مقادیر جدید فشار خون :شاید شما هم مبتلا باشید

0

مقادیر جدید فشار خون :شاید شما هم مبتلا باشید


کارشناسان قلب روز دوشنبه دستورالعمل مقادیر جدید فشار خون را منتشر کردند و این بدین معناست که میلیون ها آمریکایی دیگر با فشار خون بالا تشخیص داده می شوند.
انجمن قلب آمریکا و کالج قلب آمریکا، در انتشار دستورالعمل های مشترک جدید خود، اظهار کردند:

“هر کسی که فشار خون بالاتر از  ۸۰/۱۳۰ دارد با عنوان هایپرتانسیون یا فشار خون بالا در نظر گرفته خواهد شد. “

در این مقاله که توسط کارشناس سلامت health وب سایت ورد نگار تهیه شده است در مورد دستورالعمل مقادیر جدید فشار خون و اینکه شاید شما فشار خون داشته باشید توضیح داده شده است.

دکتر پل ویدتون از دانشگاه تولان -کسی که کمیته ای را برای ثبت این دستورالعمل جدید فشار خون تشکیل داده- عنوان کرد: “بسیار روشن است که فشار خون پایین تر بهتر است.”

فشار خون ۱۲ روی ۸ یا بالاتر به عنوان فشار خون بالا در نظر گرفته می شود: ۱۳ روی ۸ تا ۱۳ روی ۹ در حال حاضر به عنوان پرفشاری خون مرحله ۱ در نظر گرفته شده و هر کدام از مقادیر ۱۴ روی ۹ یا بالاتر به عنوان مرحله ۲ فشار خون مورد توجه قرار خواهد گرفت.

اگر فشار خون به ۱۸ روی ۱۲ یا بالاتر برسد – و یا حتی خوانش مقادیر دیگری از فشار خون – افراد به عنوان بحران پرفشاری خون با نیاز به درمان فوری یا بستری در بیمارستان طبقه بندی می شوند.
پیش از این، پزشکان خوانش مقادیر عددی بالاتر از ۱۴۰ را به عنوان فشار خون بالا در نظر می گرفتند.

بدون تغییر در مقادیر عادی، ولتن بیان می کند: “ما هنوز هم این عقیده را داریم که این مقدار زیاد بوده و فشار خون سیستولیک طبیعی باید پایین تر از ۱۲۰ و دیاستولیک زیر ۸۰ باشد.”
در یک بیانیه مشترک از طرف این گروه آمده است:

“تقریبا یک سوم از بزرگسالان آمریکایی با تعریف قبلی، دارای فشار خون بالا (۳۲ درصد) می باشند که این نزدیک به نیمی از جمعیت بالغین ایالات متحده (۴۶ درصد) را شامل می شود.”
اما به جای توصیه درمان دارویی سریع، سازمان های بهداشتی توصیه می کنند با توجه به دستورالعمل مقادیر جدید فشار خون، افراد مبتلا به فشارخون بالای مرحله ۱ باید:

ابتدا سبک زندگی خود را تغییر دهند،

 ورزش بیشترانجام دهند،

نمک کمتر، و

میوه، سبزیجات و دانه های غلات بیشتر بخوردند.

دکتر رابرتی کری از دانشگاه ویرجینیا که در ثبت دستورالعمل مقادیر جدید فشار خون کمک شایانی کرده است، می گوید:

 “اصلاح شیوه زندگی اساس درمان فشارخون است”.

 تحقیقات دیگر، از جمله یک تحقیق جدید که فقط در این هفته توسط انجمن قلب آمریکا منتشر شد، نشان می دهد رژیم غذایی  DASH، فشار خون را پایین آورده و خطر سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش می دهد.
درمان اولیه، زندگی را نجات می دهد
دکتر کری همچنین اظهار می کند:

“دریافت مقادیر کافی پتاسیم از مواد غذایی مانند موز نه از راه مصرف مکمل ها موجب کاهش خطر حمله قلبی می شود.”
کارشناسان قلب می گویند اگر فشار خون بالا در همان مراحل اولیه درمان می شد افراد بسیار کمتری از آن جان خود را از دست می دادند.

از نظر دکترکری طبق دستورالعمل جدید فشار خون، در حدود بیشتر از۴.۲ میلیون نفر دچار پر فشاری خون هستند، اما به همه آنها مصرف دارو توصیه نمی شود، فقط ۱.۹ درصد یا بیشتر.
کری در ادامه می گوید:

“ما شاهد یک جهش بزرگ در میزان شیوع خواهیم بود، اما شما فقط متوجه خواهید شد که تعداد افرادی که به اعتقاد ما از داروهای پرفشاری خون سود می برند، افزایش خواهد یافت.”
فشار خون بالا باعث آسیب دیدن عروق خونی شده و می تواند منجر به آسیب های ارگانهای مانند نارسایی کلیه، قلب و همچنین حملات قلبی و سکته مغزی گردد. این یکی از قاتلان پیشرو در سراسر جهان و همچنین در سراسر ایالات متحده است.
بسیاری از داروهایی که برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود، شامل دیورتیک ها، بتا بلوکرها و مهار کننده های ACE هستند که فشار خون را از جهات مختلف مهار می کنند.

بنابراین دسته بندی های فشار خون در دستورالعمل های جدید عبارتند از:

 

مطالب مرتبط
رژیم غذایی بدون قند و مزایای آن

فشار خون معمولی: کمتر از ۱۲۰/۸۰ میلی متر جیوه

فشار خون:  فشار خون سیستولیک بین ۱۲۰-۱۲۹ و فشار خون دیاستولیک کمتر از ۸۰

پرفشاری خون مرحله ۱: فشار خون سیستولیک بین ۱۳۰-۱۳۹ یا فشار خون دیاستولیک بین ۸۰ تا ۸۹

پرفشاری خون مرحله ۲: فشار خون سیستولیک حداقل ۱۴۰ یا فشار خون دیاستولیک حداقل ۹۰ میلی متر جیوه

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.