آشنایی با معنای تریم خودروها

آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که تریم یا تریپ خودرو به چه معنا می‌باشد؟ و اینکه به چه دلیل تریم‌های مختلف با یکدیگر تفاوت قیمت دارند؟ در ادامه این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم و شما را با این اصطلاحات و انواع ویژگی‌های آن آشنا کنیم.

0

آشنایی با معنای تریم خودروها

در صنعت خودروسازی شرکت های بسیاری هستند که به فعالیت می پردازند. شرکت هایی که انواعی از اتومبیل را تولید کرده و روانه بازار می کنند. اما هیچ یک در سگمنت واحدی قرار نداشته و هر یک در تریم خاص خود قرار دارد.

آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که تریم یا تریپ خودرو به چه معنا می‌باشد؟ و اینکه به چه دلیل تریم‌های مختلف با یکدیگر تفاوت قیمت دارند؟ در ادامه این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم و شما را با این اصطلاحات و انواع ویژگی‌های آن آشنا کنیم.

به احتمال زیاد واژه تریم با تیپ خودرو را در اخبار، روزنامه‌ها، مجلات و از دهان برخی از مردم در صحبت‌هایشان شنیده‌اید. اما واقعا تریم یا تیپ خودرو به چه معنا می‌باشد؟ تریم یا تیپ خودرو مجموعه‌ای از مشخصات فنی خودرو، آپشن‌های آن و تجهیزات رفاهی و ایمنی آن می‌باشد. بنابراین اگر از این پس نام تریم یا تریپ را شنیده‌اید بدانید که منظور از این واژه تمامی مشخصات فنی، آپشن‌ها و همچنین تجهیزات آن خودرو می‌باشد.

چندین نکته حائز اهمیت هنگام خرید خودرو وجود دارد که شامل: انتخاب برند سازنده خودرو، سال ساخت و تیپ آن می‌باشد. هر خودرویی دارای یک تیپ استاندارد در بازار جهانی می‌باشد که مطمعنا متناسب با مشخصات فنی، آپشن‌ها و همچنین تجهیزات ایمنی و رفاهی که دارد دارای قیمت متفاوتی نسبت به سایر خودروها با تریم‌های دیگری می‌باشد.

نحوه نامگذاری اتومبیل

نام‌گذاری تمامی خودروها در سطح جهانی براساس یک استاندارد مشخص می‌باشد که این استاندارد مشخص متشکل از، سال تولید خودرو، نام سازنده خودرو، مدل و سپس کد مشخص تریم یا تریپ آن می‌باشد. برای نمونه: مدل ۲۰۱۸ تویوتا کرولا XSE. همانطور که مشاهده می‌کنید در نام‌گذاری این خودروی تویوتا از سمت راست به چپ ابتدا سال تولید آن سپس نام کمپانی سازنده این خودرو و درنهایت مدل و کد تریپ یا تریم آن نوشته شده است.

مطالب مرتبط
جوایز خودروی سبز سال 2017

تفاوت میان تریم قیمت پایین و قیمت بالا

اساس قیمت‌گذاری خودروها، تریم یا تیپ آن‌ها می‌باشد. مطمعنا تریم‌ها و تیپ‌های ارزان قیمت آپشن‌ها و تجهیزاتی که تریم‌ها و تیپ‌های گران قیمت دارند را ندارند. برای مثال خودروهایی که ارزان قیمت هستند دارای تریم‌ها و یا تیپ‌های ارزان قیمتی می‌باشند که این تریم‌ها دارای روکش‌های صندلی ارزان قیمت، سیستم صوتی ساده و … می‌باشند اما خودروهایی که گران قیمت هستند دارای تریم‌ها و تیپ‌های گران قیمتی می‌باشند که این تریم‌ها کاملا فول‌آپشن هستند و دارای کابین چرمی، رهیاب ماهواره‌ای، رینگ‌های فوق‌العاده زیبا و شیک، تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتر، گجت‌های غیر ضروری و … می‌باشند.

توجه داشته باشید که هنگام خرید یک خودروی گران قیمت این مسئله برای شما پیش می‌آید که قیمت تمام شده خودروی گران قیمت مورد‌نظر شما بیشتر از قیمت تریمی است که در آن خودرو مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین توجه داشته باشید که تریم یک خودرو را با پکیج‌های آپشن اشتباه نگیرید. اما فرق این دو را با بیان یک مثال مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای مثال اگر تیپ استاندارد یک خودرو را خریداری کنید که دارای سیستم اطلاعات و سرگرمی ساده باشد می‌توانید بدون اینکه بخواهید تریم را تغییر دهید، پکیج آپشن ارتقای این سیستم را دریافت کنید. البته لازم است اشاره کنیم که تجهیزاتی که در پکیج آپشن‌های یک تریم قرار دارند به صورت استاندارد در تریم خودروهای گران قیمت نصب شده‌اند و منظور و هدف ما در مثالی که زده شد خودروی ارزان قیمت است که دارای تریم ارزان قیمت نیز می‌باشد. علاوه بر این توجه داشته باشید که تمامی آپشن‌ها برای مدل‌های ارزان قیمت در دسترس نیست.

تریم های مختلف

برای اینکه بتوانید انواع تریم‌ها را درک کنید به این مثال توجه کنید. جدیدترین مدل خودروی تویوتا کرولا در هفت تریم متعدد و مختلف با یکدیگر طراحی و رونمایی شده است که این هفت تریم شامل: XLE، SE 6MT، SE، Le Eco، LE، L و XSE می‌باشند. که در تیپ یا تریم SE 6MT طراحان و مهندسان این خودرو جعبه‌دنده‌های دستی و اتوماتیک را در یک تریم مشخص عرضه کرده‌اند اما در سایر شرکت‌ها انتخاب نوع جعبه‌دنده یک آپشن آزاد برای مشتری درنظر گرفته می‌شود.

مطالب مرتبط
اسپای شات های جدید از مدل BMW X5 2019

برخی از کمپانی‌های خودروساز بزرگ مثل کمپانی‌های تویوتا و فورد مدل‌های مختلف خودروهای خود را در انواع تریم‌ها عرضه می‌کنند اما جالب است که برخی دیگر از کمپانی‌های خودروساز چیزی به‌عنوان تریم ندارند و تنها یک تیپ از محصول را به بازار عرضه می‌کنند. برای نمونه خودروی کراس اور کامپکت آکورا RDX تنها یک مدل دارد که آن هم دارای یک پیشرانه توربوشارژ و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک می‌باشد. البته خریداران این خودرو امکان انتخاب برخی از مشخصات آن را مانند: رنگ بدنه، سیستم انتقال قدرت و پکیج روکش‌های صندلی کابین را دارند.

درنتیجه نمی‌توان گفت کمپانی‌هایی که انواع تریم‌ها را برای خودرویی که تولید کرده‌اند ارائه می‌دهند و یا کمپانی‌هایی که هیچ تریمی را برای خودرو ارائه نمی‌دهند کار خوب یا بدی می‌کنند. چراکه همه چیز براساس نیازها و اولویت‌های خود مشتریان می‌باشد. معمولا زمانی که یک کمپانی خودرویی را طراحی و تولید می‌کند تریم‌ها و یا تیپ‌های آن را در وب سایت خود قرار می‌دهد که خریداران می‌توانند از طریق وب سایت آن کمپانی با دقت تمامی تریم‌ها و تیپ‌های ارائه شده برای خودروی مورد نظر خود را مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنند. درضمن هنگام بررسی پکیج آپشن‌های خودروی مورد نظر خود به این مسئله توجه داشته باشید که کلمه فول آپشن امروزه در صنعت خودروسازی نمی‌تواند معنی کامل و صحیحی داشته باشد و اگر با چنین کلمه‌ای در زمینه بررسی تریم یا تیپ یک خودرو روبه‌رو شدید قبل از تصمیم نهایی بهتر است آن را کاملا مورد بررسی قرار دهید و تمامی موارد موجود در پکیج آپشن‌های خودرو را مطالعه و حتی درمورد آن‌ها تحقیق کنید.

با تمام این تفاسیر می توان دریافت که هر اتومبیل به تنهایی چندین نوع تریم را در برمی گیرد که مشتریان برای خرید آنها دست به کار می شوند و هر چه امکانات بیشتر باشد، نوع تریم گران تر است.

مطالب مرتبط
میلیاردر جوان ژاپنی اولین گردشگر در سفر به ماه

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.