جراحی بینی مناسب برای بینی استخوانی و گوشتی

جراحی بینی

0

در مورد جراحی بینی گوشتی و استخوانی چه می دانید؟ خیلی از افراد قبل از انجام این جراحی پلاستیک به این فکر می کنند که آیا این جراحی مناسب آنها است یا خیر؟ آیا اگر بینی گوشتی دارند، دچار مشکل پس از عمل نمی شوند؟ با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.

افرادی که برای انجام جراحی بینی پا پیش می گذارند با فکر زیباتر شدن و تغییر واضح در چهره شان زیر تیغ جراحی می روند واگر نتیجه عکس انتظارشان باشد به طبع حال خوبی نخواهند داشت. جراحی بینی در ایران با امار روبه رشدی همراه است و همین باعث شده تا جراحان زیبایی ایران در این زمینه جزو بهترین های جهان شناخته شوند.

برای اثبات این نکته همین کافی است که بگوییم پزشکان جراحی پلاستیک ایرانی در طی سال علاوه بر هزاران مراجعه کننده داخلی ، توانایی های خود را در جراحی زیبایی بینی خارجی ها هم ثابت می کنند.

از طرفی بینی یکی از مهم ترین اعضای بدن است که عملکرد آن نقش حیاتی برای انسان دارد و کوچک ترین اختلال برای این عضو می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد پس برای آنکه به زیبایی برسیم نباید سلامتی را نادیده بگیریم و در مرحله اول با مراجعه به پزشک متخصص سلامتی خود را تضمین کنیم سپس به زیبایی دست بیابیم.

سن مناسب برای جراحی بینی زیبایی

در جراحی بینی محدودیت سنی مشخصی وجود دارد و توصیه می‌شود قبل از سن تعیین شده این عمل انجام نشود چرا‌که می‌تواند مشکلاتی را برای افراد به همراه داشته باشد. سن عمل جراحی زیبایی در دختران از سن ۱۵ سالگی ودر پسران از سن ۱۷ سالگی به شرط رشد کامل جسمی وفکری وداشتن انگیزه کافی فرد امکان‌پذیر است.

استراحت بعد از عمل های زیبایی و بینی

مدت استراحت بعد از عمل های زیبایی به نوع عمل بستگی دارد و میتواند مدت زمانی از یک روز تا چندین ماه را شامل شود.  که با کاهش تورم یا کبودی بیمار می تواند به سرکار خود بازگردد نیاز به بستری شدن درکلینیک نداشته وپس از انجام عمل بیمارقابل ترخیص می‌باشد.نتایج اولیه پس از عمل جراحی زیبایی معمولاً پس از ۳ هفته قابل رویت می‌باشد اگر چه نتیجه مطلوب نهایی می‌تواند تا ۶ ماه طول بکشد.

مطالب مرتبط
نوشیدنی های گرم برای گلو درد بهتر است یا سرد؟

جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی یکی از رایج‌ترین و شایع‌ترین نوع از جراحی‌ پلاستیک و زیبایی میان زنان و مردان ایرانی محسوب می‌شود که اگر چه با هدف زیبایی و داشتن ظاهری متناسب میان مردم باب شده، اما در صورتی که این جراحی با همراهی و مشاوره یک متخصص پوست و جراح زیبایی با تجربه انجام شود. اگر تصمیم دارید بینی خود را جراحی کنید و تغییری اساسی در ظاهر خود به وجود آورید، پیشنهاد می کنیم پیش از هر اقدامی توصیه های زیر را جدی بگیرید.

جراحی پلاستیک

امروزه عمل جراحی پلاستیک با ارائه تکنیک های بسیار ویژه و ابداع روش ها و تجهیزات مدرن جراحی پیشرفت های بسیار زیادی داشته است. ولی این بدان معنا نیست که هر جراحی که ادعا میکند جراح پلاستیک و زیبایی است میتواند از بروز ترین و آپدیت ترین تکنیک ها و تجهیزات استفاده نماید چرا که اساسا بسیاری از تجهیزاتی که در یکی دو سال اخیر ابداع و ساخته شده اند در اختیار هر جراحی قرار ندارند و قیمت های بسیار بالایی دارند . از همین رو توصیه میشود عمل زیبایی و پلاستیک را در کلینیک های مجهز به لحاظ تجهیزات و تکنولوژی انجام دهید.

همچنین عمل زیبایی و جراحی پلاستیک به لحاظ ابداعاتیکه در روش های جراحی شده است توسط پزشکان مختلف تفاوت های زیادی دارد و توصیه میشود پزشکی که صورت و پوست یا بینی خودتان را برای زیبایی بیشتر در اختیارش میگذارید را بدرستی شناسایی کرده و از سوابق او اطلاعات کاملی کسب نمایید.

مشخصه های بینی گوشتی

  1. تورم و التیام زخم در این نوع بینی پس از جراحی دیر تر می گیرد
  2. افرادی که دارای بینی گوشتی می باشند معمولا پوست ضخیم و چربی دارند
  3. عمل این نوع بینی سخت تر و زمان بر تر است
  4. داری ابعاد بزرگ
  5. دارای غضروف و استخوان
مطالب مرتبط
واکسن سرطان مغز می تواند سبب شود که بیمارانی مانند تسا جوئل سال های بسیار بیشتری عمر کنند

عمل جراحی بینی استخوانی :

مهمترین عاملی که تعیین کننده ی نتیجه ی نهایی عمل جراحی زیبایی بینی است، ضخامت پوست را دارا می باشد.

اگر پوست ضخامتش زیاد باشد در طول سالها وزن زیادی به غضروف‌هایی که آنها را پوشانده است تحمیل می‌کند.

در طول این سال‌ها کم کم غضروف‌های بینی بیمار نازک و ضعیف می‌شوند پس می توان گفت در بینی‌های گوشتی یک پوست ضخیم داریم با غضروف هایی نازک و ضعیف. در مواردی که پوست نازک باشد به آن بینی استخوانی می گوییم.

روش های انجام عمل جراحی بینی

عمل جراحی بینی به ۲ روش باز و بسته صورت می گیرد بعضی از جراحان روش بسته و بعضی روش باز را ترجیح می دهند. در روش بسته نیاز به شکاف جلوی بینی نیست. استفاده ازهر دو روش به شرط آن که نتیجه نهایی خوب باشد مجاز میباشد اما در بعضی از موارد من جمله عمل جراحی مجدد (رینو پلاستی ثانویه) ویا هنگامیکه انحراف بینی شدید وجود دارد و یا وقتی که بینی بیمار دچار دفورمیتی شدید میباشد غالب پزشکان عمل بینی باز راترجیح میدهند.

افرادی که دارای پوست ضخیمی در ناحیه بینی خود می باشند معمولا ازنتایج جراحی بینی گوشتی خود نگران می باشند و همواره با سوالاتی از جمله “بهترین روش جراحی بینی گوشتی کدام است” و یا “آیا بعد از عمل بینی گوشتی بینی شکل بینی باز خواهد گشت “می خواهند از عمل بینی گوشتی خود اطمینان لازم و کافی را کسب کنند. همان طور که در مبحث جراحی زیبایی بینی اشاره کردیم این نوع جراحی نیز به دو روش باز و بسته انجام می شود ، ولی مهارت جراح در این گونه عمل از اهمیت دوچندانی برخوردار است. در نتیجه می توان اشاره کرد بهترین روش جراحی بینی گوشتی همان روش های باز و بسته می باشد و اگر جراح قبل از عمل آنالیز کافی را از جراحی بینی شما داشته باشد می تواند نتایج زیبایی را برای شما فراهم کند.

مطالب مرتبط
افزایش خطر ابتلا به سرطان ناشی از دیابت و چاقی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.