خاص ترین مدل های BMW که می توانستید روزی مالک آن باشید!!!!

0

خاص ترین مدل های BMW که می توانستید روزی مالک آن باشید!!!!

 

BMW شرکت خودروسازی آلمانی همانند برخی دیگر از برندهای خودرو در سرتاسر دنیا مدل هایی جالب تولید کرده است که روزی شما می توانستید مالک آن باشید و سوار بر خودرویی خاص و شگفت انگیز در نوع خود در خیابان ها برانید.

 

خودروهای مفهومی برای اهدافی چندگانه تولید و طراحی می شوند. اهدافی مثل آینده و تکنولوژی خودروها. در اکثر موارد تنها یک نمونه از آنها تولید می شوند و هیچگاه به تولید انبوه نمی رسند.

 

در طول سال ها فعالیت شرکت BMW طراحان مشهور صنعت خودروسازی در این شرکت خودروهای مفهومی تولید و طراحی کرده اند که باعث ظهور انواع مختلفی از این برند شده است. مثل Z07 که به Z8 تبدیل شد و یا Z9 که منجر به تولید سری ۶ شده است.

 

در اینجا شما را با هفت خودروی مفهومی BMW آشنا خواهیم کرد. این مدل ها علی رغم داشتن مشخصات فنی بسیار جالب در زمان خود به تولید انبوه نرسیدند.

 

BMW Hurrican مدل ۱۹۶۴

 

هوریکان ۱۹۶۴ خودرویی طراحی شده توسط دانشجویان طراحی خودرو است. در نگاه اول متوجه می شویم که از پنجره دو طرف مشبک معروف bmw خبری نیست و خودرو کپی برداری از خودروهای آن دوران بوده است.

 

 

شیشه جلو از فراری ۲۵۰ و چراغ های عقب آن از اسپایدر ۸۵۰ اسپرینگ الهام گرفته شده است. موارد دیگری از جگوار نیز در آن به چشم می خورد. موتور ۱۸۰۰ سی سی چهار سیلندر از مشخصات فنی این خودرو است. BMW این خودرو را در نمایشگاه اتومبیل های کلاسیک Villa d’Este در سال ۲۰۰۷ به نمایش گذاشت.

 

۱۹۷۲ BMW 1602 Electro-Antrieb

در نگاه اول این کوپه نارنجی شاید جدید به نظر نیاید و مثل ۵۱۸ در نظر گرفته شود. اما واقعیت این است که در کنار موتور ۱۶۰۰ سی سی این خودرو موتور الکتریکی ۳۲ وات نیز وجود دارد که قابلیت شارژ داشته ولی تکنولوژی شارژ آن همانند EV های امروزی و مدرن نیست. ۱۶۰۲ Electro-Antrieb الهام بخش ساخت سری یک BMW شده است. مدل های مثل ActiveE که در سال ۲۰۰۰ ساخته شد.

 

مطالب مرتبط
برترین گوشی های هوشمند با عمر باتری بالا

۱۹۷۲ BMW E25 Turbo

همان سال که BMW مدل مفهومی ۱۶۰۲ مجهز به سیستم الکتریکی خود را ارائه کرد، E25 توربو نیز در نمایشگاه اتومبیل پاریس عرضه شد. E25 پیشرفتی در عرصه ایمنی و طراحی خودرو محسوب می شود. موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ دارای چهار سیلندر از مشخصات فنی آن است. E25 آغاز طراحی کوپه M1 و سری ۸ در BMW است.

 

۱۹۹۵ BMW Z18

بیش از آنکه طراحان BMW مدل های CROSSOVER را معرفی کنند، Z18 وجود داشت. بله کراس اوری ۴.۴ لیتری با موتور ۸ سیلندر از بدنه پلاستیکی با قابلیت تبدیل به چهار یا دو صندلی در تعداد سرنشین ها. در زمان خود یعنی دهه ۹۰ حتی نیسان مورانو نیز نتوانست طراحی همانند Z18 داشته باشد.

 

۱۹۹۱ BMW Z1 Coupe

اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ یک دوره آزمایشی برای تحولات ظاهری در BMW بود.بسیاری از محققان خودروسازی Z1 کوپه را استدلالی برای تولید خودروهای لوکسی نظیر Z3 و M می دانند.

 

 ۱۹۹۵ BMW Z21 Just 4/2

محصولی جالب و هنرمندانه از BMW یعنی JUST 4/2 . دارای موتور ۱.۱ لیتری چهار سیلندر برگرفته از موتور سیکلت K1100. خودرویی دو نفره بدون وجود شیشه جلو و دارای کیسه هوا.

 

۱۹۹۱ BMW Nazca C2

در اوایل دهه ۱۹۹۰، Italdesign coachbuilder مسئول ساخت برخی از خودروهای مفهومی به یاد ماندنی BMW بود. Nazca C2 در میان آنها برجسته است. سوپراسپرتهای بزرگ که در سال ۱۹۹۱ عرضه شدند، پیش از این نیز  طراحی مشابه برای ساخت NAZCA M12 انجام شده بود، و تغییرات مشخصی از ویژگیهای طراحی BMW را که برای طراحی پنجره مشبک دوقلو طراحی شده بود، نشان داد. در ذهن ما، Nazca C2 یک تصور ماندگار برای نقش اصلی خود در Need for Speed ​​III و همچنین Alpina-tuned 5.0-liter V-12 ایجاد کرد. کوپه مفهومی که بدنه آن از جنس فیبر کربن بود.

 

مطالب مرتبط
مرسدس اس یو وی 2019 کلاس GLB در میان برف

اختصاصی سایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.