تاثیر آب برنج برای سلامتی مو

0

زنان در چین، ژاپن و آسیای جنوب شرقی ، قرنهاست که از آب برنج به عنوان یک درمان مو استفاده کرده اند. اما آیا برنج دارای مزایای زیبایی شناخته شده علمی است؟ آب برنج، آب نشاسته ای است که بعد از برنج پخته شده یا خیس شده  به دست میآید. تصور می شود که موها را صاف و براق و همچنین به رشد سریع تر آن کمک میکند.  این مقاله به بررسی مزایای زیبایی در درمان موها با آب برنج و تحقیق علمی بر اساس نتایج مورد نظر می پردازد.

استفاده از آب برنج برای مو

آب برنج می تواند درخشش مو را افزایش دهد و آن را قوی تر کند. دانه های برنج حاوی ۷۵-۸۰ درصد نشاسته است. آب برنج، آب نشاسته ای است که پس از برنج و یا پخت و پز برنج باقی می ماند. تصور می شود آب برنج حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در برنج است. این شامل:

به گفته محققان، زنان در دوران هین (۷۹۴ تا ۱۱۸۵ میلادی) در ژاپن موهای بلند را داشتند که آنها را از طریق حمام کردن در آب برنج نگهداری می کردند. معادل مدرن این داستان در چین می تواند یافت شود. زنان یائو که در یک روستا به نام هانگلو در چین زندگی می کنند، دارای موهایی هستند که به طور متوسط ​​۶ فوت طول دارند.

علاوه بر طول باور نکردنی، موهای زنان یائو، همچنین گفته می شود موها رنگ خود را برای مدت طولانی حفظ کنند، زیرا موهای خاکستری را تا زمانی که به ۸۰ سالگی نرسیده اند، وجود ندارد. زنان یائو طول و رنگ مو خود را به این واقعیت که آنها را در آب برنج حمام میکنند، اعتبار می بخشند.  در سال های اخیر وب سایت های مشاوره زیبایی و توسعه دهندگان محصولات به این سنت دست یافته اند. در حال حاضر، روند استفاده از آب برنج گسترش می یابد.

مطالب مرتبط
آرایش جدید صورت در سال 2018 برای خانم های با سلیقه و زیبا

فواید

طرفداران استفاده از آب برنج برای مو معتقدند:

  • موها را از هم جدا میکند
  • مو را صاف می کند
  • درخشش را افزایش می دهد
  • مو را قوی تر می کند
  • به رشد موی بلند کمک می کند

آنچه تحقیق می گوید

در زمینه استفاده از آب برنج برای افزایش مو، شواهد بی نظیری در مورد مزایای آن وجود دارد. اما ادعاهای علمی ثابت شده است؟

یک مقاله سال ۲۰۱۰ پیشنهاد می کند که ممکن است آب برنج برای مو مفید باشد. نویسندگان خاطرنشان می کنند که آب برنج می تواند اصطکاک سطحی را کاهش داده و الاستیسیته شدن مو را افزایش دهد. با این حال، مطالعه بر روی نمونه های تاریخی متکی به نتیجه گیری های غیرقابل انکار است.

در جای دیگر، یک مرکز تحقیقاتی در ژاپن یک تکنیک تصویربرداری ایجاد کرده است که تجسم اثر تقویت آنزیم روی مو را نشان می دهد. اینوسیتول در آب برنج قرار دارد. مهم است که توجه داشته باشید که این تحقیق مستقیما توسط موسساتی که ممکن است منافع تجاری داشته باشند منتشر شده باشد.  تا به امروز، مزایای آب برنج، برای موها ثابت نشده است. برای حمایت از شواهد بی نظیر در مورد مزایای استفاده از آب برنج برای مو، تحقیقات بیشتری لازم است.

چطور می توان آب برنج را درست کرد؟

راه های مختلفی برای ایجاد آب برنج، وجود دارد:

خیساندن

خیساندن سریع ترین راه برای ساختن آب برنج، است. برای استفاده از این روش:

  • ½ فنجان برنج پخته نشده را بردارید
  • کامل شستشو دهید
  • برنج را در یک کاسه با ۲-۳ فنجان آب خیس کنید
  • بگذارید تا ۳۰ دقیقه خیس شود و بماند
  • آب برنج را به یک کاسه تمیز منتقل کنید

تخمیر کردن

بعضی از طرفداران برنج ادعا می کنند که آب برنج تخمیر شده دارای مزایای بیشتری نسبت به آب معمولی برنج است. بر اساس یک مطالعه ۲۰۱۲، مواد تخمیر شده مقدار بیشتری آنتی اکسیدان دارند. آنتی اکسیدان ها میتوانند از آسیب سلول های مو و پوست جلوگیری کنند، به همین دلیل آنها مواد تشکیل دهنده محصولات زیبایی هستند.

مطالب مرتبط
ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم و نحوه انجام آن

برای تخمیر آب برنج، مراحل ۱ تا ۴ از روش خیساندن را دنبال کنید. سپس آن را رها کنید تا آب برنج، تا ۲ روز در دمای اتاق بماند، و اجازه دهید تخمیر شود. قبل از استفاده، آب برنج را در یک کاسه تمیز منتقل کنید.

جوشاندن

راه دیگری برای درست کردن آب برنج، بوسیله جوشاندن برنج است. ش ½ فنجان برنج با دو برابر آب معمولی برای پخت و پز استفاده کنید. قبل از استفاده برنج را در آب جوش بپزید و آب برنج را قبل از استفاده به یک کاسه تمیز منتقل کنید.

نحوه استفاده از آب برنج

آب برنج، می تواند به جای یک نرم کننده تجاری استفاده شود. برای انجام این کار، باید:

  • مو را با شامپو بشویید
  • سپس مو را کاملا با آب بشویید
  • آب برنج را بر روی موهایتان بریزید
  • آب برنج را به مو و پوست سر ماساژ دهید
  • تا حداکثر ۲۰ دقیقه ادامه دهید
  • مو را دوباره با آب گرم بشویید

مزایای آب برنج برای پوست

علاوه بر مزایای زیبایی بالقوه آن برای مو، آب برنج، ممکن است برای پوست نیز مفید باشد. یک مطالعه در سال ۲۰۰۲ نشان داد که نشاسته در آب برنج، به پوست آسیب دیده در افراد مبتلا به درماتیت کمک می کند.

کلیات

شستشو مو در آب برنج، یک درمان زیبایی سنتی است که در بسیاری از مناطق آسیا محبوب است. بسیاری از مردم آب برنج، را به عنوان درمان موثری برای مو می دانند. مثال های تاریخی و شواهد بی نظیر نشان می دهد که آب برنج، می تواند قدرت، بافت و رشد مو را بهبود بخشد. بیشتر شواهد علمی در مورد درمان غیرقابل نتیجه گیری است، بنابراین تحقیقات بیشتری لازم است تا اثبات شود.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

مطالب مرتبط
10 رنگ موی زیبا مخصوص فصل پاییز برای خانمها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.