بررسی کامل Eclipse Cross 2019 میتسوبیشی با قیمت پایه ۲۴ هزار دلار

میتسوبیشی

0

بررسی Eclipse Cross 2019 میتسوبیشی

میتسوبیشی ۲۰۱۹ : بدون شک شرکت میتسوبیشی را می توان یکی از کمپانی های مطرح در صنعت خودروسازی دانست. شرکتی که هر سال مدل های جدیدی را معرفی کرده و عرضه می دارد. یکی از مدل های اخیر این برند ژاپنی، Eclipse Cross 2019 است که به نوعی کراس اوور اسپرتی از سوی میتسوبیشی محسوب می شود.

این مدل اگرچه شاسی بلند محسوب می شود اما ساختار کراسی برای آن در نظر گرفته شد. البته اگر به یاد داشته باشید در فیلم سینمایی Fast & The Furious میتسوبیشی اکلیپس را شاهد بودید اما آن خودرو با این مدل تفاوت بسیاری دارد. نخست آن که مدل موردبحث یک کوپه اسپرت است اما  Eclipse Cross 2019 شاسی بلند میتسوبیشی محسوب می شود.

این شرکت ژاپنی سعی کرده یک مدل شاسی بلند را با ساختاری متفاوت توسعه دهد. البته میتسوبیشی اگرچه نامی یکسان را در نظر گرفته اما در سبک متفاوت هستند و کاملا خودروهایی متفاوت را می توان شاهد بود. از رقبای  Eclipse Cross 2019 باید به جیپ Compass، نیسان Rogue Sport و سوبارو Crosstrek اشاره کرد.

مدل پایه  ES با قیمت ۲۴ هزار دلار

هر یک از این مدل ها کراس اوورهایی بارزی هستند و می توانند در نوع خود عملکرد خوبی داشته باشند. میتسوبیشی Eclipse Cross را در تریم ES, LE, SEو SEL عرضه می دارد. مدل پایه آن ES نام داشته که با قیمت ۲۴ هزار دلار و سیستم جلوچرخ محرک به فروش می رسد. نسخه SE نیز یک چهار چرخ محرک است از ویژگی هایی چون گرمکن صندلی جلو، نظارت نقطه کور، سیستم هشدار ترافیکی و برخی دیگر برخوردار است. تریم SE میتسوبیشتی Eclipse Cross بیش از ۲۸ هزار دلار است.

ویژگی های مثبت: طراحی ظریف/کیفیت سواری خوب/گشتاور بالا موتور

ویژگی های منفی: دید ضعیف راننده به بیرون/ سیستم سرگرمی نامطلوب/تجربه رانندگی نامناسب

فضای داخلی و فناوری

خودرو  Eclipse Cross 2019 میتسوبیشی در سال گذشته توسط این شرکت ژاپنی رونمایی شد. خودرو کراس شاسی بلندی که در نگاه نخست می توان پی برد با یک میتسوبیشی رو به رو هستید.

کابین داخلی Eclipse Cross میتسوبیشی حقیقتا با کیفیت است و نظر هر سرنشینی را به خود جلب می کند. البته این خودرو لوکس نیست و نمی توان متریال و دیزاین داخلی آن را پریمیومی دانست اما در سطح یک کراس اوور استاندارد باید این خود را محصولی کارآمد و قابل توجه پنداشت.

میتسوبیشی سعی داشته متریال باکیفیتی در Eclipse Cross به کار گیرد از این رو می تواند نظر هر فردی را به خود جلب کند. یکی از نکات کابین داخلی این مدل شباهت بخش کنسول وسط و فرم قرارگیری صفحه نمایش به محصول NX شرکت لکسوس است. میتسوبیشتی از ساختار ظریفی بهره گرفته و هنگامی که داخل کابین قرار می گیرید، می توانید به این موضوع پی ببرید. فرم شیب دار سقف لطمه ای به فضای داخل کابین وارد نکرده و از این رو افراد می توانند به راحتی در بخش عقب قرار گیرند بدون آن که احساس کمبود فضا و کوچک بودن قسمت عقب توسط سرنشینان احساس شود.

برخی مدل های موجود چون تویوتا CHR کابین عقب نسبتا کوچکی داشته و دید سرنشینان عقب به بیرون کم است و از این رو سفری لذت بخش را نمی توان با قرارگیری در قسمت عقب احساس کرد.

مطالب مرتبط
موتور سیکلت : بهترین های سال 2018

میتسوبیشی در نظر داشته با افزایش فضای داخل کابین، Eclipse Cross را به مدلی فراتر از کراس اوور تبدیل کند تا علاوه بر ساختار یک شاسی بلند اسپرت، تجربه سفر لذت بخشی ارائه دهد. شرکت ژاپنی در طراحی اکلیپس کراس مهندسان مطرحی از شرکت های اروپایی را به کار گرفته که توانستند ماموریت خود را به خوبی انجام دهند و دیزاین جذابی برای اکلیپس ارائه دهند.

البته سابقه درخشان میتسوبیشی در طراحی خودرو حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد و خودرو شاسی بلند  Eclipse Cross نیز یکی از آنها محسوب می شود.  به نظر می رسد توجه میتسوبیشی در طراحی داخلی  Eclipse Cross به NX لکسوس بسیار بوده است. یکی از بخش هایی که یادآور این محصول ژاپنیست، پد لمسی در قسمت کنسول میانی می باشد. پدی که عمدتا لکسوس آن را در محصولاتش تعبیه می کند. البته نباید این امر را اشتباه پنداشت و الگوبرداری مثبت میتسوبیشی از لکسوس به شمار می رود.

متریال کابین داخلی در نوع خود قابل توجه است و حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد. زیرا برخی اتومبیل های هم سطح  Eclipse Cross از متریال بی کیفیتی بهره می برد اما میتسوبیشی سعی کرده در این زمینه کیفیت خوبی در نظر گرفته تا بتواند موردتوجه مشتریان قرار گیرد. فضای سرنشین این خودرو را می توان با مدلی چون جیپ Compass,  نیسان Rogue Sport,  و سوبارو Crosstrek مورد قیاس قرار داد. در این زمینه میتسوبیشی بیشتر یک هاچ بک طراحی کرده تا شاسی بلند زیرا فضای باری بسیاری نمی توان شاهد بود، اگرچه فضای سرنشین مطلوبی دارد. گذشته از آن رقیب  Eclipse Cross یعنی سوبارو Crosstrek تنها یک امپرزا با شاسی بلندتر است و باید آن را نسخه هاچ بک امپرزا به شمار آورد.

Eclipse Cross 2019 بازگشت میتسوبیشی به صنعت خودرو

سیستم سرگرمی میتسوبیشی با صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی با همراه کلیدهای کنترل در اختیار کاربر قرار می گیرد. سیستم کنترل لمسی اجازه می دهد تا بتوان کنترل راحتی در سیستم سرگرمی میتسوبیشی داشت. پد لمسی موردبحث در تمامی تریم های  Eclipse Cross به کار گرفته می شود اما در تریم ES خبری از آن نیست. البته تمامی تریم ها از اندروید اتو و اپل کارپلی به صورت پیش فرض برخوردرا هستند و نیازی به فعال سازی آنها ندارید. البته تریم SEL با هد آپ دیسپلی نیز همراه هستند که در نسخه استاندارد یا اقتصادی ES از آن نمی توان برخوردار شد.

سیستم هدآپ دیسپلی بسیار کاربردیست و اطلاعات فنی اتومبیل را در قالب یک شیشه کوچک تاشو در برابر دیدگان راننده قرار می دهد. این شیشه روی داشبورد سمت راننده و نزدیک به شیشه جلو نصب می شود تا موردتوجه رانندگان قرار گیرد و بهتر با اطلاعاتی رو به رو باشند. با این حساب انتخاب نوع تریم در هنگام خرید Eclipse Cross اهمیت دارد زیرا ممکن است تریم موردنظر شما از برخی ویژگی ها نسبت به تریم دیگر برخوردار نباشد و این می تواند پشیمانی را به دنبال داشته باشد. میتسوبیشی کلید تغییر حجمی تعبیه نکرده از این رو افراد باید با قابلیت لمس تغییری ایجاد کنند.

مطالب مرتبط
سقف سرعت خودرو Hyper-GT مک لارن 391 کیلومتر بر ساعت است

هر آنچه که به  Eclipse Cross  میتسوبیشی اشاره شود می توان به نکته های جالبی دست یافت که نشان از کیفیت بالا و طراحی مدرن این شاسی بلند کراس شرکت ژاپنی دارد. میتسوبیشی سبد محصولات گسترده ای داشته که تنها به شاسی بلند، کراس اوور بسنده نکرده بلکه مدل دیگری چون وانت پیکاپ، هاچ بک، سدان، مینی کار و برخی دیگر را نیز در برمی گیرد. با این حساب می توان  Eclipse Cross را یکی از مدل های برجسته به شمار آورد.

همانطور که گفته شد، شرکت میتسوبیشی برای هر تریم اکلپیس مشخصات مختلفی در نظر گرفته که هر چه قیمت بالاتری دارند، از فناوری و ویژگی های بیشتری بهره می برند. Eclipse Cross یک خودرو معمولی نیست بلکه باید آن را مدلی برجسته در میان محصولات شرکت ژاپنی به حساب آورد. خودرویی با فناوری های روز که می تواند موردتوجه علاقمندان به اتومبیل شاسی بلند کراس قرار گیرد.

فناوری های داخل کابین Eclipse Cross متنوع است اما نباید انتظار فناوری های نوینی مشابه یک خودرو لوکس را از آن داشت. در حقیقت این مدل یک شاسی بلند استاندارد محسوب شده که ویژگی های ایده آلی در آن تعبیه گشته تا بتواند رضایت مشتریان و مخاطبان میتسوبیشی را جلب کند. این خودروساز در سبد محصولاتش مدل های قابل توجهی وجود داشته و Eclipse Cross تنها یکی از مدل های آن محسوب می شود.

تجربه رانندگی

هر خودرویی با تجربه رانندگی لذت بخش خود می تواند برای خریداران جذاب باشد. Eclipse Cross یک مدل نرمیست و رانندگان آن می توانند با اتومبیلی همراه شوند که نه تنها راحتی ارائه می دهد، بلکه قدرت موتور مطلوبی دارد. پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر می تواند قدرت ایده آلی تولید کرده که در نسخه پایه ۱۵۲ اسب بخار است. این قدرت بیش از ۱۴۱ اسب بخار نیسان  Rogue Sport با پیشرانه ۲.۰ لیتری درون خطی می باشد. سوبارو کراس ترک نیز از موتور بوکسور بهره می برد که اختلاف چندانی با دو مدل دیگر ندارد.

البته جیپ Compass با پیشرانه ۲.۴ لیتری درون خطی ۱۸۰ اسب بخاری قدرتمندتر از سایر رقبا است. در نسخه Trailhawk چهار چرخ محرک این مدل جان سخت قطب نما نیز جا گذاشته شده و باید آن را خودرویی مناسب آف-رود به شمار آورد. Eclipse Cross اگرچه برای آف-رود می تواند گزینه مطلوبی باشد اما نباید انتظارات را نسبت به آن افزایش داد.

در طراحی ظاهری Eclipse Cross قدرتمند به نظر می رسد و اگرچه تا حدی این توانایی صحت دارد اما تصور نکنید با یک خودرو بسیار قدرتمند رو به رو هستید که برای هر آف-رودی مناسب باشد. با این حساب می توان Eclipse Cross میتسوبیشی در بحث آف-رود یک میان رده به حساب آورد.

به تمام این تفاسیر میتسوبیشی تلاش نمود که فضای داخل کابین Eclipse Cross را مناسب طراحی کرده، چیزی که نباید آن را لوکس یا بی کیفیت دانست. ژاپنی ها در کراس اوور اسپرتی چون Eclipse Cross پیشرانه ۱.۵ لیتری در کنار گیربکس CVT به کار گرفتند. پیکربندی که دور از انتظار نبوده و با توجه به سابقه میتسوبیشی عجیب نیست. متاسفانه یکی از ویژگی های نامطلوب این خودرو در رانندگی با سرعت بالاست و صدا ناخوشایندی از موتور پخش می شود.

مطالب مرتبط
موستانگ ۲۰۱۸ ، اسب وحشی تازه نفس

پیشرانه ای که قادر است قدرت ۱۵۲ اسب بخاری و گشتاور ۱۸۴ پوند فوتی تولید کند. البته این پیشرانه در مقایسه با موتور ۲.۰ لیتری ۴ خطی لیتری ۱۴۱ اسب بخاری نیسان Rogue Sport ضعیف نیست. سوبارو Crosstrek نیز با موتور چهار سیلندر قدرتی بیش از Eclipse Cros تولید نمی کند. البته در میان رقبا این کراس اوور میتسوبیشی، جیپ Compass از پیشرانه ۲.۴ لیتری درون خطی ۱۸۰ اسب بخاری دارد و بدون شک باید آن را قدرتمندتر از Eclipse Cross به حساب آورد. در تریم Trailhawk این محصول جیپ قطب نما نیز به کار گرفته شده تا بتوان آن را یک مدل آفرود کارآمد به شمار آورد، چیزی که در اکلیپس کراس میتسوبیشی شاهد آن نباشید.

در طراحی ظاهری اکلیپس قدرتمند به نظر می رسد زیرا از یک سو قدرت مناسبی تولید کرده و گشتاور مطلوبی دارد. در ترافیک شهری می توان تجربه رانندگی خوبی داشت و خسته کننده نیست. اما همانطور که گفته شد در سرعت بالا ممکن است صدا ناخوشایندی از موتور را در داخل کابین Eclipse Cross مشاهده کنید. موضوعی که می تواند  طرفداران این مدل را از خریدش صرف نظر کند. البته سابقه میتسوبیشی در تولید خودروهای نرم و راحت درخشان است و اکلیپس کراس نیز از این قاعده مستنثی نیست.

مصرف سوخت استاندارد آن این مدل را قادر می سازد تا در بزرگراه یا شهر کم مصرف بوده و هزینه بسیاری در بحث هزینه سوخت به دنبال نداشته باشد. گفتنیست پیشرانه ۱.۵ لیتری نیز در این زمینه بی تاثیر نبوده و باید آن را در کم مصرف بودن Eclipse Cross موثر دانست.

البته به کارگیری نوع قطعات و پیکربندی فنی Eclipse Cross نیز در این کمی مصرف و آلودگی بی تاثیر نیست. اگرچه نباید اکلیپس کراس را یک خودرو کاملا دوستدار محیط زیست دانست اما در مقایسه با برخی مدل های رقیب حرف های بسیاری برای گفتن دارد. گفتنیست میزان آلودگی هوا این خودرو در مقایسه جیپ  Compass بیشتر است اما در مقایسه با نیسان Rogue Sport و سوبارو Crosstrek آن را گزینه بهتری محسوب کرد. با این حساب می توان در زمینه تجربه رانندگی امتیاز خوبی به اکلیپس میتسوبیشی داد.

نتیجه گیری

آنچه از رانندگی با Eclipse Cross  می توان بدست آورد تجربه رانندگی لذت بخش و نرم است. اگرچه نباید آن را بسیار پرسرعت یا قدرتمند پنداشت اما در حقیقت یک خودرو استاندارد برای خانواده بوده و میتسوبیشی نیز سعی کرده مشخصات مناسبی را برای آن در نظر گیرد تا خللی در عملکرد آن به وجود نیامده و کارآمد باشد. گفتنیست Eclipse Cross یک شاسی بلند کراس گران قیمت نیست و می توان آن را با هزینه مطلوبی خریداری کرد.

عکسهای داخل کابین و موتور Eclipse Cross 2019 میتسوبیشی

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WP to LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com