کمپانی های تویوتا و بی ام دبلیو برای همکاری با یکدیگر بر تفاوت هایشان غلبه نمودند

0

کمپانی های تویوتا و بی ام دبلیو برای همکاری با یکدیگر بر تفاوت هایشان غلبه نمودند

آیا می توانید تصور کنید که در عصر مدرن، دو کمپانی خودرو سازی درست همانند یکدیگر فکر کنند و بتوانند بر تفاوت های فرهنگی و یا سایر تفاوت های خود غلبه نمایند؟

برای طراحی و مهندسی یک وسیله نقلیه، باید از بسیاری از جهات اطمینان حاصل کرد و سپس برای تولید انبوه اقدام نمود.

با این حال، این کار شاید در حرف آسان باشد اما در عمل چندان ساده نخواهد بود.

فرهنگ ها و فلسفه های شرکت ها ی خودرو سازی، اغلب بسیار متفاوت از یکدیگر است و این تفاوت ها موانعی را تشکیل داده بودند که کمپانی های تویوتا و بی ام دبلیو باید در هنگام طراحی ابر خودروهای تویوتا سوپرا و بی ام دبلیو z4 بر آن غلبه می نمودند.

تتسویا تادا سان، مهندس ارشد MkV Supra، در این خصوص به Road and Track بیان داشته است که:

“ما از لحاظ تفکری، و روش های به کار گرفته شده برای ساخت، کاملا متفاوت از یکدیگر عمل می کنیم.”

فلسفه شرکت ها و همچنین ذهنیت مردم ژاپن و مردم آلمان کاملا متفاوت از یکدیگر است و لذا مسائل و مشکلاتی که از این تفاوت ها نشات می گرفت ما را وادار نمود تا بر Hن شویم که بر این تفاوت ها غلبه نماییم.

همکاری دو خودرو سازی بی ام دبلیو و تویوتا از سال ۲۰۱۲

کمپانی های بی ام دبلیو و تویوتا همکاری خود را در سال ۲۰۱۲ اعلام نمودند.

طبق گفته تادا سان، حدود دو سال است که این شرکت های خودرو سازی تصمیم گرفته اند تا تفاوت های موجود در فلسفه های  مهندسی و طراحی خود را از بین ببرند و بر آنها غلبه نمایند.

مطالب مرتبط
نسخه تولیدی تویوتا سوپرا SUPRA رصد شد

حتی پس از این تصمیم نیز، دو سال دیگر طول کشید تا جزئیات آنچه که هر دو شرکت باید برای همکاری با یکدیگر، بر روی آنها کار کنند مشخص گردد.

به جای کار بر روی یک ایده مشترک، هر خودروساز ماشین مورد نظر خود را طراحی کرد و سپس به بررسی مشترکات و امکان به اشتراک گذاری قطعات پرداختند.

تادا سان :

“هنگامی که ما برای اولین بار با کمپانی بی ام دبلیو همکاری نمودیم، تصور می کردیم که داشتن قطعات کاملا یک جور و مشترک امکان پذیر خواهد بود.”

اما واکنش های غیرمنتظره ای را مشاهده نمودیم و به این نتیجه رسیدیم :

” اگر هر کدام از ما بخواهیم خودرویی را به صورت جداگانه طراحی و تولید نماییم، جای هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.”

بنابراین و بر اساس تحلیل هایی که انجام دادیم تصمیم گرفتیم ابتدا هر کدام از ما یک ایده ی قوی از آنچه می خواهیم را به صورت جداگانه طراحی کنیم،  و بر اساس آن، با یکدیگر به شور و مشورت بپردازیم و ببینیم در کدام قسمت ها می توانیم از قطعات مشترکی استفاده کنیم.

این  یک خبر خوب برای علاقه مندان به این دو کمپانی است که تویوتا سوپرا و بی ام دبلیو  Z4 هر دو دینامیک رانندگی متمایز خود را دارند.

در حالی که مشخصات Z4 هنوز هم در هاله ای از ابهام نهفته است، گویا قرار است که مدل جدید خودروی سوپرا  فلسفه رانندگی سرگرم کننده نسل های قبلی خود را همچنان ادامه دهد.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.