خودروی لوکس آکورا TLX 2018

0

خودروی لوکس آکورا TLX 2018

شرکت خودروسازی ژاپنی آکورا، مدل TLX 2018 را معرفی کرد. طیف وسیعی از عملکرد، هیجان رانندگی و ویژگی های لوکس بینظیر در تی ال ایکس ۲۰۱۸ می توان دید.

TLX 2018 در اوهایو ساخته خواهد شد و روانه بازارهای جهانی می شود.

آکیورا یا آکورا، شرکت خودروسازی ژاپنی است، که تولیدکننده خودروهای لوکس، خودروهای اسپورت و سدان اسپورت شرکت هوندا می‌باشد. شرکت آکیورا رقیب اول شرکت‌ های همانند لکسوس، اینفینیتی و بی ام و در تولید خودروهای لوکس است.

شرکت آکیورا در سال ۱۹۸۶ فعالیت خود را آغاز نمود. خودروهای لوکس این شرکت از سال ۱۹۸۶ در ایالات متحده آمریکا، کانادا و هنگ کنگ و از سال ۲۰۰۴ در مکزیک و از سال ۲۰۰۶ در چین عرضه شد. همچنین آکیورا از پایان سال ۲۰۰۸ در روسیه عرضه شد.

آکیورا نخستین شرکت ژاپنی است که تولید اتومبیل‌های لوکس را در دستور کار خود قرار داد. پیش از شکل‌گیری برند آکیورا، هدف اول شرکت‌های خودروسازی ژاپنی، تولید خودرو با حداقل هزینه بود. امروزه بزرگترین رقبای آکیورا، دو شرکت لکسوس (با مدیریت تویوتا) و اینفینیتی (با مدیریت نیسان) می‌باشند.

دفاتر مرکزی این شرکت در شهرهای میناتو، توکیو، ژاپن و تورانس، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا قرار دارند. از خودروهای تولید شده توسط اکیورا، می‌توان به: آکیورا آر دی‌ ایکس، آکیورا تی‌ال، آکیورا سی‌ اس‌ ایکس، آکیورا تی‌ اس‌ اکس، آکیورا ام‌ دی‌ ایکس، آکیورا ای‌ ال، آکیورا ویگور و آکیورا لجند، اشاره کرد.

در اینجا با جدیدترین محصول آکورا یعنی تی ال ایکس آشنا خواهیم شد:

حجم موتور ۶ سیلندری این خودرو ۲/۴ لیتر است که قدرتی معادل ۲۰۶ اسب بخار را به وجود می آورد. جعبه ۹ سرعته اتوماتیک به همراه تکنولوژی های الکترونیکی پایش و تزریق سوخت که از یک کنترل کننده حجم هوا در موقع سوخت رسانی استفاده می کند از نقاط قوت TLX است.

در خودروی تی ال ایکس ۲۰۱۸ از تکنولوژی انتقال قدرت SH-AWD استفاده شده است که با استفاده از سنسورها با ضریب دقت بسیار بالا بصورت کاملا هوشمند قدرت موتور را به چهارچرخ بسته به جاده منتقل می کند.

سیستم ترمز تی ال ایکس نیز کاملا هوشمند است و با توجه گیربکس هوشمند الکترونیکی و همچنین سیستم P-AWS فرمان را طوری تنظیم می کند که حتی در پیچ ها هم ترمز گرفتن بسیار راحت و کنترل کننده است. سیستم AWS در این خودرو زاویه چرخ های عقب برای کنترل بهتر در پیچ ها نیز تنظیم می کند.

از نظر ایمنی این خودرو حرف برای گفتن بسیار دارد. فناوری های بکار رفته در تی ال ایکس از وقوع بسیاری از تصادفات هم با نفر و هم با سایر خودروها جلوگیری خواهد کرد. تی ال ایکس ۲۰۱۸ هر ۵ ستاره ایمنی را دریافت نموده است که خود نقطه عطفی در بازار فروش این خودرو خواهد بود.

تصاویر زیبایی از خودروی لوکس آکورا TLX 2018

 

مطالب مرتبط
امکان استفاده از پردازنده ویژوال کر پیکسل فراهم شد

 

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.