برجسته کردن لب با استفاده از تزریق چربی ، پروتز و لفیت

0

افرادی که با کمک راهکار های خانگی نتوانند نتیجه دلخواهی بگیرند و دوست داشته باشند به برجسته کردن لب های خود ادامه دهند، می توانند از روش های زیبایی پزشکی مثل تزریق چربی ، پروتز و لفیت استفاده کنند. در این مقاله می خواهیم به بررسی این روش ها و مزایا و معایب آنها می پردازیم.

روش تزریق ژل‌ در برجسته‌سازی لب‌ها در مقایسه با دیگر روش‌ها مانند تزریق چربی که از طریق لیپوساکشن و از دیگر قسمت‌های بدن انجام می‌شود، آسان‌تر است. کسانی که از این روش برای برجسته کردن لب‌های خود استفاده می‌کنند اگر در طول جراحی و یا بعد از آن از هیچ داروی مسکنی استفاده نکنند خود به ‌تنهایی قادر به رانندگی و بازگشت به خانه هستند.

پروتز

پروتز لب در واقع برجسته‌ کردن لب بصورت دائمی بوده  و با نتایج مناسب‌تری نسبت به پرکنند‌های درم لب است، و این روش را تبدیل به گزینه‌ی خوبی برای افراد دارای لب‌های نازک می‌سازد. سه نوع محبوب پروتزهای لب عبارتند از GORE-TEX، SoftForm و AlloDerm.

نحوه انجام پروتز

برای قرار دادن پروتز، قسمت داخلی لب برش داده شده و در لابه لای عضلات لب تونل ایجاد می شود. سپس پروتز را داخل این تونل می گذارند.

این جراحی هم با بیهوشی عمومی و هم با بی حسی موضعی قابل انجام است. اگر فضا و تونل ایجاد شده در لب مناسب نباشد، احتمال جابه جایی زودرس پروتز وجود دارد، اما در بلندمدت بعد از تشکیل کپسول به دور پروتز معمولا دیگر جابه جایی صورت نمی گیرد.

همچنین با افزایش سن، شل شدن نسبی عضلات و افتادگی لب ها ممکن است پروتز باعث بد فرمی لب شود. در مورد احتمال حساسیت نیز باید گفت که حساسیت نسبت به سیلیکون خیلی کم است، اما احتمال آن وجود دارد.

اگر هم فرد از گذاشتن پروتز پشیمان شود، می تواند آن را خارج کند، اما باید بداند که مقداری تخریب بافتی خواهد داشت، زیرا حین باز کردن فضا برای گذاشتن پروتز تخریب نسبی بافت صورت می گیرد و موقع برداشتن پروتز نیز خارج کردن کپسول تشکیل شده در اطراف پروتز خود باعث درجاتی از بدشکلی لب می شود.

درد ورم انجام پروتز

این روش درد خفیفی دارد ولی ورم آن شدید است. این تورم موقت است و پس از ۳ هفته رفع می شود.

مطالب مرتبط
معرفی 5 درمان برای پوست چرب

تزریق چربی

یکی از روش های برجسته سازی لب، تزریق چربی است. این روش با انتقال چربی از بخشی از بدن شما (از جمله ران‌ها یا شکم) به لب‌ها انجام می‌گیرد. این عمل را می‌توان بصورت تکی یا همراه با یک عمل زیبایی دیگر بر روی صورت از جمله لیفت صورت انجام داد.

مزایای تزریق چربی

از آنجایی که بافت خود بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرد، خطر عفونت یا پس‌زدگی که ممکن است در صورت برجسته سازی لب با پروتز رخ دهد، وجود ندارد.

معایب تزریق چربی

اشکال اصلی روش تزریق چربی برای بزرگ کردن لب، غیرقابل پیش‌بینی بودن نتیجه‌ی نهایی است. آنچه که شما بعد از دو سال مشاهده خواهید کرد ممکن است بسیار متفاوت از آنچه که بعد از دو ماه می‌بینید، باشد.

لیفت لب‌

لیفت لب به‌طور متداول به لیفت لب‌ بالا اشاره دارد. در این روش به کمک جراحی، موقعیت لب بالایی کشیده خواهد شد تا ظاهر لب‌ها جوان‌تر و لبخند بیمار آرام‌تر به نظر برسد. چندین روش مختلف در لیف لب وجود دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد:

لیفت لب به کمک روش گال وینگ (GULL WING)

برخی از جراحان لیفت لب را با استفاده از تکنیک گال وینگ انجام می‌دهند تا قسمت رنگی لب‌ها برجسته و بزرگ گردد. قسمت رنگی لب‌ها که ورمیلیون نامیده می‌شود باعث ایجاد رنگ صورتی در پوست لب‌ها می‌شوند. در طول درمان، پوست و بافت نزدیک آن از طریق یک برش کوچک برداشته می‌شود. پوست و بافت برداشته شده در نزدیکی قسمت رنگی لب‌ها و حاشیه آن صورت می‌پذیرد. با برداشته شدن بافت اضافه، شکل لب‌ها برجسته شده و حالت کمانی آن افزایش میابد. این فرآیند را برای هر دو لب بالا و پایین می‌توان انجام داد.

لیفت لب به کمک لیفت زیر بینی (SUB-NASA)

لیفت زیر بینی (تحت نام “بول هورن” لیفت (bull-horn) نیز شناخته می‌شود) یکی از روش‌های متداول لیفت لب محسوب می‌شود. در این روش کمان لب از طریق حذف بخشی از پوست و بافت زیر بینی، تغییر شکل داده می‌شود. هنگامی‌که قطعه کوچکی از بافت زیر بینی برداشته شود، لب برجسته و بزرگ می‌شود. موقعیت جدید لب توسط نخ‌های بخیه ثابت می‌شود، بنابراین هنگامی‌که دهان در حالت طبیعی خود قرار دارد، ممکن است بخش کوچکی از دندان‌ها در معرض دید قرار بگیرد. در این روش قسمت رنگی لب بالایی بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد، در نتیجه از لحاظ بصری حجم لب‌ها برجسته شده و ناحیه صورتی لب‌ها افزایش می‌یابد.

مطالب مرتبط
14 روش زیرکانه برای آرایش، برگرفته از اینترنت که می تواند بسیار مضر باشد

استفاده از پرکننده های هیالورونیک اسید

پرکننده های هیالورونیک اسید می توانند ظاهر لب های شما را با اضافه کردن شکل، ساختار و جلد زیبا کنند. اثرات آن معمولا شش ماه تا یک سال طول می کشد. مدتی بعد، تزریق بعدی برای حفظ حجم لب مورد نیاز است.

مزایای برجسته کردن لب با پرکننده های هیالورونیک اسید

کنترل حجم لب
مقدار ماده تزریق شده برای برجسته کردن لب را می توان کنترل کرد، بنابراین پزشک کنترل بیشتری روی میزان حجم لب دارد.

سرعت تدریجی درمان
تزریق می تواند به تدریج در مراحل مختلف انجام شود تا نتایج مورد نظر برای برجسته کردن لب به دست آید.

برآمدگی ها به راحتی حل می شوند
هر گونه برآمدگی و ضربه ی ناشی از حرکت لب ها می توانند به راحتی حل شود.

کبودی کم تر
در مقایسه با سایر پرکننده های پوستی با هدف افزایش حجم لب ممکن است کبودی و تورم کمتر باشد که البته در بسیاری از اوقات برندهای معتبر همچین عارضه ای را نیز ایجاد نمی کنند.

کاندیدای نامناسب برای تزریق ژل و چربی

اگر شما در حال حاضر یکی از شرایط زیر را دارید یا به هر دلیل دیگری پزشکتان به شما اخطار داده که شما ممکن است بر اثر تزریق ژل به لب به عوارض ناخوشایندی دچار شوید، این عمل برای شما مناسب نیست:

  • ابتلا به عفونت یا التهابی که درحال حاضر هنوز فعال است.
  • ابتلا به اختلالات عصبی در صورت
  • ابتلا به اختلالات خونریزی
  • ابتلای مکرر به تبخال (ویروس هرپس سیمپلکس)
  • ابتلا به دیابت
  • سابقه‌ی ابتلا به آلرژی‌ های متعدد
  • افرادی که به بیماری‌های خودایمنی مبتلا هستند باید به دقت مورد معاینه و بررسی قرار گیرند و موارد منع پزشکی در آن‌ها ارزیابی شود.

برجسته کردن لب ها با جراحی لب

روشهای متعدد جراحی زیبایی لب برای برجسته کردن لب ها وجود دارد. این روش ماندگاری دائمی دارد و برای کسانی که لبهای بسیار نازک دارند بهترین روش محسوب می شود. تزریق حجم زیاد ژل در لبهای بسیار نازک همراه با عوارض زیاد بوده و برای بیمار راضی کننده نیست درحالی که اینگونه لبها بوسیله جراحی به خوبی برجسته شده و تغییر شکل مورد دلخواه داده می شود. هرکدام از روشهای جراحی محدودیت و مزیتهای خود را دارد، اگر جهت برجسته کردن لب های خود تمایل به انجام روش جراحی لب داشتید بهتر است از عوارض احتمالی آن روش هم اطلاع کافی داشته باشید. مثلا اگر شما از آن دسته بیمارانی هستید که می خواهید تغییرات کمی در لبهایتان ایجاد شود روش جراحی زیبایی لب به شما توصیه نمی گردد.

مطالب مرتبط
16 دکور زیبا برای جشن کریسمس

روش جراحی از طریق پیوند پوست

یک روش دائمی دیگر برای برجسته کردن لب  وجود دارد که از طریق جراحی، لب‌ها به جلو کشیده می‌شوند. در این روش برش‌هایی در داخل دهان ایجاد می‌شود و از این طریق لب‌ها کشیده می‌شوند. در ادامه ممکن است مقداری چربی که از لایه‌های عمیق‌تر پوست گرفته شده برای افزایش حجم بیشتر به درون لب‌ها اضافه شود.

جراحی ناحیه قرمز لب‌ ها

در این روش برشی در امتداد مرز رنگی لب‌ها ایجاد می‌شود، قسمت خارجی پوست برش داده شده و بخش رنگی لب‌ها کشیده می‌شوند، در نتیجه مساحت ناحیه رنگی لب‌ها افزایش می‌یابد.

مراقبت‌های بعد از عمل زیبایی لب

توصیه می‌شود که پس از جلسه‌ی درمانی در کلینیک بمانید و تا ۱۰ دقیقه روی لب‌های خود کمپرس سرد قرار دهید. این کار به کاهش تورم و کبودی لب‌هاکمک می‌کند. در هر صورت شما باید انتظار کمی‌تورم را داشته باشید که ظرف دو روز برطرف می‌شود. اغلب بیماران می‌توانند بلافاصله بعد از جلسه درمانی  به محل کار خود (یا سایر فعالیت‌های روزانه) بازگردند. قبل از ترک کلینیک، برگه‌ای حاوی توضیحات کامل در مورد مراقبت‌های پس از درمان به شما داده خواهد شد.

هزینه و قیمت حجیم کردن لب

هزینه بزرگ کردن لب بستگی به عوامل مختلفی دارد. اینکه شما چه روشی را برای این کار انتخاب کنید بر قیمت تمام شده اثر می‌گذارد. مثلاً در تزریق ژل و چربی مقدار مواد مصرفی یا سرنگ‌های مورد نیاز برای تزریق به لب هزینه را مشخص می‌کند. اگر جراحی لیفت لب را انتخاب کنید مسلماً باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.