آموزش طرز تهیه کیک لیمویی

0

آموزش طرز تهیه کیک لیمویی

کیک لیمویی هرگز کیک مورد علاقه من نبود در واقع چیزی نبود که بگویم واقعا مرا به وجد می آورد و یا وقتی که شرایط پختش وجود نداشته باشد ناراحت می شوم اما ناگهان دستور پخت کیک لیمویی مادربزرگم را یافتم و وقتی که آن را درست کردم به این کیک معتاد شدم.

وقتی که این کیک را می پزم عطر و طعم لیموی تازه با عطر کیک ترکیب می شود و تمام فضای خانه را معطر می کند و  قطعا هیچ کسی نمی تواند در برابر چنین کیکی مقاومت کند. این کیک نه خیلی شیرین است و نه خیلی ترش، بلکه مزه ملسی دارد که می تواند برای هر کسی دلنشین باشد.. این کیک لیمویی می تواند در طول بهار و اوایل تابستان بسیار محبوب باشد چرا که به خنک شدن شما هم کمک می کند و طراوتی بی نظیر را به وجودتان می بخشد. شما به راحتی می توانید این کیک را برای دعوت از دوستان و یا خانواده تان بپزید و با آنها نوش جان کنید. مواد لازم برای پخت کیک لیمویی فوق العاده خوشمزه برای طرفداران لیمو! تهیه شده با آب لیمو، چاشنی لیمو، و باترمیلک لیمویی، این رسپی واقعا برای من مانند یک گنج است!

مواد لازم برای پخت کیک لیمویی

یک و یک دوم فنجان کره – ۳ عدد
یک عدد (۸ اونس) پنیر خامه ای
۶ عدد تخم مرغ بزرگ
۲ قاشق غذاخوری آب لیمو

۳ فنجان شکر
۳ فنجان آرد گندم
۱ قاشق چای خوری نمک
۱ قاشق غذا خوری عصاره وانیل

مواد لازم برای لایه باترمیلک روی کیک

یک و یک دوم  فنجان شکر شیرینی پزی
۲ قاشق غذاخوری آب لیمو

پودر پوست یک عدد لیمو
۱ قاشق غذاخوری باترمیلک

رسپی کیک لیمویی

فر را به دمای ۳۲۵ درجه برسانید. قالب های خود را با کره یا روغن، به خوبی چرب کنید. قالب ها را در گوشه ای قرار دهید و اجازه دهید، پنیر خامه ای، کره و تخم مرغ ها  به دمای اتاق برسند. کره ، پنیر خامه ای و شکر را انقدر با هم هم بزنید تا نرم و یک دست شوند. یکی از تخم مرغ ها را به مخلوط تان اضافه کنید و سپس یکی یکی تخم مرغ های بعدی را اضافه نمایید. آب لیمو و پودر لیمو را نیز اضافه کنید و خوب هم بزنید. آرد و نمک و وانیل را نیز به مخلوت تان اضافه نمایید. مواد را تا حدی مخلوط کنید که ترکیب خوبی به دست اورید اما از هم زدن بیش از حد مواد خودداری نمایید. خمیر کیک را در داخل قالب هایی که از قبل اماده نمودید بریزید.  کیک را  تا زمانی که به رنگ قهوه ای یا طلایی در اید بپزید.، پخت این کیک چیزی در حدود ۱ ساعت و ۱۵ تا ۳۰ دقیقه. زمان می برد.

مطالب مرتبط
10 دستور غذایی کشنده برای جشن هالووین

لایه باترمیلک روی کیک لیمویی

همانطور که کیک در حال خنک شدن است، شکر قنادی، آب لیمو، پودر لیمو و باترمیلک را با هم مخلوط کنید. و زمانی که کیک کاملا خنک شد ان را بر روی کیک بریزید و میل نمایید.

نوش جان …

اختصاصی وردنگار؛ هر گونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است


شاید دوست داشته باشید

طرز تهیه کیک شکلاتی

آموزش طرز تهیه کیک زغال اخته و لیمو + ارزش غذایی

آموزش طرز تهیه کیک مخملی قرمز یک دسر آمریکایی

آموزش طرز تهیه کیک فرشته لیمویی

آموزش طرز تهیه کیک قهوه سریع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.