چرا خنده خوب است؟ خنده بهترین دارو برای سلامت قلب است

خنده

0

خنده یک سنت هزینه ندارد. به صورت رایگان است و به فرد کمک می کند تا با بی حوصلگی های زندگی مقابله کند. گاهی اوقات یک شوخی خوب همه ی آن چیزی است که شما بعد از یک بار افتادن، برای بالا آمدن به آن نیاز دارید. اما خنده خیلی بیشتر از این که فقط احساس خوبی به شماه بدهد، می تواند مفید باشد. به نظر می رسد غلغلک دادن و در حالت استعاره شوخی کردن مناسب یکی از راحت ترین راه های حفظ سلامت قلب می باشد.

برای اینکه شما باید هر روز بخندید یک دلیل خوب وجود دارد. خنده اغلب می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت و تندرستی شما داشته باشد. این اثرات جسمانی اغلب  تا ۲۴ ساعت طول می کشد. عوارض طبیعی و فشار خونی که بعد از یک روده بر شدن از خنده، احساس می کنید، نشانه هایی از این است. خنده، باعث می شود بدن شما بتا اندورفینها را آزاد کند، مواد شیمیایی طبیعی که در بدن شما موقتا درد را کاهش می دهند و مسئول طبیعی تر شدن آن است. این یک واکنش زنجیره ای را ایجاد می کند که باعث آزاد شدن اکسید نیتریک و سپس  افزایش فشار خون در بدن شما می شود. اکسید نیتریک، در حالی که پوشش داخلی رگهای خونی را منبسط می کند، همچنین باعث کاهش التهاب سرخرگ شده و مانع تشکیل پلاک کلسترول می شود.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که خنده می تواند بدن شما را از مزایای سلامت جسمی مانند افزایش سطح HDL  و کاهش سطح هورمون استرس برخوردار کند. HDL چربی لیپوپروتئین با چگالی بالا است، که آن را  به عنوان “کلسترول خوب” نیز می شناسند. بیماری قلبی شوخی نیست و تحقیقات به ما نشان می دهد که سطح پایین کلسترول HDL با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی در ارتباط است. از سوی دیگر، سطح مناسب کلسترول HDL قادر است از ما در برابر سکته مغزی و حمله قلبی محافظت کند. هورمون های استرس مانند کورتیزول و اپی نفرین باعث تشدید انقباض رگهای خونی می شوند. خنده با دور کردن سلولهای استرس  به گردش خون سالم کمک می کند.

مطالب مرتبط
آیا جایگزینی برای بیوپسی پروستات وجود دارد؟

خنده علاوه بر افزایش سیستم ایمنی بدن، توانایی شما برای مبارزه با بیماریها را نیز تقویت می کند. این امر باعث افزایش میزان سلولهای تولید کننده آنتی بادی در سیستم ایمنی بدن می شود.

راه های دریافت مقداری خنده در روز

نمی توان حدس زد که چقدر حس شوخ طبعی در روز  بکار برده شود، می تواند بهترین دارو باشد. خنده تنها چیز مسری  است که شما می خواهید به دیگران سرایت کند. در اینجا چند روش با نشاط ماندن در حالی که قلبتان را سالم نگه می دارید وجود دارد.

یوگای خنده: ورزش برای قلب شما عالی است، اما یوگای خنده آن را به سطح کاملا جدید ارتقا می دهد. یوگای خنده شامل تمرینات خنده شبیه سازی شده با تمرینات تنفس ملایم می باشد. یوگا به تنهایی سلامت روان را به وسیله کم کردن استرس و اضطراب ارتقاع می دهد، اما این شکل یوگا به شما کمک خواهد کرد که یاد بگیرد چگونه در زندگی بخندید حتی زمانی که جزئی ترین چیزی برای خندین  در اطراف شما وجود نداشته باشد. با در نظر گرفتن مفهوم انقلابی (تحول ) تمرینهای  ذهنی بدن، مزایای سلامتی را هم با خنده و هم یوگا همزمان با هم  بدست آورید.

وقت گذراندن با دوستان و خانواده: کمک می کند به مردمی که شما به آنها توجه دارید، خاطرات جالبی بیافریند. برای یک شب سرگرم کننده منظم برای همه با صرف زمانی کافی با یکدیگر و یا رفتن به یک باشگاه کمدی برنامه ریزی کنید. با کسانی که نزدیک به شما هستند راحت باشید و مسخره بازی دربیاورید. حتی لحظات خجالت آور می تواند مدت زمانی طولانی خنده برا ی همه کس بیافریند. کودکان نیز یک منبع بی پایان خنده هستند.

زندگی را خیلی سخت و جدی نگیرید: طنز را در زندگی روزمره خود ، حتی در چیزهای کوچک پیدا کنید. حتی ذره ای کوچک کمک خواهد کرد. سلامت روانی شما به خاطر آن گسترش پیدا خواهد کرد.

مطالب مرتبط
پردیس کوه یا کوه ضد ایدز، جاذبه شگفت انگیز در ایران، از شایعه تا واقعیت

خودتان را با چیزهایی که باعث خنده شما می شوند، محاصره کنید: کتاب های طنز، فیلم ها و عکس هایی که می تواند به شما یک لحظه شگفت بدهد، انبار عالی برای مبارزه با حالتهای منفی می سازد. حداقل، آنها می توانند لبخند بر روی صورتتان بنشانند و شما را برای چند لحظه ای از روز پشتیبانی کنند.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WP to LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com