اخیرا درصد مرگ و میر ناشی از عفونت قارچی بیشتر از مالاریا بوده و محققان در مورد این مقاومت جدید دارویی هشدار داده اند

0

اخیرا درصد مرگ و میر ناشی از عفونت قارچی بیشتر از مالاریا بوده و، محققان در مورد این مقاومت جدید دارویی هشدار داده اند

اخیرا درصد مرگ و میر ناشی از عفونت قارچی بیش از مالاریا بوده و، محققان در مورد این مقاومت جدید دارویی هشدار داده اند یک گزارش جدید هشدار داده است که عفونت های قارچی عادی “به یک بیماری غیر قابل درمان” تبدیل شده اند که مرگ و میر جهانی ناشی از آن ها به دلیل مقاوم شدن نسبت به دارو با مرگ و میر ناشی از مالاریا و یا سرطان سینه برابری می کند و این امر  پزشکان را وحشت زده کرده است.

محققان دانشگاه امپریال کالج لندن و دانشگاه اکستر در مقاله ای که همین امروز در مجله علمی Science منتشر شد بیان نمودند که محصولات حاصل از قارچ ها، یک تهدید جدی برای مردم به حساب می ایند.

این گزارش خاطر نشان می کند:

“تاثیر عفونت های قارچی بر سلامت انسان ، در حال افزایش است و مرگ و میر جهانی بیماری های قارچی در حال حاضر به چیزی بیش از مرگ و میر بر اثر مالاریا یا سرطان سینه تبدیل شده است.”

در حالی که مشکلات باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها دانشمندان و محققان زیادی را به خود گرفتار نموده است، تا کنون خطر بیماری ها ی ناشی از قارچ ها و مقاومت قارچ ها در برابر داروها کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. قارچ کش ها با آنتی بیوتیک ها مشکل دارند، زیرا ارگانیسم هایی که این قارچ کش ها  قصد کشتن آن را دارند، مقاومت بیشتری را نسبت به درمان نشان می دهند و تعداد بیشتری از افراد آسیب پذیر را به عفونت مبتلا می کنند.

متیو فیشر، متخصص بیماری های اپیدمیولوژی قارچی در در این خصوص به خبرگزاری ها گفته است که: “امروزه  تعداد بسیار بیشتری از بیماران به بیماری های سرکوب کننده دستگاه ایمنی قارچی مبتلا می شوند و این امر خبر از یک اپیدمی ناخوشایند و هشدار دهنده دارد.”

مطالب مرتبط
جنسیس جی 90 : نسل جدید Genesis G90 هیوندا معرفی شد

نیم میلیون نفر در سال به دلیل ابتلا به مننژیت قارچی در آفریقا می میرند، البته اگر این افراد ایدز نداشته باشند، این بیماری بر آن ها تاثیری نخواهد گذاشت.
وی افزود:

“به طور مشابه در انگلستان نیز به محض این که بیماران مهاجر دارای ایدز تحت عملیات ایمنی فرونشانی قرار می گیرند عفونت قارچی در آن ها آغاز می شود.”

پزشکان از پیشرفت ناگهانی این عفونت های قارچی وحشت زده شده اند. بیماران و یا افرادی که سیستم ایمنی بدن آن ها از طریق بیماری یا سن تخریب می شود قادر به مبارزه با عفونت خود نخواهند بود.

سیستم ایمنی بدن ما در طول قرن ها در کنار قارچ ها رشد کرده است تا ما را در مقابل پاتوژن های همیشه موجود در این قارچ ها محافظت نماید.

برخلاف باکتری ها که بر روی سطوح و قطره های آب وجود دارند، قارچ ها در هوا جریان می یابند و حداقل پنج نوع از اسپور ها باعث ایجاد بیماری های بالقوه تنفسی می شوند. اگر شما مصونیت ذاتی کاملی نسبت به این کپک های قارچی نداشته باشید این قارچ ها به سرعت شما را بیمار خواهند کرد.

اگر ماکروفاژهای ریه شما [گلبولهای سفید خون]، اسپورها را پاکسازی نکنند، این قارچ ها به راحتی می توانند در دمای ۳۷ درجه رشد سانتی گرادی بدن ما رشد کنند  و باعث بروز انواع بیماری های مخرب در بدن شما شوند. به دلیل وجود پروتئین و کربوهیدرات ، ما به یک محیط مناسب برای این قارچ ها تبدیل می شویم.

این سویه های هوایی که عفونت ها را از طریف جریان خون به قسمت های مختلف بدن انسان منتقل می کنند می توانند در نهایت منجر به مرگ شوند.

Candida auris (یک نوع قارچ) در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار در ژاپن یافت شد. در حال حاضر، این عفونت قارچی به طور  بالقوه بسیار مرگبار است و در برابر دارو فوق العاده مقاومت دارد. آلودگی عفونی ناشی از این قارچ، سال گذشته ۲۰۰ نفر را مبتلا نمود.

مطالب مرتبط
عمل جراحی پلاستیک آنجلینا جولی یا "اثر آنجلینا جولی" بر مردم؟

در حال حاضر تنها چهار داروی قارچ کش وجود دارد که می تواند برای مقابله با قارچ ها و درمان آن ها در انسان مورد استفاده قرار گیرد. این بدان علت است که انسان ها و قارچ ها تشابهات ژنتیکی بیشتری نسبت به باکتری ها دارند، به این معنی که بسیاری از داروهایی که قارچ ها را می کشند به طور بالقوه برای انسان ها نیز سمی هستند.

درمان های فعلی به سرعت در حال فرسوده شدن هستند، بخشی از این فرسودگی دارویی به این علت است که داروهای ضد قارچی در دوره های طولانی ارائه می شوند و برخی دیگر نیز به این علت است که قارچ ها به سرعت در حال پیشرفت هستند.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.