علائم آلرژی به موز در نوزادان

0

علائم آلرژی به موز در نوزادان

علائم آلرژی به موز بستگی به نوع آلرژی فرد دارد. علائم نیز می تواند در طول زمان تغییر کند.

آلرژی نسبتا جزئی که سندرم آلرژی دهان (OAS) نامیده می شود، هنگامی رخ می دهد که موز در تماس با پوست لب ها، دهان و گلو قرار می گیرد. OAS به علت حضور پروتئینی در بعضی میوه ها یا سایر مواد گیاهی است. OAS اغلب در طول فصل آلرژی بدتر است.

در این مقاله که توسط کارشناس سلامت health وب سایت وردنگار خانم فرزانه پاشایی تهیه شده است در مورد علایم آلرژی به موز در نوزادان صحبت شده است.

علائم OAS عبارتند از:

  • بثورات یا زخم بر روی دهان، لب ها یا زبان

  • تورم قسمت هایی از دهان یا گلو

  • در موارد نادر، آنافیلاکسی

به نظر می رسد که نشانه های OAS، بلافاصله پس از یک خوردن یک بروز می کند. بعضی از انواع آلرژی به موز ممکن است باعث ایجاد آنافیلاکسی شود و بلافاصله پس از مصرف موز ظاهر می شود.

همچنین برخی از افراد دچار ناراحتی های گوارشی می شوند و نوزادان ممکن است مشکلات پوستی در ناحیه ی پوشک خود که بسیار دردناک است، داشته باشند. بزرگسالان می توانند زخم های مقعد و اطراف راست روده داشته باشند .

بعضی از افراد، به خصوص کودکان و نوزادان، پس از خوردن موز و سایر میوه های اسیدی، یک بثورات قرمز ایجاد می کنند. این یک حساسیت واقعی نیست، بلکه باعث تحریک پوست از طریق میوه اسیدی می شود. شستن دهان و صورت بلافاصله پس از خوردن موز، می تواند علائم تحریک را کاهش دهد یا از بین ببرد.

 آلرژی به موز در نوزادان

علائم آلرژی به موز در نوزادان شبیه یکدیگر است. در هنگام دادن غذاهای جدید به نوزاد، به ویژه برای مواد غذایی آلرژی زا، مانند بادام زمینی، فرد باید همیشه محتاط باشد. اگر کودک دارای اگزما یا حساسیت پوستی باشد، خطر واکنش شدید آلرژیک به مواد غذایی یا مواد دیگر بیشتر است.

با این حال هنوز توصیه می شود که مواد غذایی معمولی که آلرژی زا هستند، از جمله بادام زمینی، آجیل ، سویا و تخم مرغ و گوجه فرنگی، به نوزاد در سن بین پنج ماهگی تا هفت ماهگی، داده شود. تاخیر در دادن این غذاها و آشنا شدن دیرهنگان نوزاد با آنها، باعث افزایش خطر آلرژی غذایی می شود.

والدین و سرپرستان باید نوزادان و کودکان را برای نشانه های سندرم حساسیتی که به نام سندرم انتروکولیت ناشی از پروتئین غذا (FPIES) شناخته می شود، کنترل کنند.

کودکان مبتلا به FPIES علائم شدید گوارشی، از جمله استفراغ و اسهال را ۲-۳ ساعت پس از خوردن آلرژن بروز می دهند. آزمایش های آلرژی خون، بعید است که این بیماری را تشخیص دهند.

بسیاری از نوزادان و کودکان مبتلا به FPIES در ابتدا علائم آلرژی به شیر مادر را نشان می دهند. سپس با شروع غذاهای کمکی، معمولا باعث ایجاد آلرژی به بسیاری از غذاها پیدا می کنند. لبنیات و سویا یکی از رایج ترین عوامل بروز آلرژن در این کودکان است.

کودکان مبتلا به این اختلال اغلب نیاز به خوردن یک رژیم محدود دارند و در صورت درمان نشدن FPIES می تواند باعث سوء تغذیه و کمبود آب بدن شود.

 

مطالب مرتبط
معرفی 10 ماده‌ی غذایی سرشار از ویتامین ب 12

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.