عید نوروز و استفاده از گل و گلدان در دکوراسیون منزل

0

عید نوروز نزدیک است و اولین چیزی که به ذهن هر ایرانی می رسد، مدنظر گرفتن جایگاهی برای گل و گلدان در دکوراسیون منزلش می باشد. بهار سرشار از زیبایی ها و رنگ های بسیار اثربخش بوده و تاثیر زیادی بر روان انسان می گذارد.

قرار دادن گل ها در منزل از دستشویی گرفته تا آشپزخانه جلوه ای خاص به خانه می دهد. بیایید امسال با پر گل تر کردن منزلمان به پیشواز بهار برویم. با وردنگار همراه باشید.

کاغذ دیواری منزل

یکی دیگر از راههای استفاده از گل در دکور خانه کاغذ دیواری های طرح گل است که این روزها، بخصوص در فصل بهار، طرفداران زیادی دارد و در طرح های متنوعی عرضه می شوند. نیازی نیست کل اتاق را با کاغذ دیواری بپوشانید، در عوض طرحی انتخاب کنید که گل های درشت و چشمگیر دارد و فقط یک دیوار را – ترجیحا دیواری که در دیدرس است یا دیواری که نقطه کانونی خانه قرار می گیرد – با این کاغذ دیواری بپوشانید. سعی کنید طرحی انتخاب کنید که به رنگ مبلمان و پرده ها بیاید تا نیازی نباشد برای هماهنگ شدن تمام دکور خانه را تغییر دهید.

قرار دادن گل بر روی میز ناهارخوری

دومین فضای مهم برای دورهمی‌های خانوادگی در نوروز، میزهای غذاخوری است. شاید برای خیلی‌ها این دوره زمانی از اندک موقعیت‌هایی باشد که بتوانند همه اعضای خانواده را در کنار هم ببینند. پس این بار هم قدر لحظات‌تان را بدانید و این فضا را فراموش نکنید. اگر مهمان خانه شما به صرف غذا دعوت شده باشد، اهمیت این فضا برای پذیرایی مهم خواهد شد. گلدان و گل‌های زیبا را برای این بخش از خانه فراموش نکنید. اجازه دهید هنگام صرف غذا هم امکان لذت بردن از منظره بهاری ایجاد شود.

گذاشتن یک گلدان وسط میز غذاخوری یک راه‌حل معمول است. به شما پیشنهاد می‌کنیم دست به کاری تازه بزنید و برای هر کدام از افرادی که دور میز می‌نشینند گل‌های مجزایی در نظر بگیرید. این کار را حتی می‌توانید برای جمع دو نفره و خصوصی خودتان نیز انجام دهید و از آن انرژی مثبت بگیرید.

مطالب مرتبط
چگونه از کفش چرم نگهداری کنیم؟

برای زیباتر شدن فضا، دستمال سفره‌های گلدار روی میز را همرنگ با گل‌های مورد نظرتان انتخاب کنید یا حتی از ظرف‌های گلدار برای پذیرایی استفاده کنید. روش دیگر، هماهنگ کردن گل‌های بهاری با نقش پارچه پرده یا مبلمان منزل است. دقت و ظرافت در انتخاب‌ها به زیباتر شدن میز پذیرایی خانه شما کمک بسیاری خواهد کرد.

گل های مصنوعی در سرویس بهداشتی

یکی از مکان هایی که می توان در آن از گل های مصنوعی بهره برد، سرویس های بهداشتی هستند. دکوراسیون داخلی این فضا به دلیل مسائل بهداشتی معمولا به رنگ سفید است و این گل و گلدان ها؛ هم می تواند بر زیبایی این فضا بیافزاید و هم یکنواختی دکوراسیون داخلی آن را از بین ببرد. گلدان ها و گل هایی که در این فضا مورد استفاده قرار می گیرند بسته به دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی خانه تان هستند. ولی بهتر است در چنین فضاهایی از گلدان هایی با ارتفاع کوتاه و شاخه گل هایی متناسب با ارتفاع گلدان تهیه شود.

گلدان های مصنوعی، چراغ های رومیزی برای دکوراسیون داخلی

اگر چرخی بین مغازه ها بزنید حتما می توانید گلدان های گل مصنوعی ای را پیدا کنید که حکم چراغ های روشنایی رومیزی دارند. این چراغ ها می توانند شکل های مختلفی داشته باشند. پایه بلند، پایه کوتاه، چاق، لاغر و یا هر آن چه که شما می پسندید. هم چنین این چراغ ها قابلیت این را دارند که در هر فضایی مورد استفاده قرار بگیرند. از آشپزخانه گرفته تا اتاق خواب ها و اتاق نشیمن.

قرار دادن گل در اتاق خواب

اگر اتاق شما مشرف به یک تراس است، مشکلی برای نگهداری گل ندارید اما اگر از گل در فضای اتاق استفاده می‌کنید، گذاشتن تنها چند شاخه گل (حتی اگر حساسیتی هم ندارید) روی یک میز اتاق کفایت می‌کند. بهترین انتخاب شما برای گذاشتن گل در یک اتاق ساده، استفاده از گل‌هایی با رنگ‌های شاد و تند است. اینکه تنها یک نوع گل خاص را در گلدان قرار دهید یا گل‌هایی متفاوت انتخاب کنید، کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد.

مطالب مرتبط
هزینه پیوند مو چقدر است؟

همیشه در کنار داشتن چند شاخه گل طبیعی، حضور گلدان‌های گل را فراموش نکنید

نکته مهم دیگر گلدانی است که گل‌ها را در آن قرار می‌دهید، مثلا یک گلدان زیبا، یک کوزه تک‌رنگ یا حتی یک قوری قدیمی، ایده جالبی به‌نظر می‌رسد. همیشه در کنار داشتن چند شاخه گل طبیعی، حضور گلدان‌های گل را فراموش نکنید؛ گلدان‌ها عمر طولانی‌ و ماندگاری بیشتری به‌گل می‌دهند.

از گلدان های مناسب استفاده کنید

هنگام انتخاب گلدان مطمئن بشین که ارتفاعش برای گیاهتون مناسب باشه. مثلا گل های ساقه بلند رو در گلدان های بلند قرار بدین و برای شاخه های کوچیک گل ها از بطری های رنگی و فنجون های خوشگل استفاده کنین. هنگام خرید گلدون دقت کنید که طرح اون حتما با سبک تزئینی محیط داخلی خونتون تناسب داشته باشه.

قرار دادن گیاهان در بین دکورهای خانه

گیاهان سبز توانایی این رو دارن که با هر رنگ، الگو و مبلمانی در خونه ی شما هماهنگ بشن. قرار دادن گل ها در بین قفسه های کتاب سختی چوب رو از بین میبره و زیبایی خاصی رو به فضا اضافه میکنه.

گلدان های معلق در آشپزخانه

تجهیزاتی که برای نگهداری وسایل آشپزخانه مانند قاشق، چنگال و کاردها به کار می روند، جا ادویه ای ها و نگهدارنده هایی از این قبیل که در بازار به وفور یافت می شوند، گاهی می توانند با خلاقیت سرشار شما به گلدان های زیبایی در دکوراسیون آشپزخانه تبدیل شوند. فقط دقت کنید برای این منظور، ظروفی انتخاب کنید که در برابر آب و زنگ زدگی مقاوم باشند.

تابلوی گلدان ها در دکوراسیون داخلی منزل

ایجاد چنین تابلویی از گلدان ها بر روی دیوار می تواند به تنهایی خانه ی شما منحصر به فرد کند. شاید در نگاه اول تصور کنید کار دشواری است ولی من به شما می گویم آسان ترین و کم هزینه ترین باغچه ای است که می توانید در دکوراسیون داخلی منزل خود داشته باشید. به راحتی با چند شیشه ی مربا و چند تخته ی کهنه، یک تابلوی سبز و زندگی بخش خلق کنید.

مطالب مرتبط
20طراحی حمام جذاب و براق با تم نقره ای

می توانید این تابلو را در آشپزخانه ی خود داشته باشید و در این شیشه ها سبزهای خوردنی بکارید. فقط باید حواستان باشد آن ها را هر روز آبیاری کرده و انواعی از آن ها را انتخاب کنید که در سایه دوام بیاورند و نیازی به نور مستقیم نداشته باشند.

گل و گلدان در منزل و تاثیرات آن

نتایج بسیار از تحقیقات نشان می دهد، گیاه در منزل میکروب های منزل را از بین می برد. میکروب و پس از آن بیماری در منازلی که گیاهان گلدانی دارند بسیار کمتر از خانه های دیگر است. در حال حاضر بسیار از شهر ها درگیر دود و استرس هستند که این گیاهان می توانند به ما کمک کنند.

کاکتوس یکی از این گیاهان بسیار مفید برای منزل است البته باید در نظر داشته باشید آبیاری به این گیاه به اندازه باشد که باعث گندیدگی ریشه و خود درخت نشود.

برگ انجیلی یکی از بهترین گل ها و مناسب ترینش برای خانه و ساختمان های اداری هست. هوای گرم و متعادل در رطوبت در هر وضعیتی باعث سخت تر شدن این گیاه می شود.

این گیاه به نور غیر مستقیم، درجه درمای بیشتر از ۱۰ تا ۱۳ درجه تا ۳۰ درجه، آبیاری هر روزه سطح خاک، تغذیه مقوی، خاک مناسب، تعویض گلدان به سفالی و قلمه زده باعث رشد چند برابری این گیاه می شود.

چند نمونه عکس از استفاده گل و گلدان در منزل؛ با هم به تماشا بنشینیم

 

پیشاپیش بهاری شدنتان مبارک…

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.