جنس تایرها در سرعت ۱۰۰۰ مایل در ساعت

0

جنس تایرها در سرعت ۱۰۰۰ مایل در ساعت

در این مقاله شما را با یکی از واقعیت های فیزیک است که سال هاست ذهن سازندگان تایر را به خود مشغول نموده است آشنا خواهیم شد.

جنس تایرها

جنس تایرها از چه ماده ای باشد که در برابر سرعت های شدید دارای مقاومت کافی باشد. در حالی که خود تایر با سریعتر شدن سرعت خودرو سنگین تر میشود؟

جرم چرخنده وقتی که در حال چرخش است وزن بیشتری به دست می آورد.

این مسئله تا حد زیادی سازندگان ابرخودروهایی مانند بوگاتی شیرون را با چالشی بزرگ مواجه کرده است.

سازندگان خودروهای لوکس و اسپرت تیمی را که سعی دارند خودرویی با سرعت ۱۰۰۰ مایل در ساعت تولید نمایند بسیار تحت فشار قرار داده است. در اینجا، مهندسی واقعی نیز به این مسئله شدت می بخشد.

این وزن چرخش اضافه می تواند اثرات جانبی مفیدی نیز داشته باشد.

به عنوان مثال می توان آن را برای تولید گرانش مصنوعی استفاده نمود.

اما وقتی مسئله به لاستیک ها مرتبط باشد، باید روشهای استاندارد را برای اتخاذ تفکری خلاقانه کنار بگذارید.

خودرو های اسپرت، که نوعی از خودرو های خیابانی قانونی به شمار می آیند، به تایرهای لاستیکی نیاز دارند.

هنگامی که شما در یک خودروی SSC Bloodhound یعنی، موشکی که صرفا برای به چالش کشیدن رکوردهای سرعت روی زمین ساخته شده است نشسته باشید، دیگر نیازی نیست که خود را نگران کارهایی به جز رانندگی در مسیر مستقیم و متوقف نمودن خودرو نمایید.

این بدان معنی است که استفاده از لاستیک های فلزی نیز در دستور کار قرار دارد.

فلز می تواند وزن را بهتر پخش کند.

هنگامی که شما در مورد چنین سرعت فوق العادهای صحبت می کنید، تایرها باید آنقدر سبک وزن باشند تا بتوانند نیروی درونی افزایش یافته خود را به حداقل برسانند.

مطالب مرتبط
بوگاتی چیرون W16 در خیابانهای لندن

علاوه بر این اینگونه تایرها باید قوی نیز باشند. به این معنی که فیبر کربن یک گزینه مناسب نیست.

ماده ای مانند آلومینیوم مصنوعی به کار رفته در سفینه های فضایی، چیزی است که شما بدان نیاز دارید.

این همان چیزی است که SSC Bloodhound  به عنوان تایرهایش برای ثبت رکورد از آن استفاده خواهد کرد.

 

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.