بررسی برترین شاسی‌ بلند های برتر سال ۲۰۱۸

برترین شاسی‌بلندهای سال 2018

0

بررسی برترین شاسی‌ بلند های برتر سال ۲۰۱۸

وب‌سایت موتوروان به تازگی اسامی ۱۰ خودروی برتر شاسی‌بلند را در وب سایت خود منتشر کرده است که از میان این ۱۰ خودرو، ۴ خودرو آمریکایی هستند. در ادامه این مقاله به بررسی این ۱۰ شاسی‌بلند برتر خواهیم پرداخت.

این مسئله اصلا عجیب نیست که برخی از کمپانی‌های طراح و تولیدکننده خودرو مانند کمپانی فورد، طراحی و تولید مدل سدان را کنار گذاشته است و به طراحی و تولید خودروهای شاسی‌ بلند روی آورده است چرا که امروزه طراحی و تولید خودروهای شاسی‌ بلند و کراس‌اور نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است. طراحی و تولید خودروهای شاسی‌ بلند و کراس‌اور آنقدر زیاد شده است که وب سایت موتوروان به بررسی کامل ۵۰ خودروی کراس‌اور و شاسی‌ بلند پرداخته است و از میان این ۵۰ خودرو، ۱۰ خودرو شاسی‌ بلند برتر را معرفی کرده است که این ۱۰ مدل برتر را بررسی خواهیم کرد.

مهم‌ترین معیارها: کلاس و وزن هر خودروی شاسی‌بلند

وب سایت موتوروان برای انتخاب ۱۰ خودروی برتر شاسی‌ بلند از میان ۵۰ خودروی شاسی‌بلند ۷ معیار را در نظر گرفته است که مهم‌ترین معیارهایی که موجب شده است که تا ۱۰ خودرو برتر به عنوان برترین خودروهای شاسی‌بلند انتخاب شوند شامل کلاس و وزن هر خودروی شاسی‌بلند می‌باشد. یکی دیگر از معیارهایی که در خودروهای شاسی‌بلند از سمت وب سایت موتوروان مورد بررسی قرار گرفته است شامل توانایی یدک‌کشی می‌باشد.

و اما سایر معیارها شامل: طراحی خارجی و داخلی، راحتی کابین، تکنولوژی‌های به کار رفته، هندلینگ و توانایی‌های حرکتی می‌باشند. البته همانطور که می‌دانید این ۱۰ خودروی شاسی‌بلند که در ادامه مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم از نظر قیمتی و ابعاد با یکدیگر متفاوت می‌باشند.

۱۰. خودروی جی‌ام‌سی آکادیا

یکی از انواع خودروهای شاسی‌بلندی که دارای تنوع و همچنین آپشن‌های زیادی می‌باشند، خودروهای شاسی‌بلند سایز متوسط هستند. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم ۴ خودروی موجود در این لیست آمریکایی هستند، یکی از خودروهای آمریکایی این لیست از برترین خودروهای شاسی‌بلند، خودروی جی‌ام‌سی آکادیا می‌باشد.

درواقع این خودرو، یکی از بهترین کراس‌اورهای لوکس بازار آمریکاست. از فناوری‌های پیشرفته‌ای در طراحی و ساخت این خودرو استفاده شده است که یکی از این فناوری‌ها شامل: نمایشگر ۸ اینچی لمسی برای سیستم مالتی‌مدیا می‌باشد که از سرعت بالایی جهت پاسخگویی بهره‌مند است. از سایر ویژگی‌های این نمایشگر ۸ اینچی می‌توان به کار آسان با آن و همچنین گرافیک بالای آن اشاره کرد. علاوه‌بر تمامی این‌ها از اپل کار پلی و اندروید اتو نیز در این خودرو استفاده شده است.

۹. خودروی فولکس واگن اطلس

وب سایت موتوروان این خودرو را به عنوان یکی از بهترین شاسی‌بلندهای هفت نفره معرفی کرده است از این‌رو می‌توان نتیجه گرفت که انتخاب این خودرو می‌تواند بهترین و مناسب‌ترین انتخاب برای یک راننده باشد. بهترین ویژگی که این خودرو دارد مختص فناوری‌های پیشرفته‌ای است که در آن استفاده شده است، برای نمونه از فناوری‌های این خودرو می‌توان به یک نمایشگر ۸ اینچی، یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی و صفحه نشان‌دهنده روبه‌روی راننده اشاره کرد.

مطالب مرتبط
رندرهای چشم نواز بی ام دبلیو سری 8 ، شاید فقط یک رویای زودگذر

به‌گونه‌ای که صفحه نمایش ۸ اینچی این خودرو بر روی کنسول مرکزی آن نصب شده است و از یک صفحه نمایش دیجیتالی برای نشان دادن روبه‌روی راننده در این ماشین استفاده شده است علاوه‌بر این دو نمایشگر، یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی نیز مقابل راننده تعبیه شده است.

این خودرو نه‌تنها از نظر فناوری‌هایی که در آن تعبیه شده است واقعا خودروی تکمیلی است بلکه از این نظر که به تجهیزات ایمنی منحصربه‌فرد و کاملی مجهز است نیز یک خودروی بی‌نظیر محسوب می‌شود. بالاترین مدلی که این خودرو دارد دارای یک پیشرانه V6 با حجمی برابر با ۳.۶ لیتر است که قدرت آن برابر با ۲۷۶ اسب بخار می‌باشد و قادر است ۳۶۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند.

پیشرانه‌ای که در بالاترین مدل این خودرو قرار داده شده است از قدرت بالایی برخوردار می‌باشد چراکه این خودرو بیشترین گشتاور خود را در دور موتور ۲۷۵۰ دور بر دقیقه به دست می‌آورد. خبر خوب برای طرفداران این خودرو این است که می‌توانند این خودرو را با سیستم چهار چرخ متحرک خریداری کنند. از آن‌جایی که این خودرو، بهترین خودروی ۷ نفره می‌باشد انتخاب فوق‌العاده مناسبی برای خانواده‌های پر جمعیت است.

۸. خودروی ولوو XC40

این خودرو یک خودروی سوئدی است که کوچکترین خودروی شاسی‌بلند این لیست محسوب می‌شود. اما با این وجود از فناوری‌های پیشرفته‌ای درون خود بهره‌مند است که یکی از این فناوری‌ها، یک نمایشگر ۹ اینچی می‌باشد که به شکل یک تبلت لمسی عمل می‌کند. جالب است بدانید که سایر خودروهای شاسی‌‌بلند موجود در این لیست دارای نمایشگر ۸ اینچی و یا کمتر از ۸ اینچ هستند و این خودرو تنها خودروی شاسی‌بلند موجود در این لیست است که دارای یک نمایشگر ۹ اینچی می‌باشد.

همانطور که می‌دانید کمپانی ولوو به ایمنی خودروهای خود اهمیت بسیار زیادی می‌دهد از این‌رو این خودرو نیز دارای سیستم ایمنی پیشرفته با تجهیزات کامل است. به‌گونه‌ای که یکی از دلایل فروش بالای این خودرو، سیستم ایمنی کامل آن است. اما یکی دیگر از دلایل فروش بالای این خودرو که می‌توان به آن اشاره کرد طراحی زیبای آن به ویژه طراحی بدنه این خودرو است. این خودرو با ابعاد کوچکی که نسبت به سایر خودروهای شاسی‌بلند در این لیست دارد قابل مقایسه با خودروهای بی‌نظیری می‌باشد که توسط همین کمپانی طراحی و تولید شده‌اند.

مطالب مرتبط
کاوشگر کاسینی به ماموریت نهایی نزدیک می شود: فرود بر سطح زحل

  1. خودروی تویوتا هایلندر

کمپانی تویوتا، از این خودرو یک مدل در سال ۲۰۱۴ طراحی و روانه بازار کرد به‌گونه‌ای که در مدل ۲۰۱۸ این خودرو تنها یکسری تغییرات جزئی داده است و به بهبود آن پرداخته است. شاید فکر کنید این خودرو قدیمی است و به کارتان نمی‌آید و یا اصلا از خودتان بپرسید که چرا باید در این لیست قرار بگیرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این خودرو با وجود اینکه قدیمی است اما بهترین نوع خودرو در این کلاس است چراکه از لحاظ ایمنی به سیستم کامل و پیشرفته Sense Safety  کمپانی تویوتا مجهز می‌باشد. قیمت مدل پایه‌ای این خودرو برابر با ۳۱ هزار و ۲۳۰ دلار است درصورتی که قیمت بالاترین مدل آن ۴۵ هزار و ۴۰۰ دلار است. تنها ایرادی که می‌توان به این خودرو گرفت سیستم مالتی مدیای آن است. چراکه گرافیک منوهای آن قدیمی است و امکاناتی مانند اپل کار پلی و اندروید اوریو را ندارد. اما در کل این خودرو انتخاب بدی نیست.

  1. خودروی سوبارو اسنت

یکی از قابلیت‌هایی که کمپانی سوبارو دارد، طراحی و ساخت خودروهایی است که همیشه طرفداران این کمپانی را غافلگیر می‌کنند. خودروی سوبارو اسنت نیز دقیقا یکی دیگر از خودروهای این کمپانی است که همه را غافلگیر کرده است، این خودرو نیز یک خودروی شاسی‌ بلند ۷ نفره می‌باشد. طراحی و ساخت این خودرو از سوی کمپانی سوبارو به همه نشان داد که میتوان در بازار خودروهای شاسی‌ بلند بزرگ نیز به موفقیت رسید. قدرت این خودرو برابر با ۲۶۰ اسب بخار است چراکه دارای یک پیشرانه ۴ سیلندری ۲.۴ لیتری می‌باشد و می‌تواند ۳۷۵ نیوتون متر گشتاور تولید کند.

تجهیزات ایمنی این خودروی شاسی‌بلند مانند خودروهای شاسی‌بلند قبلی تکمیل است چراکه کمپانی سوبارو از پکیج ایمنی EyeSight خود در این خودرو استفاده کرده است. جالب است بدانید که این پکیج ایمنی دارای کروز کنترل هوشمند، سیستم ترمز خودکار پیشگیر از تصادف، رادار بین خطوط و سیستم هشدار انحراف از مسیر و سیستم رانندگی بین خطوط می‌باشد.

  1. خودروی نیسان مورانو

این خودرو، خودروی شاسی‌بلندی است که طراحی بی‌نظیر آن با طراحی سایر خودروهای شاسی‌بلند موجود در این لیست متمایز است. علاوه بر طراحی ظاهر این خودرو که موجب فروش بالای آن شده است فناوری‌های پیشرفته و به‌روز این خودرو نیز موجب فروش بالای این خودرو شده است که شامل یک صفحه نمایش ۸ اینچی که دارای یک سیستم رهیاب می‌باشد و یک نمایشگر ۷ اینچی در پشت پنل فرمان است.

مطالب مرتبط
نوکیا 9 و سنسور اثرانگشتی در زیر نمایشگر

  1. خودروی بیوک انکلیو

طراحی ظاهری این خودرو خیلی ساده و شیک است اما دلیل اصلی که در این لیست از برترین شاسی‌بلندها قرار دارد این است که دارای امکانات ایمنی و فناوری‌های رفاهی بسیار خوبی است. نمایشگر این خودرو نیز ۸ اینچی است علاوه‌بر این، این خودرو به اپل کار پلی و اندروید اتو نیز مجهز می‌باشد. درضمن باید اشاره کنیم که این خودرو یکی دیگر از خودروهای شاسی‌بلند آمریکایی در این لیست است. با انتخاب این خودرو به طور کلی نظرتان در زمینه قابل قیاس نبودن شاسی‌بلندهای آمریکایی با ژاپنی تغییر پیدا می‌کند و این خودرو را با شاسی‌بلندهای خیلی قدرتمندی مقایسه خواهید کرد.

  1. خودروی شورلت اکوئیناکس دیزل

این خودرو دارای یک پیشرانه توربو دیزل چهار سیلندری با حجمی برابر با ۱.۶ لیتر است که می‌‌تواند ۱۳۰ اسب بخار و ۳۲۵ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. این خودرو یکی از بهترین خودروهای شاسی‌بلند در کلاس خود است چراکه توان یدک‌کشی آن برابر با ۱۸۰۰ کیلوگرم می‌باشد. پکیج ایمنی که در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است شامل: کروز کنترل هوشمند، سیستم ترمز خودکار پیشگیر از تصادف، رادار بین خطوط و سیستم هشدار انحراف از مسیر و سیستم رانندگی بین خطوط می‌باشد. جالب است بدانید که این خودروی فوق‌العاده دارای یک سیستم هشداردهنده مخصوص است که با لرزاندن صندلی به راننده هشدار می‌دهد.

  1. خودروی ولوو XC60

کمپانی ولوو در طراحی و ساخت این مدل از خودروهای شاسی‌بلند خود از سیستم مالتی مدیا جدید خود که Sensus Connect استفاده کرده است که موجب شده است این خودرو به بهترین شاسی‌بلند در کلاس خود تبدیل شود. این خودرو دارای یک نمایشگر ۹ اینچی می‌باشد و همچنین دارای فناوری‌های اپل کار پلی و اندروید اتو نیز است. در بخش ایمنی و تجهیزات رفاهی مانند سایر خودروهایی که ولوو طراحی و تولید می‌کند دارای امکانات زیادی می‌باشد.

  1. خودروی فورد اکسیدیشن

و درنهایت به بخش معرفی خودروی شاسی‌بلند فورد اکسیدیشن رسیدیم که وب سایت موتوروان به این خودروی شاسی‌بلند بیشترین رتبه را اختصاص داده است. طراحی منحصربه‌فرد و کیفیت بالا در ساخت این خودرو، این شاسی‌بلند را از سایر شاسی‌بلندها متمایز کرده است.

به‌گونه‌ای که فضای داخلی، صندوق عقب و همچنین صندلی‌های عقب به طرز خارق‌العاده‌ای طراحی شده‌اند. فورد اکسپدیشن به سیستم هوشمند فعال برای کاهش سر و صدای داخل و به صورت استاندارد به یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی با بهره‌گیری از اپل کار پلی و اندروید اتو مجهز شده است. یکی دیگر از امکاناتی که در این خودرو تعبیه شده است شامل شارژر بی‌سیم تلفن‌همراه است.

منبع

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.