گوگل در سیستم عامل کروم ماشین مجازی خواهد ساخت

0

گوگل در سیستم عامل کروم ماشین مجازی خواهد ساخت

براساس گزارشاتی که از منبع کد مرورگر کروم که نوعی مرورگر وب است که حکم پایه های مرورگر کروم را دارد که از طریق منابع نرم افزاری لینوکس در دسترس می باشد و قابل استفاده در ویندوز و یا مک می باشد، بدست آمده است احتمال می دهیم که گوگل قصد داشته باشد قابلیت لینوکس را از طریق توسعه ی ماشین مجازی بر روی سیستم عامل کروم اجرایی کند.

منبع کد مشاهده شده در مرورگر کروم نشان دهنده ی ابزارهای مبتنی بر سیستم عامل کروم می باشد که اجازه می دهد سیستم عامل لینوکس در حالت مجازی اجرا شود و این ویژگی واقعا منحصر به فرد و جالب است.

بنابراین با اجرای لینوکس در حالت مجازی تمامی کروم بوک ها می توانند سیستم عامل لینوکس را در حالت مجازی اجرا کنند حتی کاربران کروم بوک ها درصورتی که تمایلی به استفاده از سیستم عامل لینوکس نداشته باشند به راحتی می توانند گزینه ی فعال آن را غیر فعال کنند.

اما شاید برای شما سوال باشد که چنین منبع کدی از کجا آمده است که باعث اجرای سیستم عامل لینوکس به صورت مجازی می شود؟

برای اولین بار چنین فعالیتی از طریق پروژه ی Crostini شکل گرفت به گونه ای که وعده داده شده بود با اجرای چنین پروژه ای تمامی اپلیکیشن ها بر روی سایر اکوسیستم های نرم افزاری روی سیستم عامل کروم قابل اجرا باشند.

منبع کدی که به آن اشاره کردیم بخشی از پروژه ی Crostini می باشد.

برنامه های لینوکس در سیستم عامل کروم

در حال حاضر نمی توان گفت که برنامه های لینوکس برای اجرا در این سیستم عامل آماده هستند چرا که دارای راهکار پیچیده ای هستند که می توانند امنیت سیستم شما را به خطر بیاندازند اما کاربران و برنامه نویسانی که به دلایل خاص خود از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنند همچنان در انتظار حل این مسئله و حفظ امنیتشان هستند و قطعا از هر راهکاری که امنیت سیستمشان را تهدید نکند و اجرای برنامه های لینوکس بر روی سیستم عامل کروم را میسر کند به خوبی استقبال خواهند کرد.

مطالب مرتبط
سوئیچ خاموش کننده ترس در مغز موش ها کشف شد

توجه داشته باشید که تنها هدف پروژه Crostini اجرای برنامه های لینوکس بر روی سیستم عامل کروم نیست و همانطور که اشاره کردیم پروژه Crostini امکان اجرای سیستم عامل لینوکس در حالت مجازی را فراهم کرده است.

از این رو میتوان گفت که پروژه Crostini بیشتر تمرکز خود را بر روی سیستم عامل لینوکس گذاشته است.

اما پروژه Crostini برای رسیدن به موفقیت راه پیچیده و پر از فراز و نشیب را در پیش رو دارد چرا که عملی شدن این پروژه مستلزم طرح هایی برای هماهنگی و بررسی عمیق قوانین مالکیتی کدهای نوشته شده توسط شرکت های اپل و مایکروسافت می باشد.

علاوه بر این پروژه Crostini برای اینکه بتواند به یک کارایی با امنیت بالا دست پیدا کند باید از کدهای شرکت اپل و مایکروسافت نیز در طرح خود استفاده کند. امیدواریم پروژه Crostini بتواند از چنین مسیر مشکلی عبور کند و بتوانیم امکان استفاده از برنامه های کارآمد مبتنی بر لینوکس را بدون آسیب پذیری کروم داشته باشیم.

منبع : androidheadlines

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.