تغذیه مناسب و رفع تشنگی شدید در ماه رمضان

0

تغذیه مناسب و رفع تشنگی شدید در ماه رمضان

 

از آنجا که آب در حدود ۷۰ درصد از بدن ما را تشکیل می دهد، اهمیت آن را نمی توان نادیده گرفت.

تقریباً تمام متابولیسم بدن با کمک آب صورت می گیرد:

از حذف مواد زائد گرفته تا کمک به هضم غذا، نگه داری سالم پوست و حمل و نقل مواد غذایی در سراسر بدن.

اگر نتوانید مواد مغذی و مواد معدنی از دست رفته از طریق تعریق را جایگزین کنید، ادامه این روند سبب تضعیف بدن شما در پایان ماه مبارک رمضان خواهد شد. از دست دادن آب نیز بسیار اهمیت دارد.

 

از دست دادن آب، مواد مغذی و مواد معدنی بدن می تواند سبب خستگی، سرگیجه و سردرد و عدم تمرکز شود.

روزه گرفتن، باعث از بین رفتن اضطراب، دلهره و افسردگی می شود و حس اعتماد به نفس و اعتدال عصبی را در انسان تقویت می کند. روزه زمانی باعث جلوگیری از امراض خواهد شد که در زمان سحری و افطار به میزان صحیح و کامل غذا خورده شود و فرد کم خوری یا پرخوری نکند.

 

 تأمین این مواد تنها با مصرف وعده های افطار و سحر سالم و اصولی امکان پذیر است.

 

-نوشیدنی های مفید برای رفع تشنگی روزه داران

برای کاهش عطش و تشنگی، در ایام روزه داری ۱۴ عدد آلو بخارا را در یک پارچ آب بریزید و یک قاشق غذاخوری خاکشیر و نصف لیوان لیموترش را در آن حل و میل کنید.

 

زمان افطار نیز حتما از آب گرم، شیر گاو تازه کم چرب، خرما و حلوای خرمایی استفاده کنید.خوردن خربزه و سیب شیرین نیز به هضم بهتر غذا کمک خواهد کرد.

 

شربت های ضد عطش در سحر استفاده کنید این شربت ها عبارتند از:

 

مطالب مرتبط
توصیه های مهم در مورد مصرف آکامپروسات

-شربت آبلیمو

loading...

-شربت خاکشیر

-شربت بیدمشک

-نوشیدنی تخم شربتی به دلیل نگه‌داشتن آب در دانه‌های این گیاه در ساعات پایانی سحر توصیه می‌شود.

 

-نوشیدن سه قاشق گلاب در هنگام افطار

گلاب به دلیل خاصیت ضد «سودا» که دارد، خاصیت دارویی داشته و برای تقویت معده مفید است.

 

-زمان افطار تا سحر از عرقیات خنک مثل شاطره و کاسنی استفاده کنید تا حرارت کبد و قلب فروکش کند و تشنگی برطرف شود.

 

-مصرف دوغ در افطار را محدود کنید.
دوغ موجب بیحالی و بی حسی بیشتر بدن می شود علل نوشیدن آب گرم بعد از افطار به جای آب سرد و یخ جلوگیری از ترک خوردگی دندان ها و سلامت کبد و معده است.

 

-خوردن بیش از حد ممنوع
بدترین کاری که با بدن خود می توانید بکنید این است که از افطار تا سحر بیدار بمانید و مداوم غذا بخورید این کار آسیب های بسیار جدی به بدن وارد می کند.
 
-در ماه رمضان از مصرف میوه غافل نشوید.
قبل از خواب با مصرف یک عدد سیب می توانید هم به کاهش وزن خود کمک کنید و هم دهان خود را ضد عفونی نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.