آیا خواستگاه کونگ فو از هند سرچشمه می گیرد؟

0

آیا خواستگاه کونگ فو از هند سرچشمه می گیرد؟
چینی ها معتقدند بنیانگذار کونگ فو یک راهب هندی به نام بودی دارما بوده است.
به گزارش وردنگار شائولین اعتقاد دارد که:

 کشیش بودایی هندی به نام بودی دارما (تامو Tamo به زبان چینی)، بنیانگذار کونگ فو بوده است. در آن زمان، امپراتور دستور داده بود راهبان بودایی محلی ترجمه متون بودایی از زبان سانسکریت به چینی را با سفر به چین انجام دهند. هدف از این کار این بود که توده مردم توانایی انجام مراسم مذهبی را داشته باشند.
این پروژه، بسیار بی نظیر بود، اما زمانی که امپراتور از آن برای رسیدن به  «نیروانا» استفاده کرد، با مخالفت تامو مواجه شد. تامو اعتقاد داشت که افراد می توانند به هدف خود تنها از طریق کارهای نیک برای دیگران دست یابند. اینجا بود که امپراتور و تامو Tamo راه خود را از هم جدا کردند و تامو به معبد بودایی ها سفر کرد تا به ترجمه متون بودایی  بپردازد.
معبد در سال های دور در بقایای یک جنگل که از بین رفته و سوزانده شده ، ساخته شده بود. در زمان ساخت معبد، باغبانان امپراتور، درختان جدید کاشتند. به همین دلیل این معبد، معبد “جوان جنگل” نامگذاری شده است.


هنگامی که تامو وارد معبد شد، او احتمالا به عنوان یک تازه بدوران رسیده و یا خارجی تازه کار توسط راهب بزرگ سر مورد پذیرش قرار نگرفت.  تامو هم به یک غار در نزدیکی معبد رفت و به مدیتیتشن پرداخت تا بالاخره راهبان، قدرت دینی او را شناختند .


هنگامی که تامو به راهبان پیوست، مشاهده کرد که آنها در شرایط فیزیکی خوب نیستند و راهبان شائولین حتی فاقد استقامت جسمی و روانی مورد نیاز برای انجام حتی اساسی ترین شیوه های مراقبه بودایی بودند. تامو مجموعه ای از حرکات را طراحی کرد. این مجموعه، حرکات اصلاح شده از یوگای هند (عمدتا هاتا، راجاو)  بود و بیشتر از حرکات ۱۸ حیوان اصلی موجود در  هند (به عنوان مثال، ببر، آهو، پلنگ، مار کبری، مار، اژدها، و غیره) اقتباس شده بودند و این  آغاز شائولین کونگ فو بود.

مطالب مرتبط
تاريخچه هندبال درايران : قوانین و مقررات 2

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.