با ورزش از آلزایمر پیشگیری کنید

0

با ورزش از آلزایمر پیشگیری کنید

 

با ورزش از آلزایمر پیشگیری کنید

با ورزش از آلزایمر پیشگیری کنید. ورزش کردن، به طور چشمگیری مبتلا شدن به آلزایمر را کاهش می دهد، وسایل ورزشی تان را بردارید و به ورزشگاه بروید، به باغ یا پارکی برای پیاده روی بروید. مطالعه جدیدی که در مجله بیماری آلزایمر منتشر شد، می گوید هر گونه ورزشی می تواند فعالیت مغز را بهبود بخشد و خطر بیماری را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

انجمن آلزایمر تخمین می زند که بیماری آلزایمر در حال حاضر ۵.۱ میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد. انتظار می رود که تعداد جمعیت در طول ۳۰ سال آینده به ۱۳.۸ میلیون نفر برسد.

در حال حاضر هیچ درمانی وجود ندارد و پزشکان بیشتر بر روی پیشگیری از طریق مدیریت شیوه زندگی تمرکز دارند.

دکتر کوروش علیرضا راجی، از مرکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا-لس آنجلس (UCLA) و همکارانش با محققانی از دانشگاه پیتسبورگ در پنسیلوانیا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تأثیر تمرینات هوازی بر مغز، با یکدیگر همکاری کردند.

آنها به گروهی از ۸۷۶ بیمار که در تحقیقات ۳۰ ساله مطالعات بهداشت قلب و عروق، در چهار محل تحقیق در ایالات متحده ثبت شده بودند، نگاه کردند. متوسط سن شرکت کنندگان ۷۸ سال بود.

این گروه جزئیات حافظه ی شرکت کنندگان را در طول زمان مورد بررسی قرار داد و پرسشنامه های استاندارد مربوط به عادت های بدنی خود را که به طور گسترده ای شامل باغبانی، رقصیدن و دوچرخه سواری و  ورزش در ورزشگاه بود، تنظیم و بررسی می کردند.

اسکن MRI منعکس کننده مزایای ورزش در مغز است. محققان همچنین اسکن مغزی را از طریق تصویر برداری رزونانس مغناطیسی (MRI) انجام دادند و آنها را با استفاده از الگوریتم های پیشرفته کامپیوتری تجزیه و تحلیل کردند. این کار آنها را قادر می سازد تا حجم ساختار مغز مانند هیپوکامپ که با کاهش حافظه و آلزایمر همراه است، اندازه گیری شود.

سپس فعالیتهای جسمانی و اندازه مغز شرکت کنندگان را بررسی کرده و نتایج کالری مصرفی هفته را از این فعالیت ها ثبت کردند.

نتایج نشان داد که در افراد دارای فعالیت فیزیکی بیشتر، اندازه ی قسمت های اصلی مغز و مخصوصا لوب های پیشانی، عمودی و تریتال، از جمله هیپوکامپ، بیشتر است. علاوه بر این، افرادی که مغز آنها از فعالیت بدنی بیشتری برخوردار بود خطر ابتلا به زوال عقل را ۵۰٪ کمتر نشان داد.

در حدود ۲۵٪ از افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف، بیماری مرتبط با آلزایمر بوده است. همچنین افزایش فعالیت فیزیکی آنها موجب افزایش حجم مغز آنها شد.

دکتر جورج پری که سردبیر مجله بیماری آلزایمر است، امیدوار است که مطالعه فعلی اولین گام برای سنجش بیولوژیکی در زمینه آلزایمر باشد.

دکتر راجی می افزاید: “هیچ دارویی برای درمان آلزایمر وجود ندارد. تمرکز ما باید بر روی پیشگیری باشد. “

 

مطالب مرتبط
5 نکته برای مقابله با PTSD پزشکی پس از سرطان

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.