آب مروارید در کودکان و راه های درمان آن

آب مروارید در کودکان

0

آب مروارید در کودکان نیز ممکن است اتفاق بیفتد؟ آیا با نحوه درمان این بیماری آشنایی دارید؟ در مورد علائم و عوامل خطر بیماری آب مروارید چه می دانید؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی این بیماری در کودکان بپردازیم و شما را با این بیماری بیشتر آشنا کنیم.

آب مروارید چیست؟

آب مروارید یک ناحیه ابری در لنز چشم است. این می تواند مانند یک مار، کریستال یا نوار باشد. اگر آب مروارید به اندازه کافی بزرگ یا متراکم باشد، می تواند دچار تار شدن یا مشکلات بینایی شود. اکثر آب مرواریدها جزئی هستند (کل لنز را در بر نمی گیرند)، اما گاهی اوقات می توانند کامل باشند (کل لنز را در بر بگیرند). آب مروارید ممکن است در یک چشم یا هر دو چشم باشد.

اگرچه آب مروارید در افراد مسن بیشتر شایع است، اما آنها همچنین می توانند نوزادان و کودکان را تحت تاثیر قرار دهند.

درمان آب مروارید در کودکان

درمان آب مروارید کودکان ممکن است بسته به نوع و شدت متفاوت باشد. اما اکثریت قریب به اتفاق کودکان برای حذف آب مروارید نیاز به عمل جراحی دارند. برخلاف بزرگسالانی که دارای چشم کامل هستند، کودکان نیاز به ابزار و تجهیزات خاص جراحی دارند. هنگامی که این کار توسط یک جراح با تجربه انجام می شود، به طور کلی ایمن است. شایع ترین خطرات شامل گلوکوم، جداسازی شبکیه، عفونت و نیاز به جراحی بیشتر است.

برای اکثر کودکان، عمل جراحی فقط اولین گام برای بازسازی چشم است. درمان در حال انجام باید اتصالات چشم و مغز را تعمیر کند. و این شامل آموزش چشم به منظور تمرکز صحیح است.

پس از جراحی، کودکان اغلب به برخی از لنزهای تماسی، لنزهای داخل چشم و عینک نیاز دارند. اگر آمبلیوپی توسعه یافته باشد، ممکن است کودک به قوی سازی نیاز داشته باشد. این درمان شامل پوشاندن چشم قوی تر برای تحریک بینایی در چشم ضعیف تر است.

مطالب مرتبط
استرس و سلامتی روده

کودکان مبتلا، به درمان و پیگیری به موقع نیاز دارند. نتایج موفقیت آمیز ممکن است نیاز به سالها توانبخشی بصری فردی داشته باشد.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینکدهی مستقیم مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.