افزایش طول عمر با انجام امور روزانه

0

افزایش طول عمر با انجام امور روزانه

افزایش طول عمر با انجام امور روزانه

تحقیقات جدید که اخیرا در مجله انجمن جراحی آمریکایی منتشر شده است، نشان داد که زنانی که به طور مداوم در خانه مشغول به کار هستند، زندگی طولانی تر و سالم تری خواهند داشت.

همه ما قبول داریم که فعالیت بدنی برای ما خوب است و فواید زیادی دارد. کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن و مرگ و میر زودرس، تنها برخی از مزایای سلامتی ورزش است.

در این مقاله که توسط کارشناس سلامت health وب سایت ورد نگار خانم فرزانه پاشایی تهیه شده است، در مورد تاثیر فعالیت های روزمره بر سلامتی توضیح داده شده است.

با این حال، برای بسیاری از ما، اندیشه فعالیت های جسمانی، تصاویری از باشگاه ها و پرداختن به ورزش های سخت را به تصویر می کشد. ما تمایل داریم فکر کنیم که تنها پرداختن به ورزش های سخت، دارای مزیت است، اما تحقیقات نشان می دهد که فعالیت های روزانه نیز مفید هستند.

در واقع، یک مطالعه جدید بر مزایای سلامت فعالیت بدنی سبک، مانند هرزگاهی راه رفتن، برای زنان سالخورده تمرکز دارد.

این مطالعه توسط دانشمندان در دانشگاه کالیفرنیا، مدرسه پزشکی سن دیگو انجام شد، که توسط دکتر آندره لاکرویک، استاد گروه پزشکی خانواده و بهداشت عمومی در دانشگاه برگزار شد.

پروفسور لاکرویک و همکارانش بیش از ۶۳۰۰ زن در بین ۶۳ تا ۹۹ سال را ثبت نام کرده و به مدت ۴.۵ سال به آنها مراجعه کردند.

برای مطالعه، زنان با استفاده از شتاب سنج هایی که به طور مداوم فعالیت های جسمانی شان را به مدت ۷ روز هفته، ثبت می کرد، به عنوان زنانی که درگیر انجام وظایف روزمره خود بودند؛ فعالیت داشتند.

پروفسور لاکرویک می گوید: ” مطالعه ما نشان می دهد که برای اولین بار با استفاده از فعالیت بدنی سبک شاهد نتایجی در دستگاه های اندازه گیری کننده فعالیت های این زنان مسن بودیم. مزایای بهداشتی در سطوح فعالیت پایین تر از توصیه های مطالعات قبلی قابل توجه بود.

در واقع، این تحقیق نشان داد با انجام روزانه، ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی سبک، خطر مرگ و میر ۱۲ درصد کاهش می یابد. علاوه بر این، هر ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط، با کاهش ۳۹ درصدی در میزان مرگ و میر همراه است.

علاوه بر این، این مطالعات بر روی زنانی از قومیت های گوناگون اعمال شده و به نظر می رسد که  وزن یا سنشان در نتایج این مطالعه دخالتی ندارد.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) توصیه می کنند که هر هفته بزرگسالان از ۲.۵ ساعت فعالیت بدنی متوسط ​​(مانند راه رفتن سریع) و یا ۷۵ دقیقه فعالیت شدید فیزیکی در هر هفته را انجام دهند.

اما تحقیقات جدید نشان می دهند که ” افزایش سطح فعالیت های بدنی پایین و متوسط می تواند تقریبا همانند تمرینات منظم با شدت بالا، در جلوگیری از یک بیماری مزمن مهم و تاثیرگذار باشد.

پروفسور لاکرویز می گوید: “ما لازم نیست که دوی ماراتن را انجام دهیم تا سالم بمانیم. هر فعالیتی حتی انجام کارهای منزل نیز نوعی فعالیت محسوب می شود. هر جنبشی شمارش دارد. بسیاری از آنچه که ما به عنوان فعالیت های روزانه انجام می دهیم، بهبود سلامت ما به همراه دارد، مانند راه رفتن تا صندوق پستی، قدم زدن در اطراف محله، لباس شستن  و مرتب کردن خانه.

 

مطالب مرتبط
چگونه با داشتن رابطه جنسی کاهش وزن داشته باشیم؟

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.