اپل و ادامه داشتن ماجرای نقض پتنت

0

اپل و ادامه داشتن ماجرا نقض پتنت

شرکت اپل اگرچه کمپانی مطرحی در عرصه فناوری بوده اما همیشه با دعواهای مختلفی رو به رو شده و با نقض پتنتی برعلیه آن شکایاتی می شود که در برخی از آنها پیروز و برخی دیگر شکست می خورد.

اخیرا کمپانی اپل با دو پرونده جدید نقض پتنت در زمینه ی دوربین اصلی دوگانه و همچنین ویژگی های عدم مزاحمت در حین رانندگی رو به رو شده است ، شکایتی که از کمپانی اپل در زمینه ی نقض پتنت دوربین اصلی دوگانه صورت گرفته است از سوی کمپانی Corephotonics می باشد ، این شکایت که در دادگاه منطقه ای کالیفرنیا مطرح شده است شامل نقض دو پتنت می باشد که این دو پتنت به مونتاژ لنزهای تله فوتو مینیاتوری اشاره دارند . از این رو چنین نقض پتنتی شامل تلفن های همراه هوشمندی که دارای دوربین های اصلی دوگانه هستند می شود مانند آیفون های ۷پلاس ، ۸ پلاس و آیفون ۱۰ .

براساس اخبار و اطلاعات بدست آمده در شکایتی که کمپانی Corephotonics از کمپانی اپل کرده است آمده است که تکنولوژی دوربین با دیافراگم دوگانه به لنزهای  تله فوتوی مینیاتوری پرداخته است که می توان از آنها در تلفن های همراه هوشمند استفاده کرد ، این مسئله درحالی است که این پتنت کیفیت و حساسیت نوری که مد نظر و مورد دلخواه کاربران می باشد را برای آنها فراهم می کند .

جالب است بدانید که کمپانی Corephotonics این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است تا دیگر مجبور نباشند از زوم دیجیتال که معمولا بی کیفیت است استفاده کنند چرا که این کمپانی زوم دیجیتال را با اپتیکال ترکیب کرده است . به گونه ای که کمپانی اپل نیز به این پتنت علاقه مند شد و در سال ۲۰۱۲ بود که قرار شد این پتنت را از کمپانی Corephotonics خریداری کند و با این کمپانی قراردادی را امضا کند اما درنهایت هیچ قراردادی بین این دو کمپانی بسته شد .

مطالب مرتبط
شهرهای هوشمند

دومین شکایتی که از کمپانی اپل شده است همانطور که اشاره کردیم در زمینه ی پتنت ویژگی های عدم مزاحمت در حین رانندگی می باشد که توسط کمپانی Allied Signal مطرح شده است ، این شکایت در دادگاه شرق تگزاس مورد برسی قرار گرفته است که به نقض چهار پتنت توسط کمپانی اپل اشاره دارد . این تکنولوژی به گونه ای می باشد که با استفاده از آن می توان قابلیت های ویژه در سرعت های حرکت خاصی را فراهم کرد به معنای آسان تر می توان گفت که این فناوری هشدارهای مرتبط با پیام ها را البته به غیر از پیام های غیر ضروری را غیر فعال می کند . علاوه بر این تماس های کاربران خارج از لیست را مخاطب را مسدود می کند .

حال باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا در پتنت های نقض شده پرونده اپل به خوبی بسته خواهد شد یا آن که باید این کمپانی خساراتی را پرداخت نماید و شکست می خورد.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با ذکر نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.