گوگل برای دور زنندگان فیلترینگ مانع ایجاد کرد

0

فیلترینگ : گوگل برای دور زنندگان فیلترینگ مانعی ایجاد کرد

شرکت گوگل را می توان یکی از بزرگترین کمپانی ها در فناوری دانست که همیشه سعی داشته بهترین ها را به مخاطب و کاربران خود ارائه دهد. عملکرد خوب این کمپانی موجب شد تا در کوتاه ترین زمان به بهترین تبدیل شود.

کمپانی گوگل استفاده اپلیکیشن ها از قابلیت domain fronting را جهت دور زدن محدودیت های فیلترینگ را با استفاده از بروز رسانی سرویس App Engine از بین برده است .

قبل از اینکه کمپانی گوگل سرویس App Engine خود را بروز رسانی کند برخی از اپلیکشن ها مانند اپلیکیشن پیام رسان Signal از قابلیت domain fronting جهت دور زدن محدودیت های اعمال شده به سرویس های خود در برخی از کشور ها استفاده می کرد ، اما گوگل با بروز رسانی App Engine توانست از هر گونه استفاده از قابلیت domain fronting به خوبی جلوگیری کند تا دیگر اپلیکیشن ها نتوانند از محدودیت های فیلترینگ در بروند . از این رو گوگل در این زمینه اعلام کرده است که domain fronting به هیچ وجه جزء قابلیت های سرویس دهی این کمپانی نبوده است و گوگل مدت طولانی است که برای جلوگیری از دور زدن محدودیت های فیلترینگ برنامه ریزی کرده بوده است .

جالب است بدانید که تا به امروز سرویس های بسیاری از جمله Signal  ، GreatFire.org و حتی Psiphon  نیز با استفاده از domain fronting به راحتی محدودیت های فیلترینگ را دور می زدند به گونه ای که با این کار از سرور های گوگل به عنوان یک پراکسی استفاده می کردند به گونه ای که ترافیک آنها جزئی از ترافیک شبکه ی گوگل محسوب می شده است . علاوه بر تمامی اینها برخی از هکرها در دو سال گذشته از قابلیت domain fronting برای از بین بردن رد پای خود استفاده می کرده اند .

مطالب مرتبط
پایان پشتیبانی از ویندوز ویستا

یکی از دلایلی که باعث شده است کمپانی گوگل دست به چنین اقدامی بزند ، اقدامات اخیر برخی از دولت ها مانند روسیه برای مسدود سازی آی پی های گوگل و سایر سرویس دهندگان خدمات ابری بوده است .

حال باید منتظر ماند نظرها نسبت به این عمل گوگل چه خواهد بود و آیا باید شاهد تغییر سیاستی باشیم یا خیر.

منبع: https://arstechnica.com/information-technology/2018/04/google-disables-domain-fronting-capability-used-to-evade-censors/

اختصاصی سایت وردنگارهر گونه کپی برداری با ذکر نام منبع و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.