توییتر از سال ۲۰۱۵ ، ۱.۲ میلیون اکانت را مسدود کرده است

0

توییتر از سال ۲۰۱۵ ، ۱.۲ میلیون اکانت را مسدود کرده است

همانطور که می دانید امروزه یکی از پر استفاده ترین روش ها برای تروریست ها جهت جذب نیرو و یا هماهنگی سایر برنامه های تروریستی آنها شبکه های اجتماعی می باشند و به گونه ای که شبکه های اجتماعی همگی در تلاش برای مبارزه با تروریست ها هستند ، اما فکر می کنید از میان شبکه های اجتماعی کدام یک از این شبکه ها توانسته است مبارزه جدی تری با تروریست ها داشته باشد و از فعالیت های آنها در فضای مجازی جلوگیری کند ؟ براساس اطلاعات و گزارشات گوناگون شبکه ی اجتماعی توییتر از میان سایر شبکه های اجتماعی توانسته است که از میزان بالایی از فعالیت های تروریستی، تروریست ها در جلوگیری کند . به گونه ای که کمپانی توییتر اعلام کرده است که از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۱.۲ میلیون اکانت تروریستی را مسدود کرده است .

اگر بخواهیم به صورت دقیق تر به میزان اکانت های مسدود شده بپردازیم باید بگوییم که در نیمه ی دوم سال میلادی ۲۰۱۷ یعنی از ۱۰ تیر تا ۱۰ دی سال ۱۳۹۶ ، شبکه ی اجتماعی توییتر ۲۷۵ اکانت تروریستی را مسدود کرده است . اما نکته ی قابل توجهی که در این زمینه وجود دارد این است که میزان مسدود شدن اکانت های تروریستی در شبکه ی اجتماعی توییتر به جای اینکه افزایش پیدا کند در مقایسه با نیمه ی اول سال میلادی ۲۰۱۷ ، ۸.۴ درصد نیز با کاهش روبه رو بوده است .

توییتر در وبلاگ خود و در پستی که گذاشته بود اعلام کرده است که سال ها در تلاش است تا با این مسئله در شبکه ی اجتماعی اش مبارزه جدی داشته باشد و از گسترش تروریست ها و فعالیت های آنها در این شبکه ی اجتماعی جلوگیری کند . همچنین اعلام کرده است که فعالیت تروریست ها در این شبکه ی اجتماعی نسبت به گذشته کاهش چشم گیری داشته است.

مطالب مرتبط
اولین تیزرهای رسمی Nissan Terra، اس یو وی ناوارا

همانطور که دیگر شبکه های اجتماعی در تلاش هستند تا با این مسئله مبارزه کنند و هر از گاهی گزارشاتی را از عملکرد ها و آمارهای کاهش فعالیت های تروریستی  اعلام می کنند ، شبکه ی اجتماعی توییتر نیز هر چند وقت یکبار گزارشاتی را در زمینه ی فعالیت ها و میزان کاهش فعالیت های تروریستی ارائه می دهد از این رو دلیل حذف کردن ۱.۲ میلیون حساب کاربری را نیز توضیح داده بود و اشاره کرده بود که برخی از اکانت ها تروریستی بوده اند و برخی دیگر به دلیل دستورات مراجع قضایی به حالت تعلیق در آمده اند و البته برخی دیگر از اکانت های این شبکه ی اجتماعی به دلیل نقض شرایط استفاده از این شبکه ی اجتماعی حذف شده اند .

جالب است بدانید که ۹۳ درصد از اکانت های تروریستی در شبکه ی اجتماعی توییتر توسط فناوری ویژه حذف شده اند حتی برخی از این اکانت ها قبل از اینکه بتوانند تنها یک پیام ارسال کنند مورد تعلیق قرار گرفته اند .

 اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با ذکر نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.