با این ویتامین ها به پوست خود شادابی و طراوت هدیه دهید

0

یکی از مهمترین قسمت های بدن، پوست است که حفظ سلامتی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از ویتامین ها برای سلامت پوست یک روش عاقلانه و آسان است که مستلزم آن است که ویتامین های مفید برای پوست را بشناسیم.

ویتامین ها و سلامتی پوست

پوست برای اطمینان از جابجایی طبیعی سلول های مرده و ساخت سلول های جدید، جلوگیری از عفونت و استرس اکسیداتیو از سلول های آسیب دیده و پیشگیری از ایجاد التهاب آنها، به هیدراته شدن نیاز دارد. افرادی که در حال تلاش برای درمان جای زخم، کاهش روند پیری، کاهش چین و چروک، جلوگیری از عفونت و افزایش حالت کشسانی پوست هستند، می توانند از ویتامین ها استفاده کنند که یک گزینه بسیار خوب است.

بهترین ویتامین های مناسب برای پوست شما ویتامین A، ویتامین E و ویتامین K و … می باشد.

ویتامین A

این ویتامین می تواند آنتی اکسیدان هایی که میتوانند با خنثی سازی اثرات رادیکال های آزاد، چین و چروک صورت را خنثی کنند، را ایجاد کند. سطح بالای این ویتامین را از هویج، اسفناج، انبه و سیب زمینی شیرین می توانید دریافت کنید.

ویتامین B3

اغلب ویتامین B3 تحت عنوان نیاسین نیز خوانده می شود، این ویتامین اغلب در محصولات آرایشی به کار برده می شود تا باعث درخانی پوست گردد و از پیری پوست پیشگیری کند. همچنین می تواند قرمزی پوست را در شرایط التهابی کاهش دهد. 

ویتامین C

ویتامین C به دلیل نقشی که در تولید کراتین دارد، می تواندلکه های ناشی از افزایش سن یا همان لکه های قهوه ای و لکه های قرمز را از بین ببرد. کراتین برای برای ساخت سلول های جدید مورد نیاز است. 

ویتامین E

ویتامین E شاید بهترین ویتامین برای پوست باشد، زیرا به حفظ رطوبت کمک می کند و می تواند جای جوش و آکنه را از بین ببرد.

مطالب مرتبط
کبد چرب و غذاهای مفید و مضر

 ویتامین K

این ویتامین برای افزایش گردش خون در پوست و همچنین درمان جای زخم بسیار موثر است. این ویتامین را میتوانید به عنوان مکمل نیز دریافت کنید.

ویتامین D  

ویتامین D به طور دقیق با افزایش عملکرد خوب سیستم ایمنی بدن و توانایی بدن برای مبارزه با عفونت ارتباط دارد. این برای پوست بسیار مهم است که بطور دائم توسط پاتوژن های خارجی و سموم بمباران شده است. این ویتامین نیز علائم آکنه را کاهش می دهد.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است


شاید دوست داشته باشید:

میکرودرم ابریژن پوست چیست؟ از فواید تا هزینه و عوارض

انواع پیلینگ صورت یا لایه برداری پوست چیست و چگونه انجام می شود؟

لایه برداری پوست با لیزر چگونه انجام می شود؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.