بررسی ردمی ۵ شیائومی/ میان رده

0

بررسی ردمی ۵ شیائومی/ میان رده

شرکت های چینی هر روز در مقایسه با گذشته پیشرفت بزرگی داشته و انتظار می رود در آینده بتوانند حضوری بزرگتر در صنعت گوشی هوشمند و فناوری از خود نشان دهد و باتجربه تر از گذشته شوند. اگر بخواهیم به یکی از شرکت های بزرگ چینی در صنعت تلفن هوشمند اشاره کنیم قطعا باید به شیائومی اشاره کرد. شرکتی که تاکنون توانسته عملکرد بزرگی در تولید تلفن هوشمند و دیگر وسایل الکترونیکی از خود نشان دهد.

شرکت شیائومی برند چینی بوده که تاکنون توانسته با محصولاتی قابل توجه نظر همگان را به خود جلب کند. از این رو سعی داشته در بیشتر بخش ها محصولی را ارائه کند و در این بین باید به مدل Redmi 5 اشاره کرد. میان رده ای خوش ساخت با مشخصات کارآمد که پیشتر روانه بازارهای آسیایی شده است. البته Redmi 5 یک گوشی هوشمند سال ۲۰۱۷ محسوب شده و شیائومی نیز با توج به راهی که پیش گرفته رقیبی برای هوآوی، ایسوس و چندی دیگر به شمار می رود. Redmi 5 یک اسمارتفون استاندارد بوده و در برخی بازارهای غربی نیز به فروش می رسد. صفحه نمایشی با نسبت تصویر ۱۸:۹، پردازنده هشت هسته ای، حافظه رم ۳ گیگابایتی، دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی، رابط کاربری MIUI 9 با سیستم عامل اندروید ۸.۰ اوریو و قیمت ۱۳۰ پوندی برای خرید دردسترس است.

ویژگی های کلیدی

  • پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون ۴۵۰
  • قیمت ۱۳۰ پوندی
  • باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری
  • صفحه نمایش ۵.۷ اینچی IPS
  • حافظه رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی
  • دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی

مزایا: صفحه نمایش بزرگ با نسبت تصویر ۱۸:۹، سنسور اثرانگشت سریع، قیمت مناسب

معایب: فاقد قابلیت ضدآب، بدون NFC، رزولوشن کم صفحه نمایش

طراحی شیائومی Redmi 5

شرکت چینی برای  Redmi 5 از طراحی قابل توجهی بهره گرفته که فراتر از یک میان رده به نظر می رسد. گوشی هوشمندی که به نمایشگر بی حاشیه مجهز است و می تواند نظر هر فردی را به خود جلب کند. طراحی این گوشی هوشمند با چنین نمایشگری متفاوت از سایر محصولات شیائومی شده زیرا شرکت چینی برای تعداد محدودی نمایشگر بدون حاشیه را به کار گرفت.

با نسبت تصویر ۱۸:۹ و صفحه نمایش ۵.۷ اینچی گوشی هوشمند  Redmi 5 شیائومی محصولی کامل و قابل توجه بوده که می تواند رضایت مخاطب خود را حفظ کند. این گوشی هوشمند از کیفیت ساخت بالایی بهره می برد و در مشخصات سخت افزاری نیز بسیار قابل توجه است. کمپانی شیائومی سعی داشته با افزودن المان طراحی می میکس به این مدل گوشی هوشمند، آن را به یک شبه پرچمدار تبدیل سازد تا یک میان رده معمولی.

فریم فلزی در کنار بدنه پلاستیکی ویژگی بارز گوشی هوشمند Redmi 5 بوده که می تواند همچون محصولی کامل عمل کند و نظر هر فردی را به خود  جلب سازد. در بخش طراحی می توان این اسمارتفون شرکت چینی را بزرگ و چشمگیر دانست. شرکت چینی سعی داشته المان طراحی قابل توجهی را برای   Redmi 5 در نظر گیرد و باید آن را یک مدل کارآمد دانست. شیائومی با عرضه تلفن های هوشمند مقرون به صرفه توانست نظر مخاطبان و مشتریان را به خود جلب سازد. زیرا همیشه سعی کرده کیفیت مطلوب در کنار سخت افزار قدرتمند به کار گیرد و در این میان باید به ردمی ۵ اشاره کرده که از ویژگی های مطلوبی بهره می برد و طراحی قابل توجهی دارد.

کمپانی چینی در سال های اخیر تقریبا زبان طراحی یکسانی برای گوشی های هوشمند خود به کار گرفته اما محصول جدید یعنی ردمی ۵ بسیار کارآمد بوده و قادر است نیاز مخاطب خود را حفظ کند. از این رو باید به این گوشی هوشمند امتیاز عملکرد بالایی دارد  زیرا مشخصات سخت افزاری کارآمدی توسط شیائومی برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شد.

مطالب مرتبط
بروزرسانی اندروید برای گلکسی اس 6 و 40 مدل از شیائومی

شرکت چینی در تلاش است تا محصولاتی را عرضه دارد که با قیمتی مطلوب قابل خرید هستند و مشخصات کارآمدی با خود به همراه دارند. طراحی در هر گوشی هوشمندی اهمیت داشته و خوشبختانه شیائومی نیز به آن واقف است و از این رو ساختار جذابی را برای Redmi 5 تدارک دیده است. از این رو می توان میان رده اخیر شیائومی را یک رقیب سرسخت برای رقبا هم سطح خود دانست.

فریم فلزی در کنار بدنه پلاستیکی

فریم فلزی در کنار بدنه پلاستیکی یکپارچگی کاملی دارند و کیفیت خوبی را به مخاطب ارائه می دهند. کیفیت نیز نکته مهمی در گوشی های هوشمند بوده اما آن چه که اهمیت بیشتری دارد، طراحی اسمارتفون است و توجه به کیفیت بسیار موردتوجه قرار نگرفته است.

بنابراین داشتن انتظارات بسیار از Redmi 5 جای تعجبی ندارد زیرا می تواند در بخش طراحی محصولی جذاب و چشمگیری در بخش میان رده ها باشد. در زمینه طراحی شرکت شیائومی سعی کرده محصولی قابل را برای طرفداران و مخاطبانش توسعه دهد و موفق نیز شده است.

صحبت درباره ویژگی طراحی Redmi 5 موضوعی طولانی بوده و می توان به ستایش این اسمارتفون میان رده پرداخت زیرا حقیقتا ارزشمند است. از این رو باید اسمارتفون جدید شیائومی را یک گوشی هوشمند قابل توجه دانست که با هزینه مطلوب به فروش می رسد.

صفحه نمایش

شیائومی در بخش نمایشگر تغییرات بزرگی انجام داده و Redmi 5 به عنوان گوشی هوشمند بدون حاشیه با نسبت تصویر ۱۸:۹ محسوب می شود. صفحه نمایش IPS با سایز ۵.۷ اینچی و رزولوشن ۱۲۸۰*۷۲۰ پیکسلی که در میان رده های قابل توجه جای می گیرد و به سادگی قابل مشاهده نیست.

نمایشگر بخش مهمی در هر گوشی هوشمند بوده و خوشبختانه شرکت شیائومی نیز به این موضوع آگاه بوده و اسمارتفونی قابل توجه به شمار می رود. البته نسخه پلاس آن با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی همراه بوده و روانه بازار می شود.

پوشش خاصی توسط شیائومی برای Redmi 5 در نظر گرفته نشده بنابراین نمایشگر این اسمارتفون معمولی و کارآمد می باشد.

نرم افزار

هر یک از شرکت های چینی تولیدکننده اسمارتفون سعی کردند از رابط کاربری خاص خود برای گوشی های هوشمند در نظر گیرند و در این میان شیائومی تصمیم گرفت MIUI را در نظر گیرد. این رابط کاربری بسیار ساده و قابل توجه بوده که در قیاس با رابط کاربری برندهای رقیب می توان انتظارات قابل توجهی داشت. پیشتر این شرکت MIUI 9 را که جدیدترین رابط کاربری بوده دردسترس قرار داده است.

Mi Mix 2 و Redmi 5 از اولین گوشی های هوشمند بودند که رابط MIUI 9 را دریافت کردند. گذشته از آن سیستم عامل اندروید ۷.۰ نوقا نیز در نظر گرفته شده و به احتمال بسیار سال ۲۰۱۸ شاهد انتشار اندروید ۸.۰ اوریو برای این مدل خواهیم بود.

عضویت در Mi Account

با عضویت در Mi Account کاربر Redmi 5 می تواند تجربه کاربری بهتری داشته و از خدمات بیشتری بهره ببرد. گوشی هوشمند Redmi 5 شیائومی یک اسمارتفون میان رده بوده و از این رو جای تعجبی ندارد ویژگی های بزرگی را در آن شاهد باشیم. شیائومی سعی داشته این گوشی هوشمند را در سطح خود به مشخصات مناسبی مجهز نماید.

بخش نرم افزاری اهمیت بالایی داشته و گوشی هوشمندی که فاقد این ویژگی می باشد نمی تواند تجربه خوبی را رقم زند. همچنین MIUI 9 شیائومی بسیار جذاب بوده و در قیاس با برندهای رقیب چینی توانسته مورد توجه قرار گیرد و تجربه کاربری لذت بخشی را فراهم آورد. البته برای سفارشی سازی بیشتر باید به مواردی توجه داشت و بدون ساخت اکانت نمی توان به سفارشی سازی گسترده رابط کاربری MIUI 9 پرداخت. همانطور که می دانید هر شرکتی برای خود رابط کاربری اختصاصی داشته و شرکت شیائومی نیز در این بخش تصمیم گرفته MIUI را در نظر گیرد.

مطالب مرتبط
فیات 2019 جدیترین محصول فیات

بنابراین در بخش نرم افزاری باید ردمی ۵ شیائومی را لذت بخش و کارآمد دانست که تجربه خوبی را با روان و بی نقص بودن خود رقم زند. همانطور که گفته شد، شیائومی سعی کرده این تلفن هوشمند را به شکلی توسعه دهد تا در بخش نرم افزاری که یکی از بخش های مهم هر گوشی هوشمند است، ویژگی قابلی به کار گرفته و Redmi 5 را به اسمارتفون قابل توجه و کارآمدی تبدیل کند. البته با توجه به سطح سخت افزاری گوشی هوشمند، Redmi 5 بسیار ارزشمندتر از رقبا خود بوده و می تواند رضایت مخاطب را جلب کند. بنابراین سخت است که از ایرادهای نرم افزاری شیائومی Redmi 5 اظهار داشت.

عملکرد ردمی ۵

شرکت شیائومی از پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون ۴۵۰ برای Redmi 5 بهره گرفته که بیشتر در اسمارتفون های میان رده در نظر گرفته می شود. این پردازنده در کنار حافظه رم ۲، ۳ یا ۴ گیگابایتی می تواند پیکربندی قابل توجهی را فراهم آورد. صفحه نمایش ۷۲۰ پیکسلی در کنار این مشخصات کمی معقول نبوده و انتظار می رفت شیائومی از وضوح بیشتری در این میان رده بهره گیرد. البته برای تماشا محتوا HD یا بازیهای سه بعدی مشخصات در نظر گرفته شده کافی بوده و می تواند عملکرد مناسبی به عنوان یک میان رده از خود نشان دهد. در این میان نامناسب دانستن Redmi 5 اشتباهی بیش نبوده و شیائومی سعی کرده پیکربندی ایده آل در سخت افزار این گوشی هوشمند به کار گیرد.

پشتیبانی از NFC

پشتیبانی از NFC با وجود سخت افزار مورد اشاره به سادگی ممکن بوده و افراد می توانند این قابلیت را به کار گیرند. با NFC همچنین می توان از اندروید پی پشتیبانی کرده و بیشتر پرداخت های بی سیم را انجام داد. شرکت شیائومی در کمترین محصول خود بزرگترین ویژگی ها را جای می دهد و شعار آن ارائه محصولی قابل توجه با هزینه مناسب است. برخلاف رقبا که با بهترین ویژگی ها کاربری خوبی رقم نمی زنند، Redmi 5 اینگونه نبوده و با ساختاری شگرف می تواند در دسته بهترین گوشی های هوشمند رده میانی جای گیرد.

شیائومی مدل های مختلفی از ردمی را در بازار عرضه می کند و در این میان مدل جدید Redmi 5 طراحی و سخت افزار بزرگی دارد. آنچه که از این میان رده باید انتظار داشت، عملکری معقول و ایده آل بوده که خوشبختانه می توان آن را در این اسمارتفون مشاهده کرد.

دوربین ردمی ۵

یکی دیگر از بخش های مهم در گوشی های هوشمند دوربین است و کمتر کمپانی سعی می کند تا بی تفاوت از کنار آن عبور کند. شرکت شیائومی در این گوشی هوشمند خود از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی بهره گرفته که با دیافراگم لنز  f/2.2 مطلوب است اما بسیار باکیفیت به شمار نرفته و در سطح رقبا می تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. البته هر گوشی هوشمندی را باید با سطح سخت افزاری آن سنجید و نمی توان دوربین یک پرچمدار را بی کیفیت دانست زیرا شرکت سازنده سعی داشته بهترین ها را برای آن در نظر گیرد.Redmi 5 نیز چنین گوشی هوشمندی بوده و با توجه به سطح سخت افزاری خود دوربین مناسب و ایده آلی دارد و نباید انتظار بیشتری داشت.

مطالب مرتبط
ملاقات با هیوندا ولستر توربو 2019

در بخش پورتره Redmi 5 دست کمی از پیکسل گوگل و وان پلاس ۵تی ندارد اما در ارزیابی کلی نمی توان انتظارات بسیاری داشت زیرا کم و کاستی مشاهده شده و از آنجایی که این گوشی هوشمند یک پرچمدار نیست نباید آن را بزرگ و قابل توجه دانست.

شیائومی سعی کرده حتی برای یک گوشی هوشمند رده میانی خود مشخصاتی را در نظر گیرد که حقیقتا قابل توجه بوده و در بخش دوربین نیز چنین عملکردی را از خود نشان می دهد و دست کمی از رقبا ندارد. محصولات شیائومی همگی دستگاه های چشمگیر و قابل توجهی هستند از این رو می توان حساب بزرگی روی آنها باز کرد و در کنار آن قیمت خرید پایینی داشته که چشمگیر نیست. Redmi 5 از نمونه ای بارز تلفن های هوشمند میان رده قابل توجه بوده که در کنار قیمتی مقرون به صرفه ویژگی های بزرگی از جمله دوربین کارآمد در اختیار کاربر و مخاطبان خود قرار می دهد.

هدف شیائومی از توسعه ردمی ۵ نیز عرضه میان رده ای قابل توجه در میان رقبا دیرینه بوده تا بتواند فروش بزرگی با آن بدست آورده و حتی موجب کاهش فروش رقبا شود. در بیشتر بخش ها عملکرد محصول شیائومی مطلوب نبود و افراد نباید انتظارات بالایی نسبت به این گوشی هوشمند داشته باشند اگرچه معقول و ایده آل به شمار می رود.

عمر باتری ردمی ۵

یکی از موضوعات مهم گوشی های هوشمند عمر باتری آنهاست که در صورت عدم مناسب بودن می تواند نیاز کاربر را به شارژر افزایش دهد. خوشبختانه ردمی ۵ با باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری می تواند ساعت ها کاربر را با گوشی هوشمند سرگرم سازد. یکی از ویژگی های محصولات شیائومی عمر باتری ایده آل بوده و ردمی ۵ نیز شامل آنها می شود. این پک می تواند ۲۴ ساعتی را دوام آورده و عمر باتری معقولی فراهم آورد. بنابراین در قیاس با برخی رقبا بهتر بوده و کاربری قابل توجهی را رقم خواهد زد. البته سخت افزار میان رده نیز در این بین بی تاثیر نبوده که از جمله باید به پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون ۴۵۰ و برخی دیگر اشاره داشت. از این رو این عمر مناسب باتری از سخت افزار کم مصرف نشات می گیرد.

بنابراین در زمینه باتری Redmi 5 شیائومی یکی از گزینه های مناسب بوده و به خوبی می تواند انتظار کاربر خود را برآورده ساخته و تا یک روزی را به خوبی دوام آورد.

نتیجه گیری

Redmi 5 در بیشتر مشخصات اسمارتفونی ایده آل بوده و شیائومی سعی کرده محصولی را توسعه دهد که در کنار طراحی مجذوب کننده، به مشخصات قابل قبولی نیز مجهز باشد و در این میان باید به ردمی ۵ میان رده اشاره کرد. گوشی هوشمندی که می تواند فراتر از انتظار مخاطب خود بوده و یک محصول باکیفیت و چشمگیری به شمار رود. با قیمت تنها ۱۴۰ پوند به سختی می توان گزینه خرید بهتری را یافت که ویژگی های کاملی را در خود داشته باشد.

به هر حال اگر به دنبال اسمارتفونی هستید که می خواهید رضایت شما را جلب کرده و در بیشتر بخش ها امتیاز قابل قبولی دریافت کند بی شک Redmi 5 است. شایان ذکر بوده که شرکت شیائومی قصد دارد در سال ۲۰۱۸ نسل جدید ردمی را با نام ردمی ۶ معرفی کند از این رو می توان شاهد ویژگی های بهتری در محصول چینی بود.

منبع: trustedreviews

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.