۸ درمان طبیعی که کمک می کنند خواب بهتری داشته باشید

0

گیاهان، مواد غذایی و روش های بسیاری وجود دارند که ادعا می شود اگر از آنها استفاده کنید، می توانند خواب خوش شبانه را برای شما فراهم کنند. در این مقاله به چند مورد از آنها اشاره شده که می توانید آنها را امتحان نمایید.

اینکه بتوانید فرزندتان را به خوبی بخوابانید یک مشکل است و اینکه خودتان بتوانید خواب آرامی داشته باشید، مشکل دیگری است.

ما به عنوان مادر وظیفه داریم که همیشه اولویت را به فرزندان و دیگر اعضای خانواده بدهیم ولی مادری که بتواند به خوبی استراحت کند، مادر خوشبختی است بنابراین کسب اطمینان از اینکه شما به اندازه کافی می خوابید، بسیار مهم می باشد.

توصیه ها و درمان های زیر را امتحان کنید تا به شما کمک کنند که به مقدار مورد نیاز بخوابید

گیاهان

پیاز

این گیاه تند نه تنها سالادها و دیگر غذاها را لذیذ می کند بلکه حاوی آنزیم هایی است که می توانند به شما کمک کنند خوب بخوابید یک پیاز خرد شده را در یک ظرف بریزید و روی آن را با پارچه ای بپوشانید و قبل از آنکه بخوابید، گاهی آنرا بو کنید.

بابونه

این گیاه در بسیاری از محصولات آرایشی وجود دارد چون حاوی روغن های اصلی، مواد قندی، اسیدهای آمینه و غیره است. یک فنجان چای بابونه را قبل از رفتن به رختخواب بنوشید تا به شما کمک کند که در حالت آرام بخشی قرار بگیرید.

گل ساعت

محققیق می گویند که این گل سطح اسیدهای گاما آمینو بوتریک را افزایش می دهد که نقش مهمی در کاهش قابلیت تحریک یاخته های عصبی مغز و تاثیر آرام بخشی دارد و بنابراین به شما کمک می کند که راحت بخوابید.

اسطوخدوس

پژوهشگران میگویند که این گیاه دارای تاثیرات آرام بخش، تسکین دهنده و ملایم است.

مطالب مرتبط
دلایلی که نشان می دهند چرا یک الگوی مختل شده ساعت بدن می تواند خطر افسردگی شما را افزایش دهد

مواد غذایی که به داشتن خواب خوب کمک می کنند

بادام

این آجیل دارای منیزیوم است که باعث بهبود خواب و آرامش عضلات می شود و به شما اجازه می دهد از حالت هوشیاری آدرنالین به حالت آسایش و هضم کردن درآیید.

موز

خوردن موز قبل از رفتن به رختخواب می تواند به شما کمک کند که خواب خوب داشته باشید. موز حاوی تریپتوفان است که تبدیل به سروتونین و ملاتونین می شود که هورمون های اصلی آرام کننده مغز هستند و منیزیوم و پتاسیم موجود در موز نیز به آرامش عضلات کمک می کنند.

گوشت بوقلمون

این گوشت سفیدرنگ نیز حاوی تریپتوفان است که باعث منظم شدن خواب می شود و بهتر است با معده خالی خورده شود که برای مادرانی که معمولا سرشان شلوغ است، غذای مناسبی محسوب می گردد.

پنیر دلمه شده

ماده غذایی دیگری است که دارای تریپتوفان می باشد. پنیر دلمه شده را با یک قاشق غذاخوری کره بادام طبیعی بخورید تا امکان یک خواب راحت را برای شما فراهم کند.

روش های دیگر برای امتحان کردن جهت داشتن خواب خوب

چراغ ها را خاموش کنید

وقتی زمان خواب می رسد، مطمئن شوید که اتاق تاریک باشد. هرچه اتاق تاریک تر باشد، شما بهتر می خوابید لذا تا حد امکان جلوی هرگونه روشنایی را بگیرید.

دمای اتاق را کاهش دهید

قبل از اینکه بخوابید، مطمئن شوید که اتاق خنک است. دمای اتاق بر خواب شما اثرمی گذارد و افرادی که در یک اتاق خنک استراحت می کنند، خواب بهتری دارند.

آدامس نعناع بجوید

جویدن آدامس نعناع باعث کاهش احساس عصبانیت و نگرانی می شود و قبل از اینکه سرتان را روی بالش بگذارید، به شما آرامش می دهد.

 نوشتن کارهایی که روز بعد باید انجام دهید

نوشتن کارهایی که روز بعد باید انجام دهید و همچنین احساسات و چیزهایی که شما را نگران می کنند و یا حتی مطالب متفرقه، به ذهن شما کمک می کند که استراحت کند و بتوانید خواب شبانه بهتری داشته باشید.

مطالب مرتبط
بر طرف کردن مشکلات خواب با 7 راهکار ساده علمی

هرگونه کپی بردای با نام و لینکدهی مستقیم مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.