ماندند.

مطالب مرتبط
9 واقعیت که احتمالا راجع به ورم کبد ( هپاتیت ) نمی دانید

دامه تسا، وزیر اسبق کابینه ی کار، در سال گذشته به تومور مغزی گلیوبلاستوما چندگانه یا شایعترین تومور بدخیم اولیه مبتلا گردید و در اوایل این ماه در سن ۷۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

از ۳۳۱ بیمار مبتلا به تومور مغزی گلیوبلاستوما یا شایعترین تومور بدخیم اولیه که در این آزمایش شرکت کرده بودند، ۲۳۲ نفر به طور منظم واکسن ایمونوتراپی DCVax را به صورت داخل وریدی دریافت کردند، در حالی که گروه باقیمانده دارونما دریافت می نمودند. هر بیماری که تومورش در طی آزمایش مجددا عود می نمود، به طور خودکار، دوباره واکسن دریافت می کرد، یعنی برای چیزی در حدود ۸۶.۴ درصد از بیماران، درمان مجددا تجدید شد..

این مطالعه نشان داد که بیماران شرکت کننده در این آزمایش، به طور متوسط، بیش از ۲۳ ماه ​​پس از جراحی جان خود را از دست دادند.

این امر شامل کتی چارلز نیز می شود که در سال ۲۰۱۴، پزشکان NHS  پس از اینکه تمام گزینه های موجود را برای درمان سرطان مغز او استفاده کردند، به او گفتند که تنها  سه ماه زنده خواهد ماند “خانم چارلز، اکنون ۳۶ سال دارد. و می گوید در آن من بسیار نا امید بودم.

پس از سه سال و نیم درمان، اخیرا اسکن ام آر آی کتی نشان داد که هیچ نشانه ای از تومور وجود ندارد.

خانم چارلز و شوهرش و واکسن ایمونوتراپی

خانم چارلز و شوهرش، جیسون، در میلتون کینز با فرزند پنج ساله خود جاکوپ زندگی می کند، او واکسن ایمونوتراپی را عامل زنده ماندن خود می داند.
آقای “چارلز” در این خصوص گفت: “DCVax کاری را انجام داد که همه گفته بودند غیر ممکن است.اگر چنین درمانی وجود نداشت، من بدون همسر و بدون مادر فرزندم نمی توانستم زندگی کنم.”

مطالب مرتبط
نحوه گرفتن رژیم گندم سیاه + بررسی مزایا و فواید

محققان در این خصوص بیان داشتند که :

به نظر می رسد بیمارانی که تومور آن ها در نقاط خاصی از مغز قرار دارد ممکن است به صورت غیر معمول، برای مدت بسیارطولانی زنده بمانند.

محققان در ادامه سخنانشان بیان داشتند که تنها هفت شرکت کننده که از انگلیس، آمریکا، کانادا و آلمان شرکت نموده بودند، هیچ  گونه عوارض جانبی ناشی از واکسن را گزارش نکردند.

پروفسور کیومرث اشکان، استاد جراحی مغز و اعصاب بیمارستان کالج لندن

پروفسور کیومرث اشکان، استاد جراحی مغز و اعصاب بیمارستان کالج لندن و یکی از ۶۹ نویسنده ی این مقاله، در خصوص نتایج به دست آمده بیان داشت که نتایج موقتی این آزمایش، امید تازه ای را برای بیماران و پزشکان به منظور مبارزه با این بیماری وحشتناک” که سبب مرگ ۹۰ درصد افرادی که بدان مبتلا می شوند می گردد به وجود آورده است.

او در ادامه ی سخنانش افزود: اگر چه قضاوت های قطعی باید به  زمانی محول شود که اطلاعات نهایی در این خصوص به دست آیند اما، مقاله ای که امروز منتشر شد نشان دهنده پیشرفت های عمده ای در درمان بیماران مبتلا به سرطان مغز گلیوبلاستوما می باشد. ما در این خصوص بسیار خوش بین هستیم چرا که امید داریم به کمک این واکسن و اصلاح و ارتقای آن، بتوانیم سبب افزایش طول عمر بسیاری از بیماران مبتلا به این عارضه ی خطرناک شویم و یا حتی آن ها را از کام مرگ برهانیم.

معجزه برای بیماران مبتلا به سرطان مغز

دیوید جنکینسون، رئیس ارشد علمی موسسه خیریه تومور مغزی، در این خصوص اذعان داشت که: ” به نظر می رسد این نتایج برای جامعه ای از بیماران مبتلا به سرطان مغز که چندین دهه است هیچ امید تازه ای بدان ها داده نشده، یک معجزه ی امید بخش باشد.

مطالب مرتبط
رژیم غذایی بروکلی | فواید + برنامه غذایی هفتگی

او در ادامه سخنانش افزود البته ما نیاز به تجزیه و تحلیل بیشتر داده های به دست آمده از این آزمایش و انجام تحقیقات بیشتری در این زمینه برای تعیین نقشی داریم که ایمونوتراپی می تواند در مبارزه با سرطان مغز ایفا نماید اما دست یافتن به نتایج بهتر و امید بخش تر در این زمینه چندان دور از ذهن نیست.

DCVax توسط شرکت آمریکایی Northwest Biotherapeutics توسعه یافته است.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.