گونه های همستر را می شناسید؟

گونه های همستر

0

گونه های همستر – آیا تا به حال به این فکر کرده اید که یک همستر در خانه نگهداری کنید؟ برای خرید همستر، چه نوع از گونه های همستر را بیشتر دوست دارید؟ با این وجود، فقط پنج نوع از آنها، به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می شوند:

  • گونه های همستر سوری
  • گونه های همستر روبرووفسکی
  • گونه های همستر چینی
  • گونه های همستر کوتوله کمپبل
  • گونه های همستر کوتوله سفید زمستانی روسی

گونه های همستر و همستر سوری

همستر سوری که غالبا به نام همستر طلایی نیز شناخته می شود، از شایع ترین نوع همستر، می باشد که به عنوان یک حیوان خانگی نگهداری می شود.

قد طبیعی همسترهای بالغ بین ۵ تا ۷ اینچ (۱۳ تا ۱۸سانتی متر) و وزنی حدود ۱۲۰ تا ۱۲۵ گرم دارند.اگر این همسترها در جنگل زندگی کنند،۲ تا ۳ سال عمر می کنند، اما به عنوان یک حیوان خانگی، در صورت داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل، تا ۴ سال هم می توانند عمر کنند.

همستر روبرووفسکی

همستر روبرووفسکی( روبو)  نسبتا کوچک است. نوع بالغ آنها، تنها  ۱.۸تا ۲ اینچ (۴.۵ تا ۵ سانتی متر) قد و ۲۰تا ۲۵ گرم وزن دارند. همسترهای روبو, معمولا حدود سه سال عمر می کنند.

همستر چینی

همستر چینی بالغ، حدود ۳.۲ تا ۵ اینچ (۷.۲-۱۲.۷ سانتی متر) قد و به طور طبیعی ۳۰ تا ۴۵ گرم وزن دارد. میانگین عمر این همستر، ۵/۱ تا ۲ سال می باشد.

همسترهای چینی بعلت رفتار آرام و ملایمی که دارند، از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند و به عنوان یک حیوان خانگی میتوان آنها را رام کرده و نگهداری کرد.

همستر کوتوله کمپبل

همستر کوتوله کمپبل، خیلی به همستر کوتوله سفید زمستانی نزدیک است. نوع بالغ آن، معمولا در حدود ۳.۹تا ۴.۷ (۱۰ تا ۱۲سانتی متر) قد و در حدود ۳۰ تا ۴۵گرم وزن دارند.

مطالب مرتبط
آیا گربه ها می توانند هویج بخورند؟

نکته خوبی که در مورد همستر کوتوله کمپبل وجود دارد این است که، این نوع از همسترها بسیار اجتماعی و خونگرم هستند به طوری که می توانند هم با خودشان  و هم با دیگر گونه های همستر، زندگی کنند.

همستر کوتوله سفید زمستانی

همستر کوتوله سفید زمستانی که به عنوان همستر Djungarian نیز شناخته می شود، نوعی همسترکوتاه قد و تقریبا به اندازه یک توپ کوچک است و قادر به تحمل دمای بسیار پایین می باشد.

این همستر، یک نوار خاکستری رنگ در امتداد ستون فقراتش دارد و پوشش خز سیاه رنگش، در طول فصل زمستان، سفید می شود.اگرچه، زمانی که به عنوان یک حیوان خانگی نگهداشته می شود، پوشش خز این همستر، همیشه  تغییر رنگ نمی دهد.

همستر کوتوله سفید زمستانی، معمولا ۳تا۴ اینچ (۸-۱۰ سانتی متر) قد و حدود ۳۰ تا ۴۵ گرم وزن دارد.

زندگی طبیعی و طول عمر این همستر، در صورتی که بعنوان یک حیوان خانگی نگهداری شود،۱ تا ۳ سال و در صورت زندگی در جنگل، فقط یک سال عمر می کند.

توله ها باید تا قبل از رسیدن به سن بلوغ جنسی، از مادر و خواهر و برادر خود جدا شوند. با یک حساب سرانگشتی، تقریبا حدود ۴ هفته بعد از تولد، باید از خانواده خود جدا شوند. تعداد توله ها در هر زایمان، معمولا شامل ۸ تا ۱۰ عدد توله است.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.