آیا دیابتی ها می توانند هندوانه بخورند یا نه؟

0

آیا دیابتی ها می توانند هندوانه بخورند یا نه؟

مانند همه میوه ها، هندوانه حاوی مقدار زیادی شکر طبیعی است. در حالیکه هندوانه معمولا جزئی از رژیم غذایی افرادی است که دیابت دارند.

در این مقاله که توسط کارشناس سلامت health وبسایت ورد نگار خانم فرزانه پاشایی تهیه شده است در مورد اینکه آیا دیابتی ها می توانند هندوانه بخورند یا نه؟ توضیح داده شده است:

افرادی که مبتلا به دیابت هستند اطلاعات محدودی در مورد انواع غذاهای مناسب برای حفظ سطح قند خون شان دارند.

رژیم غذایی با میوه و سبزیجات توصیه می شود، اما میوه هم حاوی قندهای طبیعی است و بنابراین می تواند گیج کننده باشد که آیا برای بیماران دیابتی مضر است یا خیر و تا چه اندازه این افراد می توانند از این میوه ها میل کنند.

یک فنجان آب هندوانه حاوی حدود ۱۲ گرم (گرم) کربوهیدرات است. انجمن دیابت آمریکا توصیه می کند تا ۶۰ گرم کربوهیدرات در هر وعده غذایی اصلی و تا ۲۰ گرم برای تنقلات و میان وعده ها بدون ضرر است.

جواب ساده “بله” یا “خیر” در مورد اینکه آیا میوه هایی مانند هندوانه، برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند ضرر دارد، وجود ندارد. در این مقاله، ما به مزایای تغذیه ای و سلامتی هندوانه و همچنین عوامل دیگری که فرد مبتلا به دیابت باید توجه داشته باشد، نگاهی می اندازیم.

در این مقاله می خوانید:

  • مزایای هندوانه برای سلامتی

  • هندوانه و شاخص گلیسمی

  • دیگر میوه های خوب برای دیابت

  • نتیجه گیری

مزایای هندوانه برای سلامتی

هندوانه یک میوه تازه و پرطرفدار است و در تابستان یکی از انتخاب های سالم در رژیم غذایی می باشد. اما چه چیزی در آن وجود دارد؟

هندوانه یک منبع عالی از ویتامین ها و مواد معدنی است، از جمله:

  • ویتامین A

  • ویتامین C

  • پتاسیم

  • منیزیم

  • ویتامین B1 و B6

  • فیبر

  • اهن

  • کلسیم

  • لیکوپن

ویتامین A به حفظ قلب، کلیه و ریه ها کمک می کند. همچنین از بینایی و سلامت چشم پشتیبانی می کند. ۲۸۰ گرم هندوانه ۳۱ درصد از مقدار نیاز روزانه ویتامین A بدن را تامین می کند.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی و مفید برای سیستم ایمنی بدن است. یک سیستم ایمنی خوب می تواند سرماخوردگی و عفونت را کاهش دهد و ممکن است به جلوگیری از انواع مختلف سرطان کمک کند. یک برش ۲۸۰ گرمی از هندوانه، ۳۷ درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C را فراهم می کند.

رژیم غذایی با فیبر بالا، عملکرد سیستم گوارش را بهبود می بخشد و همچنین باعث می شود سموم از بدن خارج شود. فیبر موجود در میوه برای بدن بسیار مفید است.

بیش از ۹۰ درصد هندوانه را آب تشکیل داده است، به این معنی که انتخاب خوبی برای هیدراتاسیون است. علاوه بر این، منیزیم و پتاسیم می توانند گردش خون را بهبود بخشند و به عملکرد کلیه کمک کنند. یک برش از هندوانه حاوی حدودا ۱۷۰ میلی گرم (میلی گرم) پتاسیم است.

هندوانه همچنین حاوی اسید آمینه غیر ضروری به نام سیترولین است که می تواند به جلوگیری از فشار خون بالا کمک کند. تصور می شود یک رژیم غذایی که به طور مرتب حاوی عصاره هندوانه باشد، از افرایش فشار خون، پیشگیری می کند.

 

loading...

هندوانه و شاخص گلیسمی

GI هندوانه بیش از ۷۰ اندازه گیری شده است، افراد مبتلا به دیابت باید با توجه به این شاخص تعیین کنند که چه مقدار از این میوه می توانند بخورند.

در شاخص Glycemic (GI) اندازه گیری می شود که چقدر سریع قند از غذا وارد جریان خون می شود. هر چه مقدار این شاخص برای یک میوه بیشتر باشد، سریعتر قند آن وارد خون می شود و بیشتر احتمال دارد که سطح قند خون در فرد افزایش یابد.

به همه غذاها یک عدد یا GI بین ۱ تا ۱۰۰ داده می شود. عدد بالاتر، سریع تر قند را وارد جریان خون می کند.

هندوانه دارای شاخص (GI) 72 در ۱۰۰ گرم است. به همین علت، افراد مبتلا به دیابت باید در مورد اینکه چه مقدار هندوانه مصرف کنند دقت کنند.

علاوه بر این، افراد مبتلا به دیابت باید سعی کنند آن را با یک چربی یا پروتئین سالم مانند آجیل یا انواع دانه ها بخورند. این ترکیب می تواند آنها را برای مدت طولانی تر سالم و مصون نگه دارد و تأثیرات بر میزان قند خون آنها را کاهش دهد.

 

مطالب مرتبط
7 دلیل برای نیاز بیشتر زنان به خواب

دیگر میوه های مناسب برای دیابت

فرد مبتلا به دیابت باید سعی کند یک رژیم متعادل و سالم با حداقل ۵ قسمت از میوه ها و سبزیجات داشته باشد. از آنجایی که قند در میوه ها به طور طبیعی وجود دارد، افراد مبتلا به دیابت نیازی به نظارت بر آن ها را به اندازه قند مصنوعی ندارند.

با این حال، اهمیت زیادی دارد که از مقدار زیادی قند و کربوهیدرات از طریق میوه ها دریافت کنند. البته، توصیه می شود که نباید بیش از حد میوه بخورید تا از افزایش قند خون جلوگیری شود.

انتخاب میوه ها با سطوح پایین تر قند و کربوهیدرات ها و مراقبت از مصرف مایعات شفابخش مانند آب میوه ها و کوکی ها توصیه می شود.

به عنوان یک قاعده کلی، میوه با محتوای کربوهیدرات پایین تر دارای GI پایین تر است، بنابراین فرد مبتلا به دیابت می تواند از آن میوه به مقدار بیشتری بیشتر بخورد.

 

همچنین بخوانید:

سنسور پوششی خودتنظیم و اندازه گیری قند خون موقع ورزش از روی عرق پوست

آیا قند را با شیرین کننده های مصنوعی می توانیم جایگزین کنیم؟

 

میوه های دارای GI کم شامل:

  • آلو – GI 24

  • گریپ فروت – GI 25

  • هلو ها – GI 28

  • زردآلو – GI 34

  • گلابی -GI 37

نتیجه گیری

هندوانه می تواند بسیاری از مزایای سلامتی را برای یک فرد مبتلا به دیابت فراهم کند، تا زمانیکه مصرف آن خللی در سلامتی وی ایجاد نکند و به دیگر غذاهایی که در کنار هندوانه می خورند، توجه شود.

صحبت با پزشک می تواند کمک کند تا بیماران دیابتی بدانند میزان قند دریافتی از طریق رژیم غذایی شان چقدر باید افزایش یا کاهش یابد و چقدر باید آنها را بخورند و کدام غذاها برای رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت مناسب تر است.

 

مطالب مرتبط
آیا چاقی شکمی خطر سرطان را افزایش می‌دهد؟

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.