استفاده از عینک هوشمند توسط پلیس چین

0

استفاده از عینک هوشمند توسط پلیس چین

دولت چین طراحی و تولید عینک های هوشمند را توسعه و گسترش داده است تا از این به بعد نیروهای پلیس این کشور بتوانند برای اسکن مسافرین قطار و هواپیما و به خصوص شناسایی افرادی که هویت اصلی خود را با ارائه ی مدارک جعلی پنهان می کنند از عینک های هوشمند استفاده کنند.

از این رو با عملکرد فوق العاده بی نظیری که گجت های هوشمند دارند، دولت چین تصمیم گرفته است تا برای شناسایی سرنشینان خودرو و پلاک آن از عینک های هوشمند سری LLVision استفاده کنند.

شرکت تولید کننده ی این عینک های هوشمند یعنی کمپانی LLVision، اعلام کرده است که عینک هوشمند LLVision از یک دیتابیس از قبل طراحی شده استفاده می کند که با استفاده از این دیتابیس می تواند ۱۰ هزار تبهکار را در مدت زمان بسیار کم و بی نظیر ۱۰۰ میلی ثانیه شناسایی کند.

البته میزان دقت این عینک هوشمند می تواند بسته به شرایطی که تبهکاران و مجرمان در آن قرار می گیرند دچار تغییر شود.

عملکرد دوربین LLVision به گونه ای می باشد که پس از شناسایی سرنشینان خودرو در زمانی کمتر از ۱۰۰ میلی ثانیه، اگر سرنشین خودرو یکی از افراد موجود در لیست باشد یک علامت هشدار نشان داده می شود و باعث می شود تا کادری قرمز در اطراف صورت شخص ترسیم شود.

عملکرد عینک هوشمند سری LLVision

تست و بررسی عینک هوشمند LLVision  توسط دو هزار نفر که در کنگره سالیانه خلق چین شرکت کرده بودند انجام گرفت، جالب است بدانید که دولت کشور چین برای افزایش سطح ایمنی محل برگذاری کنگره در ورودی آن اسکنر هایی را مخصوص شناسایی چهره قرار داده بودند.

مردم کشور چین از اینکه دولت این کشور در حال استفاده از این فناوری می باشد نگرانی هایی دارند چرا که معتقدند ممکن است مسائل مربوط به حریم خصوصی آنها تحت تاثیر قرار بگیرند، حتی دیوید بندروسکی از مدیران پروژه رسانه چین اعلام کرده است :

مطالب مرتبط
کاهش سطح تراکم کربنی در چین

” پیشرفت فناوری های ارتباطی و اینترنتی، رهبران چین را خوشحال و هیجان زده کرده است اما آنها قصد دارند از این فناوری برای کنترل سیاسی و اجتماعی استفاده کنند. “

با وجود نگرانی های مردم و مدیر پروژه رسانه کشور چین، مدیر ارشد اجرایی LLVision اعتقاد دارد که نگرانی خاصی از این نظر وجود ندارد و اعلام کرده است که دولت تنها قصد دارد تا در موارد ضروری از این عینک هوشمند استفاده کند.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.