تاثیر ورزش بر سلامتی روح و روان

ورزش

0

محققان اعلام کردند ورزش برای سلامت روحی شما مفید است به شرط اینکه در انجام ان افراط نکنید . یک تجزیه و تحلیل داده ها از ۱.۲ میلیون نفر در امریکا نشان داد که افراد تحت ازمایش به طور میانگین ۳.۴روز درماه سلامت روحی ضعیف تری را گزارش دادند . اما انهایی که از لحاظ جسمی فعالتر بودند ۱.۵ روز در ماه کمتر از انهایی که غیر فعال بودند سلامت روحی ضعیف را گزارش دادند . حدود ۴۵ دقیقه فعالیت ۳ الی پنج دفعه در هفته با فواید بسیاری همراه است .

ورزش اثر قابل توجهی روی افرادی که افسردگی در انان تشخیص داده شده دارد. در این گروه افراد پر تحرک ۳.۷۵ روز در ماه کمتر از افراد غیر فعال سلامت روحی ضعیف را نشان دادند ۷.۱ در مقابل ۱۰.۹ .

آدام چکرود (chekroud) نویسنده تحقیق اعلام کردند : افسردگی علت اصلی ناتوانی در سراسر جهان است ویک نیاز ضروری برای پیدا کردن روش های بهبود دادن سلامت روح وجود دارد (از طریق مبارزات سلامت جمعیت ),این نویسنده دستیار پروفسور روان پزشکی در دانشگاه یاله( yale)می باشد .

تحقیق شامل ۷۵ نوع فعالیت فیزیکی شده است از تفریح و ورزش تا مراقبت از فرزند , انجام کارهای منزل و حتی چمن زدن.
به گفته اافریسنده :تیم های ورزشی , دوچرخه سواری, ایروبیک و رفتن به باشگاه با کاهش عظیمی در روزهایی که سلامت روحی ضعیف دارید همراه است .احتمالا به این خاطر که انها جدایی و انزوال اجتماعی را کاهش می دهند .

طبق گزارش منتشر شده در مجله ی پزشکی لنست ,مردمی که سه تا پنج بار در هفته ورزش می کنند از سلامت روانی بهتری برخوردار هستند نسبت به افرادی که بشتر یا کمتر فعالیت فیزیکی دارند .

محققان معتقد هستند که سی الی شصت دقیقه فعالیت فیزیکی، با بیشترین کاهش در روزهایی که سلامت روانی ضعیف دارید همراه است (حدود ۲.۱ روز کمتر در هر ماه ) . اما ورزش کردن بیشتر از سه ساعت در روز اثرات بدتری از غیر فعال بودن روی سلامت روانی خواهد داشت .

مطالب مرتبط
نرمش های مخصوص توانبخشی دیسک کمر و کمردرد قسمت اول

او می افزاید: مردم قبلا معتقد بودند که هر چه بیشتر ورزش انجام دهید اثرات مطلوب تری روی سلامت روانی افراد دارد اما تحقیقات ما اثبات میکند که اینگونه نیست . ورزش کردن ۲۳ بار در ماه. یا ۹۰ دقیقه هر دفعه به سلامت روانی ضعیف تری پیوند داده می شود .ورزش به فشار روانی پایین تری ارتباط داده می شود وبه سن ,جنسیت,میزان تحصیلات, میزان درامد افراد ارتباط ندارد . برنامه غذایی خاص مثل نوع , فراوانی, مدت مصرف نقش مهمی را این ارتباط بازی می کند.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

loading...

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.