درمان سندرم خستگی مزمن (قسمت دوم)

0

درمان سندرم خستگی مزمن (قسمت دوم)

در اینجا درمان سندرم خستگی مزمن از جنبه های مختلف بررسی شده است. بعضی از این درمان ها شامل استفاده از دارو، ورزش، پزشک و درمان های هومیوپاتی می باشد.

درمان سندرم خستگی مزمن در کودکان

برآورد شده است که CFS  بیش از یک میلیون نفر در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد که امار منصفانه ای است. درمان سندرم خستگی مزمن معمولا شامل داروهای تجویزی و داروهای OTC برای علائم خاص و گاهی اوقات درمان های جایگزین است.

دارو: داروهای ضد افسردگی، انتی ویروسی، داروهای آلرژیک و داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی بیشتر برای بیماران مبتلا به CFS تجویز می شود. مطالعات نشان داده اند که داروی انتی ویروسی Amylogen  می تواند در فراهم آوردن اکسیژن بیشتر برای بدن تحت تاثیر CFS مفید باشد، که به نوبه خود باعث بهبود سطح انرژی می شود.

پزشک: بعضی از پزشکان نیز گزینه های دیگری را در رابطه با داروها، مانند تغییرات شیوه زندگی، توصیه می کنند. تغییرات غذایی و مصرف مکمل های تغذیه می تواند بدن را از مواد مغذی مورد نیاز خود تامین کند و درنتیجه با کمبود مواد غذایی مواجه می شود که ممکن است موجب خستگی و کاهش سطح انرژی شود.

یوگا و ورزش: یوگا و ورزش نیز به نفع افراد مبتلا به CFS است. چون باعث افزایش سطح اکسیژن به بدن می شود.  همچنین این ورزش باعث کاهش استرس که عامل اصلی خستگی است هم می شود.

درمان های هومیوپاتی: گاهی اوقات مفید است که از درمان های هومیوپاتی، طب سوزنی و حمایتی نیز استفاده شود.  به خصوص در شرایطی که به علت استرس این بیماری تمایل به بدتر شدن دارد.

چه کسی در معرض بیماری CFS  است؟

یکی از چیزهایی که باید به خاطر بسپارید این است که روش درمان سندرم خستگی مزمن از فرد به فرد متفاوت است و بستگی به علت بیماری دارد. با این حال، برخی از افراد به این شرایط بیشتر حساس هستند:

مطالب مرتبط
تردید برای وجود اختلال ADHD (اختلال بیش فعالی) در بزرگسالان

سبک زندگی: افرادی که  اضافه وزن دارند و یا  فعالیت کمتری دارند در معرض خطر بیشتری از CFS قرار دارند.

فشار: افرادی که شغل های پر تنشی دارند، بیشتر احتمال دارد تحت تأثیر CFS قرار گیرند. در برخی موارد، شرایط بدن مانند فشار خون و دیابت که بر رفتار فرد تاثیر می گذارد، می تواند در نهایت منجر به CFS شود.

جنسیت:  مطالعات نشان داده است که CFS در میان زنان رایج تر است؛ با این حال، همچنین تصور می شود که علت این مسیله این است که زنان اغلب نسبت به مردان این علائم را بیشتر به پزشک گزارش می کنند

سن: در حالی که CFS ممکن است هر سنی را در بر بگیرد اما معمولا در افراد ۴۰ تا ۵۰ سالگی تاثیر بیشتری می گذارد. اگر  جزو این جمعیت هستید ، نشانه ها را نادیده نگیرید و در اسرع وقت مشاوره پزشکی بگیرید.

چند نکته مهم:

  • اگر شما یا یکی از عزیزان دارای CFS هستید، عوامل خاصی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.
  • تقریبا ۲۵٪ افراد مبتلا به این بیماری در حالت خفیف این بیماری هستند و قادر به رفتن به مدرسه یا کار هستند و فعالیتهای روزانه خود را بدون هیچ گونه نگرانی عمده انجام می دهند.
  • حدود ۵۰٪ افراد مبتلا به سندرم خستگی مزمن در حالت متوسط این بیماری هستند و ممکن است در مدیریت کارهای روزانه دچار مشکل شوند.
  •  ۲۵٪ باقی مانده معمولا بستری هستند و ممکن است در طول عمر از این بیماری رنج ببرند.
  • از آنجا که CFS یک وضعیت پیچیده است، نیاز به ارزیابی از یک پزشک دارد. علاوه بر این، CFS   ممکن است پس از یک دوره چند ساله پیشرفت کندی داشته باشد، که ممکن است تشخیص در مراحل اولیه را  دشوارکند. اگر شما  برخی از علائم و نشانه ها را دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با ذکر نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

مطالب مرتبط
کاهش 50 درصدی سندرم مرگ ناگهانی نوزادان با 2 ماه شیردهی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.