تنسنت موزیک بعد از عرضه ی سهام اسپاتیفای ارزش گذاری ۱۲ میلیارد دلاری شد

0

تنسنت موزیک بعد از عرضه ی سهام اسپاتیفای ارزش گذاری ۱۲ میلیارد دلاری شد

تنسنت موزیک  : اسپاتیفای یک رسانه ی اجتماعی موسیقی، پادکست و ویدیو می باشد که توسط شرکت Spotify AB در ۷ اکتبر ۲۰۰۸ ایجاد شد.

اسپاتیفای مدیریت حقوق دیجیتال، محتوای محافظت شده از ناشران موسیقی و شرکت های رسانه ای را فراهم می کند.

این شرکت با شرکت تنسنت که یک شرکت هلدینگ اینترنتی چینی می باشد که در زمینه ی خدمات شبکه های اجتماعی، رسانه های گروهی، پورتال های وب، تجارت الکترونیک، آنتی ویروس ها، مرورگر وب، بازی های آنلاین تیمی و خدمات مخابراتی فعالیت دارد در دسامبر سال ۲۰۱۷ همکاری کرده است به گونه ای که این دو شرکت بخشی از سهام یکدیگر را در اختیار دارند به گونه ای که شرکت اسپاتیفای ۹ درصد از سهام شرکت تنسنت را در اختیار خود گرفته است که این ۹ درصد برابر است با ۹۱۰ میلیون یورو.

در ازای قرار گیری ۹ درصد از سهام این شرکت در اختیار شرکت اسپاتیفای، این شرکت نیز ۷.۵ درصد از سهام شرکت اسپاتیفای را در اختیار خود گرفته است و باعث شده است تا شرکت تننسنت موزیک به بزرگترین سهامدار شرکت اسپاتیفای تبدیل شود در حالی که ارزش کلی شرکت تنسنت برابر با ۱۰.۱۱ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

عرضه سهام تنسنت موزیک اسپاتیفای در بورس

شرکت اسپاتیفای نیز برای اولین بار و به تازگی سهام خود را به عنوان بزرگترین سرویس استریم موسیقی وارد تالار بورس کرد.

با وارد شدن اسپاتیفای به بازار بورس علاوه بر اینکه ارزش خود را به همه ی رقبا و کاربرانش اثبات کرد اطلاعاتی را در زمینه ی سرویس تنسنت موزیک خود ارائه داد.

جالب است بدانید که سرویس تنسنت موزیک به عنوان یکی از سرویس های استریم موسیقی در کشور چین به طرز چشم گیری ارزش دارد تا جایی که این ارزش به بیش از ۱۲ میلیارد دلار رسیده است.

مطالب مرتبط
رونمایی تگ هوئر از ساعت لوکس 900 میلیونی

از آنجایی که شرکت تنسنت موفق شده است که به سرمایه ای ۱۰ میلیارد دلاری برسد انتظار داریم که این شرکت در سال میلادی جاری نیز بتواند سرمایه ی ۱ میلیارد دلاری را بدست آورد.

شرکت اسپاتیفای اعتقاد دارد که برای هموار شدن مسیرش برای حضور بهتر در بازارهای چین بهترین راه سرمایه گذاری و همکاری با شرکت تنسنت بوده است.

البته همکاری بین این دو شرکت تنها به نفع شرکت اسپاتیفای نیست بلکه باعث می شود شرکت تنسنت نیز پتانسیل و قدرت در دست گرفتن بازار موسیقی در خارج از چین را داشته باشد.

شاید برایتان جالب باشد اما شرکت تنسنت علاوه بر اینکه در شرکت اسپاتیفای سرمایه گذاری کرده است و بزرگ ترین سهام دار این شرکت شناخته می شود در حوزه ها و شرکت های دیگر که خود شما نیز از خدمات آنها استفاده می کنید سرمایه گذاری کرده است که این شرکت ها شامل اسنپ، تسلا، فلیپ کارت و هیر می باشند.

براساس گزارشات و آمارها یکی از بزرگترین بازارهای موسیقی بازار کشور چین می باشد چرا که بازار این کشور درآمد ۴۸.۳۳ میلیارد دلاری را در سال ۲۰۱۶ صرف استودیوها کرده است که این عدد در مقایسه با درآمدی بازار چین در سال ۲۰۱۷ رشد ۸ درصدی داشته است.

منبع : techcrunch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.