آیا آبستن شدن در طول طوفان یا خاموشی شهر بیشتر می شود؟

0

آیا آبستن شدن در طول طوفان یا خاموشی شهر بیشتر می شود؟

پژوهشگران مطمئن نیستند که آیا سوانح طبیعی مثل کولاک و توفان، یا حتی خاموشی سراسری شهر ناشی از قطع برق، یکی از عوامل ازدیاد نرخ زاد و ولد است یا نه؛ با این حال یک مبل فروشی در شهر واشنگتن شاهد نشانه هایی است که حکایت از زیاد شدن موارد تولد بچه هایی دارد که ظاهرا ثمره کولاک زمستان سال گذشته هستند.

مارک ریدل یکی از طراحان داخلی در گالری مبل “روم اند بورد” (Room & Board) می گوید، چند ماه پیش متوجه زیاد شدن تعداد خریداران زن بارداری شد که دنبال گهواره بچه می گشتند و جالب اینجا بود که اندازه برآمدگی شکم آنها، همه یک اندازه بود.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از او می نویسد، “مردم، موعد زایمانشان را به من می گفتند و همه در یک زمان و در اواخر ماه سپتامبر و اوایل ماه اکتبر بود. در نتیجه وقتی حساب کردم همه چیز برایم جا افتاد.”

ریدل ۵۲ ساله از برخی از مشتریان این موضوع را پرسید و حدسش درست از آب در آمد: “به آنها گفتم که نمی خواهم فضولی کنم، ولی آیا در طول توفان برف پارسال آبستن شده اید؟ بدون تأمل، و با خنده گفتند، بله!”

به گفته ریدل اکنون کاسبی شان گل کرده و تعداد فروش گهواره تا بیش از ۷۰ درصد در مقایسه با سال گذشته، افزایش یافته است.

به گزارش واشنگتن پست، همینطور فروش “فلین کولکشن”، که لباس بچه و میزهای مخصوص عوض کردن پوشک بچه می فروشد، از سال گذشته ۱۱۰ درصد بالا رفته است.

حکایت قدیمی افزایش زاد و ولد، ۴۰ هفته بعد از سوانح بزرگ در تاریخ، به دهه ها پیش باز می گردد.

یکی از داستان های روزنامه نیویورک تایمز در اواسط دهه شصت میلادی حاکی از این است که تعداد زاد و ولد به دنبال خاموشی شمال شرقی آمریکا در سال ۱۹۶۵ ناگهان زیاد شد.

ولی مطالعات پنج سال بعد از آن، این نظریه را که خاموشی سراسری موجب ازدیاد حاملگی و جمعیت شده را رد کرد.

به گفته واشنگتن پست، گزارش های مشابه زیادی از افزایش نرخ تولد پس از توفان و کولاک، و حتی بسته شدن دولت در دسترس است، ولی تحقیقات علمی آنها را رد می کند.

فیل مورگن مدیر مرکز جمعیت کارولینا در دانشگاه کارولینای شمالی می گوید: “۹۵ درصد از این موارد داستان های ساختگی هستند.”

توفان برف در شهر واشنگتن

با این حال طراح گالری “روم اند بورد” اصرار دارد که دلیل افزایش زاد و ولد در دو ماه آینده به علت توفان برفی بود که زمستان گذشته کل شهر واشنگتن و حومه را زیر خود مدفون کرد.

مارک ریدل با خنده می گوید: “وقتی در شهر زندگی می کنید و توفان برف است، کار زیادی برای انجام دادن ندارید. پدیده ای است با مزه!”

مطالب مرتبط
معرفی 6 علامت اولیه‌ی سرطان روده بزرگ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.